[webcam/ov519] Spacecam 320 geeft raar beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik ben aan het zoeken geweest naar een goedkope cam die in ieder geval 640x480 kan, nu heb ik met mijn neef een spacecam 320 geruild.

Onder windows krijg ik goed beeld, maar onder linux krijg ik een compleet zwart beeld met een knipperende lijn bovenaan:
gqcam
spcaview

En zo bij alle cam proggen die ik geprobeerd heb (ook camstream/camsource/etc)

Ik gebruik ov51x versie 1.65-1.12-mark (nieuwste), omdat mijn kernel te nieuw is voor de andere (oudere) versies. Heb ook geen andere drivers gevonden die hem ook ondersteunen.

Iemand een idee over wat te proberen of hoe dit eventueel op te lossen, het lijkt verder een leuke camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
<schop>

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

het valt mij nog mee dat hij onder windows goed gewerkt heeft.
Mijn ervaringen met de spacecam 320 zijn niet echt super te noemen zelfs niet onder windows.
regelmatig overnieuw installeren en niet goed geconfigureerd kunnen worden etc. etc.
als je de mogelijkheid heb zou je eens een logitech moeten proberen de mijne werkt wel onder linux.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
hmmm

ov51x? Zit er dan eenzelfde chip in als op een eye-toy? Gezien je beschrijving denk ik haast van wel.

Je krijgt een MJPEG als feed...... dus die zal je eerst moeten uncompressen wil je er wat zinnigs mee kunnen doen (eh, als ik het me goed herinner van de eyetoy ;) )

Ik weet niet of je er veel aan hebt, maar, bij de eyetoy drivers zat er een tooltje om frames te grabben.... en bij amsn had iemand een patch geschreven / progseltje voor de ov519 die de boel zelf al uncompressed, omdat de linux drivers maar niet op wilden schieten.

Ben nu alleen even te lui om links voor je te zoeken........ maar amsn is wel een handige plek om te kijken (cvs versie ofzo pakken? of 0.95 wat ik zelf ook draai, en dan de webcam plugin bekijken)