Toon posts:

[xs4all+asus wl-500g]configuratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een asus wl-500G deluxe. Maar Ik heb een probleem met de configuratie in combinatie met m'n xs4all adsl. Op de website van xs4all staat wel informatie, maar niet voor de asus, dus daar heb ik niet zo veel aan.

Ik kan met m'n laptop (draadloos) de instellingen van de router veranderen, dus tot zo ver gaat het goed.

de router is geconfigureerd als home gateway.

De instellingen bij IP-config zijn nu:
wan connection type: pptp
ip adress: 10.0.0.150
subnet mask: 255.255.255.0
def. gateway: leeg

get DNS automatically: no
DNS server 1: 194.109.6.66
DNS server 2: 194.109.9.99

Host name: 10.0.0.138 pc1

Weet iemand wat er fout is?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 12:10

ajhaverkamp

gewoon Arjan

PPTP is bv al fout, via de website van xs4all http://www.xs4all.nl/help...wireless_716/windows.html kun je toch veel instellingen naar boven halen zoals. PPPOA en de VPI/VCI waarde.

This footer is intentionally left blank

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de suggesties. Ik kom er echter toch nog niet helemaal uit.

In de menu's van Asus vind ik geen PPPOA , maar wel PPPoE, automatic IP, Static IP, PPTP en Bigpond, maar die lijken allemaal niet te werken (of er is nog iets anders fout)

Ook VPI/VCI waarden zijn nergens in te vullen???

Verwijderd

Hallo,

de Asus WL-500g ondersteunt geen PPPoA, dus je kunt hem niet rechtstreeks aansluiten op de verbinding van XS4ALL. Je moet een modem hebben zoals de Speedtouch 510, 546 (deze is geschikt voor ADSL2) of de 716, en daarop kun je dan de Asus aansluiten, welke dan bijv, in access point mode kan fungeren.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 12:10

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het is dus een kabel/ADSL router. En geen router met ingebouwd ADSL modem. Je moet hem dus achter een ADSL modem hangen.

This footer is intentionally left blank

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Gewoon Speedtouch 510 op standaard instellingen, dus niet op bridged, en WL500G op AP Only mode, dan doet ie het prima!
Pagina: 1