[XP] Power management: hibernate werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ivm met oplopende stroomkosten wil ik iets fanatieker zijn in mn computer uitzetten. Omdat ik ook lui ben wilde ik gebruik maken van power management van Windows. Ik heb nu de volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://82.73.54.244/public/powermanagement.jpg

De computer gaat echter niet in hibernation na 45 mins (hij blijft gewoon aan). Ik heb al gecontroleerd in bios en apparaatbeheer op ACPI mogelijkheden, maar die zijn volgens mij gewoon aanwezig. Op internet kan ik ook direct iets vinden, de meeste discussies gaan over computers die niet uitwillen of waarbij het uberhaupt niet ingesteld kan worden. Hibernation werkt overigens handmatig wel gewoon.

Weet iemand misschien wat het probleem is of hoe ik daar achter kan komen? En weet iemand hoe Windows bepaalt wanneer powermanagement moet gaan werken? Is dat na 45 mins muis/toetsenbord inactiviteit of zou bijv. virusscanner, defragger kunnen zorgen dat de computer aanblijft?

[ Voor 3% gewijzigd door zoepercavia op 02-03-2006 22:08 ]

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draait er niet misschien een programma wat je computer wakker houdt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Maar wat dan? Ik draai firewall/antivirus en nog wat andere dingen. Maar dat moet windows nog niet tegenhouden?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 20:54

YggY

Try me...

Ik heb er onlangs wat over gelezen dat windows iets doet ieder half uur, waardoor de timer weer op nul wordt gezet. Als je dus je timer naar iets onder de 30 minuten zet, zou het moeten werken.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

YggY schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:09:
Ik heb er onlangs wat over gelezen dat windows iets doet ieder half uur, waardoor de timer weer op nul wordt gezet. Als je dus je timer naar iets onder de 30 minuten zet, zou het moeten werken.
Lijkt me onzin, dan zou je daar dus geen dingen kunnen instellen boven 30 minuten. En ik heb al meerdere computers dat wel zien kunnen doen.
Heb je misschien nog een bron?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl