Ervaringen Anti Spam programma's?

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Topicstarter
Ik had nooit echt veel last van spam tot nu toe dan. Nu begin ik mij toch te irriteren aan het steeds "block sender..." te drukken in Outlook Express bovendien duurt het nog lang ook vooral bij de eerste "block sender...". Op een een of andere manier veranderd steeds de signatuur van de Spam e-mail (waarschijnlijk automatisch) zodat het de keer erop volgend niet in het "block sender...". rijtje valt.

Ik denk dat mijn gegevens via phising verkregen zijn want mijn werkelijke gegevens van naam en staan maar op een website. De spammailtjes lijken steeds een combinatie te maken van geviste gegevens van websites of uit onderschepte e-mail?

Wat zijn de alternatieven?

Ik heb nu aan programma's opgeduikelt maar nog niet gebruikt:

Anti Spam Boy 2.3
EAHide Advanced v1.2.1026
SPAMfighter Standard 4.0.3
Mcafee Antispam
SpamPal 1.73 Beta

Blue Frog ASpam (meer voor firefox geloof ik?)

Wat is uberhaupt de beste remedie tegen spam?

p.s. Zet er even duidelijk bij Outlook Express of Outlook zijn wel twee heel verschillende proggies of een ander e-mail prog kan ook natuurlijk.

[ Voor 57% gewijzigd door Youri Carma op 02-03-2006 22:47 ]

Has Balls

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De beste remedie is volgensmij je adres nergens achter laten op het internet.

Oftewel voorkomen is beter als genezen

[ Voor 22% gewijzigd door Edmund op 02-03-2006 22:04 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind de spamfilter van Outlook 2003 best oké, deze kun je via office update up to date houden.

Naast Fortinet heeft F-prot ook een anti spam service, www.f-prot.com (AVES)

Ik zou eigenlijk gewoon een provider zoeken die het grootste deel al afvangt.

Zelf heb ik wel lopen experimenteren met programma's als K9 die je lokaal installeert. Hoewel knap gemaakt en best een goede detectie vind ik dat soort oplossingen wegens de tijd die je er zelf nog in moet steken om hem te laten leren ook niet ideaal. Ook is dit voor leken nog een best lastig programma.

[ Voor 38% gewijzigd door smvs op 02-03-2006 22:45 ]

• Edmund
  • Niet online
smvs schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:25:
Ik zou eigenlijk gewoon een provider zoeken die het grootste deel al afvangt.
Jup, wat die afvangt hoef jij niet meer binnen te halen.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Ik gebruik MailWasher, is vooral zelf filteren, maar het is wel handig om voor je Outlook opstart al alle zooi kunt bouncen. Bovendien kan je hem elke minuut je mail laten checken, dat meldt ie dan door in de taakbalk tray met een vlaggetje te zwaaien :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51
Provider kan dit voor een groot deel het beste doen. Maar niet voor 100%, iig niet zonder false positives. Verder, ik ben eigenlijk nooit nooit een anti-spam tooltje tegengekomen waar ik echt heel tevreden mee was. Of beter, niet waar ik tevreden genoeg over was om ze a 20-30$/jaar aan te schaffen. (hmm, wacht, ik heb Mailwasher ooit gekocht)

[ Voor 7% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-03-2006 22:33 ]

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Topicstarter
Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:04:De beste remedie is volgensmij je adres nergens achter laten op het internet.

Oftewel voorkomen is beter als genezen
Ja, dat is wel zo maar zakelijk gezien is het af en toe moeilijk om je als Joep Meloen voor te stellen.

Bovendien gaat het hier over het geval dat je al last hebt van spam anders hoef ik de vraag ook niet te stellen. En "Voorkomen is beter dan genezen" geld voor alles ook voor geslachtziekten en is soms zelfs onvermijdelijk. Als je niet ziek wil worden moet je de hele dag thuis blijven?

[ Voor 4% gewijzigd door Youri Carma op 02-03-2006 22:34 ]

Has Balls

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01
Ik ben zelf wel aardig tevreden met de spamfilter van Mozilla Thunderbird, filtert niet perfect en je moet nogsteeds alles downloaden, maar toch grofweg 95% van de spam blijft uit m'n inbox, dat 'n correct mailtje als spam werd gezien is mij nog nooit overkomen. Wat dat betreft prima dus.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Bij m'n tweakers.net mailbox wordt eerst alle mail gecontroleerd door SpamAssasin, welke vervolgens doorgestuurd wordt naar m'n Gmail inbox, welke ook een spamfilter heeft. Resterende spammails (denk 2 a 3 per week) worden netjes opgevangen door Mozilla Thunderbird. :)

Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SpamAssassin kan heel goed en heel slecht werken, adhankelijk van de gebruikte onderdelen en instellingen. Ik krijg heel veel T.net mail (alles voor de verschillende SG groepen en alles voor gathering@tnet) en ondertussen staat mijn adres in heel wat adresboeken, in het begin heeft het zelfs een kleine tijd open en bloot in de FAQ's gestaan. Ondertussen komen er een half dozijn spam mails per dag door het SA filter heen (en vooral veel niet).

Ik gebruik prive al tijden Keir.net's k9. Dat werkt als proxy tussen mailserver(s) en na een tijdje trainen van wat wel en wat geen spam is, werkt het ondertussen volledig naar tevredenheid :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:43
Bij mijn ouders heb ik een tijd geleden Spamhilator geinstalleerd, een aantal filters erbij geinstalleerd en het werkt nu prima. Spamhilator gaat tussen je mailbox en email-programma zitten en stuurt de niet-spam door naar je email-programma, de rest houdt hij achter. Je moet hem eerst wel trainen, maar na een paar keer heeft ie het wel te pakken.

• llevering
  • Laatst online: 02-11 08:39
Mijn vader gebruikt met veel plezier Cactus Anti-Spam, ff trainen en daarna zeer nauwkeurig :)

• Edmund
  • Niet online
Youri Carma schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:33:
[...]
Ja, dat is wel zo maar zakelijk gezien is het af en toe moeilijk om je als Joep Meloen voor te stellen.

Bovendien gaat het hier over het geval dat je al last hebt van spam anders hoef ik de vraag ook niet te stellen. En "Voorkomen is beter dan genezen" geld voor alles ook voor geslachtziekten en is soms zelfs onvermijdelijk. Als je niet ziek wil worden moet je de hele dag thuis blijven?
Ho ho je hoeft niet lastig te worden. Maar spam vergelijken met geslachtsziekten :?. Nogal een vaag argument. Maar dan zal ik maar mee doen aan die vergelijking. Als je er zeker van wilt zijn dat je geen soa krijgt. Zou je geen seks kunnen hebben. Of. Als je zeker weet dat je meid het niet heeft en dan alleen seks hebt met haar :*). Dat een soa onvermijdelijk is ben ik niet met je eens. Het is niet zoiets van ik heb de griep.

Ik heb een adres die ik aan mijn vrienden greef. Dit adres laat ik nergens op het internet achter. Hier krijg ik ook geen spam. Verder heb ik nog een ander adres dat ik 1 keer in de maand of zo nakijk. Hier zit een spamfilter van de provider achter. Dit aders gebruik ik voor het aanmelden of forums, etc. Dit laatste adres laat ik dus overal rondslingeren.

Maar ik weet niet hoe je je e-mail adres hebt gerealiseerd, maar heeft je provider niet de mogelijkheid tot het blokkeren van spam? Alles wat je hier al blokt hoef je al niet meer binnen te halen. Daarna zou je er Microsoft Outlook nog eens naar kunnen laten kijken.

Krijg je echt veel te veel spam?? Of zijn het er 1 of 2 per dag? Mijn vader kreeg er zoon 50 per dag, toen heb ik het bovenstaande gedaan (provider + outlook) en nu ontvangt hij bijna geen spam meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 03-03-2006 12:09 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:28:
[...]
Jup, wat die afvangt hoef jij niet meer binnen te halen.
Mja daar heb ik toch slechte ervaringen mee, heb liever zelf alles in beheer dan dat er bepaalde document niet doorkomen.

• Occy74
  • Laatst online: 29-10 16:38
Ik gebruik zelf Spambayes, een opensource addin voor Outlook (2003 in mijn geval) en ik denk dat zo rond de 95-97% van alle spam wordt opgevangen..

Alleen bepaalde spam mail zonder tekst maar met een afbeelding waar de spam in staat wordt niet opgevangen, nog niet kunnen vinden hoe die eruit te filteren.

Verder zeer tevreden erover..

Systeem Specs

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Hier boven werden al een aantal leuke opties genoemd
oa. http://www.keir.net/k9.html
en mailwasher

Zelf gebruik ik beide waar bij ik mailwasher voornamelijk gebruik als mail reader (versie 2.0.28 de gratis laatste versie) En mocht ik mail in outlook (expres) willen binnen halen dan gaat de mail via k9

Als extra heb ik hotmail popper en stunnel geinstaleerd zodat hotmail/gmail ook binnen komt.
k9 ondersteunt nl niet html-mail(hotmail) en ssl verbinding(gmail)

tevens staat k9 open op de buiten wereld zodat mijn ouders (ander provider) nog steeds mail van hun vorige/mijn huidige kunnen lezen/ophalen

[ Voor 14% gewijzigd door hessel op 05-03-2006 19:54 ]

Grutte Pier fansels

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51
F_J_K schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:17:
SpamAssassin kan heel goed en heel slecht werken, adhankelijk van de gebruikte onderdelen en instellingen.
Persoonlijk ben ik er supertevreden over, maar SpamAssassin goed werkend krijgen (e.g. minimaal 95% spamherkenning en praktisch geen FP's) is veel werk en vrij zwaar voor de mailserver. Kwestie van gebruik maken van de meeste netwerktest en een aantal rule-sets van SARE. Vooral die laatste vissen er bij mij megaveel spam uit. Bayes in SpamAssassin is aardig, maar heeft wel wat custom training nodig om goed te blijven presteren.

Verwijderd

Ik zit met spam bij ons bedrijf en zoek een anti-spam programma dat makkelijk te hanteren is voor iedereen.
Ik heb Cloudmark geprobeerd en op zich werkt dat heel goed alleen, sinds ik het geinstalleerd heb, veranderd hij soms de inkomende mailserver naar localhost :S

Het mooie van Cloudmark vind ik dat het geïntegreerd is in Outlook Express. Welke programma's hebben dat nog meer?

Verwijderd

Even een update: ik ben nu enige dagen Spamfighter aan het proberen maar wanneer gaat dat ding eindelijk zelf eens wat filteren? Ik moet het nog steeds handmatig blokkeren allemaal...

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40
Sassie schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:27:
Bij mijn ouders heb ik een tijd geleden Spamhilator geinstalleerd, een aantal filters erbij geinstalleerd en het werkt nu prima. Spamhilator gaat tussen je mailbox en email-programma zitten en stuurt de niet-spam door naar je email-programma, de rest houdt hij achter. Je moet hem eerst wel trainen, maar na een paar keer heeft ie het wel te pakken.
sluit me hierbij aan, werkt bij mij naar tevredenheid :)
en alles wat ie tegenhoud herstel je gewoon en tevens train je dan je filter zodat het niet nog x voorkomt

mooi programma alleen lijkt het erop dat er weinig meer ontwikkeld word als ik de site bekijk...

I don't drive fast, I only fly low!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:31:
Ik zit met spam bij ons bedrijf en zoek een anti-spam programma dat makkelijk te hanteren is voor iedereen.
Ik heb Cloudmark geprobeerd en op zich werkt dat heel goed alleen, sinds ik het geinstalleerd heb, veranderd hij soms de inkomende mailserver naar localhost :S

Het mooie van Cloudmark vind ik dat het geïntegreerd is in Outlook Express. Welke programma's hebben dat nog meer?
McAfee SpamKiller integreerd zichzelf met Outlook en Outlook Express.

Bij de nieuwe versie (v8, 2007) wordt niet meer de server instellingen aangepast naar localhost / 127.0.0.1.

De nieuwe versie komt in Nederland uit rond 11 October. Je kan natuurlijk al wel via de US website een trial aanmaken voor "McAfee Internet Security Suite
8-in-1 PC Protection":
http://us.mcafee.com/root/downloads.asp?id=freeTrials

En daarna een Custom Install doen en alleen het SpamKiller gedeelte installeren vanuit "Mijn Account":
http://us.mcafee.com/root/myAccount.asp

Ik had deze een tijdje terug (toen nog als beta) geprobeerd icm met Thunderbird. Ik dacht dat Thunderbird wel vrij goed was maar zag dat SpamKiller er ook nog spam tussen uit haalde.

Verwijderd

ok thanks, dat ga ik even proberen.

Verwijderd

Hmm, hij kan het niet installeren omdat we al een andere virusscanner hebben...
Terwijl ik alleen spamkiller heb aangevinkt.

Verwijderd

eTrust Anti-Spam in combinatie met MS Outlook 2003 100 % word mooi tegen gehouden.

Verwijderd

Even een gerelateerd vraagje: ik krijg ook veel spam wat geen onderwerp heeft.
Is er een mogelijkheid om in OE een filter in te stellen die alle berichten zonder onderwerp verwijderd?
Ik heb zelf al gekeken maar vooralsnog kun je volgens mij alleen criteria opgeven, niet aangeven dat hij actie moet ondernemen als het veld leeg is.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-11 16:07

chromeeh

the Gnome

Misschien een heel stom voorstel maar heb je Mozilla Thunderbird al eens geprobeerd?
De anti functie daarvan werkt ook erg goed :) :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:31:
Dan is deze spam-filter wellicht ook interessant. De gebruikers hebben binnen Outlook een add-in, waarmee ze 2 knopjes krijgen, een rode en een groene, de functies daarvan moge duidelijk zijn... :)

Veel ervaring met deze spamfilter heb ik nog niet, maar de statistieken laten wél goede resultaten zien... Zo'n 66% van de binnenkomende mail alhier word gemarkeerd als spam...
Pagina: 1