Traag netwerk met Linksys router

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zit nu met 3 maatjes hier thuis op een home-lan. Daarbij hebben we beschikking over 10Mbit internet. Het internet komt binnen op een Linksys BEFSR41-router. In de ruimte waar we "lannen" staat een Linksys-switch welke staat geuplinked naar de router.

Nu willen we met elkaar wat bestanden uitwisselen via DC++ (over lan) maar we halen maar snelheden van ong 5Mb/s.
Nu heb ik al uitgevonden dat het met de functie "Filter Internet NAT Redirection:" te maken heeft. Welke nu op disabled staat. (nu kan iedereen downloaden via externe dchubs, maar over LAN gaat het heel traag)

Zodra ik die op Enable zet, zijn de snelheden gewoon goed, 10-11Mb/s. Maar dan is het alleen mogelijk om met 1 pc in Active mode naar een externe DChub te connecten en te downloaden. De overige pc's kunnen wel connecten, maar niet downloaden.

Iedere pc heeft een eigen poort voor DC++ gekregen welke staat geforwarded in de router.

Heeft iemand een oplossing zodat iedereen hier op active mode kan downloaden via externe dchubs en met 10Mb/s over LAN?

bvd