Toon posts:

maxtor nforce 4

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey
ik heb 2 hele dagen geprobeert:
ik heb een Maxtor 300GB SATA2 schijf gekocht
en ik heb zoals in de titel al te lezen is een nforce 4 chip

dus ik nog niet wetend van die probleem met die 2 aansluiten en proberen windows te instaleren.
hij ziet heb in bios hij ziet hem in windows dus dat gaat allemaal goed, bij de bestanden van windows van cd naar hdd kopieren tijdens setup vond ik het al vreemd dat die smoom gaat en dat die af en toe stopt.
maar ik dacht dat hoort wel of cd is beschadigt. dus verder bestanden staan erop 2e deel van instalatie komt dus en dat ging erg sloom.

dus daar ben ik toen mee gestopt en was gaan zoeken naar die problemen.

dus ik van alles proberen
kijken of het sneller ging als ik hem via de riad controller die bij het moederbord gelevert is aansloot maar dat hielp ook niet.

tot ik hem ff heb laten nakijken bij een computerwinkel omdat mijn geduld op -10% stond. daar zeiden ze dat ik op de site van maxtor moest kijken voor de nieuwste firmware.
maar die kon ik niet vinden dus ben ik weer naar tweakers gegaan en vond ik er 1 die volgens velen hier goed is. ik op diskette zetten en proberen maar dan zecht die dat ik niet de goede schijf heb of zoiets.
mijn model is 6V300F0
gemaakt in januari 2006
mijn moederbord is A8N-SLI PREMIUM met een nforce4 chip dus

wat kan ik nog proberen?
ik had ook nog een mail gestuurt naar maxtor en daar kreeg ik dit op terug:

Van: Aycock, Arlie [mailto:Arlie_Aycock@maxtor.com]
Verzonden: do 2-3-2006 6:50
Aan: Laurens van Leeuwen
Onderwerp: RE: maxtor nforce4

The forums are generally wrong.
Go read article ID 2685 in the Maxtor KB and get back to me.
I will need to know which firmware revision is currently on the drive.

--------------------------------------------------------------------------------
From: Laurens van Leeuwen [mailto:Laurens@xtreme-design.nl]
Sent: Thursday, March 02, 2006 6:19 AM
To: Aycock, Arlie
Cc: Daniel_Gurule@maxtor.com
Subject: maxtor nforce4

Hi Good Day

i have bought a harddisk of maxtor.
it is a 300gb sata-II disk from the DiamondMax 10 series.

my motherboard is a ASUS A8N-SLi Premium with a nforce 4 chipset.
as i have read on a lot of forums there is a conflict between maxtor and nforce4.
to solve this conflict you have to firmware the hard disk
so i was asking how i must do that, where i can download the most recent firmware, what tools i need and how i can see it works again.

the hard drive is comming from januari 2006.

i hope i gave you enought information so you can help me

laurens van leeuwen

dus nu loop ik een beetje vast en weet het niet meer dus mischien dat iemand van jullie mij kan helpen

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
OM FAQ / Beleid al gelezen?

edit: bovenstaane komt grof over, amar is in werkelijkheid gewoon een linkje naar het gedeelte in de FAQ waar de maxtor compatibiuliteitsproblemen uitgelegd staan ;)

[ Voor 59% gewijzigd door the_stickie op 02-03-2006 22:11 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Omg, je post is uitermate onduidelijk te lezen. Om misverstanden te voorkomen, raad ik je aan om in het vervolg; Hoofdletters en komma's te gebruiken, plus op je spel/typefouten te letten.

Ontopic: kijk ff hier Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Oplossingen
Naast de SATA connector achterop de Maxtor schijf kun je een jumper zetten om de schijf op SATA-I te fixen in plaats van SATA-II. Wanneer je die jumper plaatst dan zouden deze compatibiliteitsproblemen uit de wereld zijn gehoplen. Nadeel is echter dat jouw SATA-II schijf op SATA-I bandbreedte zal draaien, echter dat hoeft qua performance geen nadeel te zijn. De schijf gaat toch niet harder dan een kleine 60MB/s.

waar moet ik die jumper dan doen?
er zijn 4 pins
want dan probeer ik dat gewoon hoef ik niet al die flashes en updates enz zooi te doen

Verwijderd

blijft er niet veel meer over van NCQ etc :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

waar moet ik die jumper dan doen?
er zijn 4 pins
want dan probeer ik dat gewoon hoef ik niet al die flashes en updates enz zooi te doen
Als je naar de achterkant van de schijf kijkt, met de SATA connector links en de legacy molex power connector rechts, dan zijn het de meest linkse 2 pinnetjes, waarop je de jumper moet zetten :)

Voor de rest loopt hier al een topic over: Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4. Daarin kun je de rest van de eventuele vragen wel kwijt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.