Ik heb op mijn werk een WL500g, deze heeft gedient als DHCP server (rest uitgeschakeld), maar die is nou dus niet meer nodig. Om dat ding nou niet te laten verstoffen ben ik maar eens begonnen om voor mezelf een simpel wifi op te zetten, alles leuk en aardig, werkt perfect, ik kan echter 1 ding nergens gevonden krijgen.
Ik wil de my.router naam aanpassen, of de 2e dns server (vanuit de wl500g dhcp server), zodat hij de router niet als DNS gebruikt.
Dit wil ik doen om het volgende te voorkomen:
Ik zou op een of andere manier daar graag iets als wifi-inside.network.bedrijfsnaam.local van maken ipv my.router.
Google geeft hier niet echt een andwoord over, en op bv wl500g.info is ook niets te vinden.
Ik wil de my.router naam aanpassen, of de 2e dns server (vanuit de wl500g dhcp server), zodat hij de router niet als DNS gebruikt.
Dit wil ik doen om het volgende te voorkomen:
code:
1
2
3
4
5
| Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [10.73.12.7] 2 12 ms 13ms 13ms ......... |
Ik zou op een of andere manier daar graag iets als wifi-inside.network.bedrijfsnaam.local van maken ipv my.router.
Google geeft hier niet echt een andwoord over, en op bv wl500g.info is ook niets te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 22:50 ]