Regio 2 zuight echt R@@T

Pagina: 1
Acties:

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Ik ben iemand die nog DVD-films KOOPT, schijnt een uitstervende soort te zijn...

Maar wie vindt nog meer dat Regio 1 (Amerika)DVD's roelen en Regio 2 (Europa) echt reet zuigen ???

Er komen gewoon kwalitatief betere en vollere DVD's uit in Amerika dan in Europa. Wat kan mij het nou schelen dat er geen nederlandse ondertiteling bij zit. Zeker de extra's zijn veel uitgebreider dan hier, als ze er al bij zitten...

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

In Amerika zijn er sowieso meer DUAL-layer versies van DVD's en er zijn meer DTS-versie en special editions in Amerika (regio1).
Het is alleen klote dat als in amerika dvd's besteld dat je over die geile dvd's btw mot betalen als je pech hebt.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op dinsdag 23 januari 2001 00:06 schreef Mahena het volgende:
Ik ben iemand die nog DVD-films KOOPT, schijnt een uitstervende soort te zijn...

Maar wie vindt nog meer dat Regio 1 (Amerika)DVD's roelen en Regio 2 (Europa) echt reet zuigen ???

Er komen gewoon kwalitatief betere en vollere DVD's uit in Amerika dan in Europa. Wat kan mij het nou schelen dat er geen nederlandse ondertiteling bij zit. Zeker de extra's zijn veel uitgebreider dan hier, als ze er al bij zitten...
mwah, ik ben veels te lui om zonder ondertiteling te kijken :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmmm koop meestal hong kong films en anime :)
gevolg

Hong Kong: Manderijns geluid, engelse subtitles :)

Anime: japans geluid, engelse subtitles :)

maare over het algemeen maakt niet zoveel uit, alleen idd de extra's en de DTS

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Vind ik niet echt kloppen hoor, dvds uit de regio 2 staan de meeste ook net zo vol als die van regio 1. Alleen DVD is in amerika al veel meer ingeburgerd dan hier in europa. Das het echte probleem.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:41
Op dinsdag 23 januari 2001 00:06 schreef Mahena het volgende:
*LOL*

Met DivX kan je natuurlijk een backup maken van een Amerikaanse DVD (NTSC) en Nederlandse ondertiteling >:)
Gewoon een kwestie van combineren >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Xouw bij god nie wete waar je ovur hept en R@@t slaat nergus op (zet dan r33t neer) dus doej...

I see dead pixels...

Verwijderd

Met DivX kan je natuurlijk een backup maken van een Amerikaanse DVD (NTSC) en Nederlandse ondertiteling
Gewoon een kwestie van combineren
ic. waar haal jij die nl ondertiteling vandaan? heb ik nog niet op een regio 1 dvd gezien nl.

Maar goed het aanbod van regio 2 zuigt indeed.
Het formaat (pal) is beter, alleen het aanbod zuigt echt.
Er komen de laatste tijd wel wat nieuwere uit. Maar het overgrote deel is oude troep.
Ook de extras zijn meestal veel minder, hetzelfde geld voor dolby 5.1/dual layer.

• GarBaGe
Op dinsdag 23 januari 2001 13:32 schreef Pulsar_ het volgende:
ic. waar haal jij die nl ondertiteling vandaan? heb ik nog niet op een regio 1 dvd gezien nl.
Als je de DVD omzet naar DivX (backup), dan kan je op het internet ondertitels vinden. Ook al zijn de ondertitels voor PAL, dan is het gewoon een kwestie van de getalletjes aanpassen (heb ik een progje voor geschreven) :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 11:33 schreef GarBaGe het volgende:

[..]
*LOL*

Met DivX kan je natuurlijk een backup maken van een Amerikaanse DVD (NTSC) en Nederlandse ondertiteling >:)
Gewoon een kwestie van combineren >:)
En DivX staat hier weer helemaal buiten, de kwaliteit is gewoon slechter dan van DVD (PAL en NTSC) en geluid zondermeer! Om over de extra's nog maar te zwijgen, want die heb je niet! Bovendien wil ik in m'n thuisbioscoop geen pc zien!

• GarBaGe
Op dinsdag 23 januari 2001 13:50 schreef crasher het volgende:
En DivX staat hier weer helemaal buiten, de kwaliteit is gewoon slechter dan van DVD (PAL en NTSC) en geluid zondermeer!
...
Dat is wat je er zelf van maakt. De meeste DivX'ers zijn tevreden met 1 CD. Ik niet.
Als je een fast-motion en low-motion film maakt met scene change detection en je combineert beide tot 1 film van 3 CDs inclusief AC3-geluid, dan zie je haast het verschil niet meer tussen de originele DVD en de DivX.
Geluid is overigens gewoon 1-op-1 van de DVD gecopieerd, zonder hercompressie ofzo, dus dat levert helemaal geen verschil :)

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Als je het verschil tussen DVD en DVix wil weten moet je eens "the Matrix" komen kijken en neem dan gelijk een hoofdsteuntje mee ;)

Als chapter 29 komt (die-hards weten meteen welk gedeelte ik bedoel) dan wil je nooit meer Dvix, Bovendien ken ik nu en een DVDt-je kijken en een computerspel spelen of internetten. Bekijk http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104950 maar eens...

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Grootste reden voor USA dvd : DTS !!!

DTS ROELEERT BIG TIME !!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 13:55 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Geluid is overigens gewoon 1-op-1 van de DVD gecopieerd, zonder hercompressie ofzo, dus dat levert helemaal geen verschil :)
Ja, en jij gaat mij vertellen dat de surround uit jouw geluidskaartje net zogoed is als via een digitale coaxkabel naar een receiver...

• GarBaGe
Op woensdag 24 januari 2001 10:31 schreef crasher het volgende:
Ja, en jij gaat mij vertellen dat de surround uit jouw geluidskaartje net zogoed is als via een digitale coaxkabel naar een receiver...
Het geluid onder de DivX is gewoon AC3, net als op de DVD. Gewoon 1-op-1. Dan moet je dus een geluidskaart hebben die een digitale 5.1 uitgang hebt en die sluit je direct aan op een AC3 versterker.
Dus nix surrond, alleen puur AC3 en alles blijft digitaal tot aan de versterker :)

Verwijderd

>Als je de DVD omzet naar DivX (backup), dan >kan je op het internet ondertitels vinden. >Ook al zijn de ondertitels voor PAL, dan is >het gewoon een kwestie van de getalletjes >aanpassen (heb ik een progje voor >geschreven)

yep, maar ik bedoelde eigenlijk; waar haal je .nl ondertitels vandaan voor een r1 dvd die net uit is in usa en nog niet in .nl ;)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Soms vind ik Regio2 echt bagger.. soms vind heb wel liever Regio2. Ik had een Regio 1 Blade DVD welke ik verkocht aan een gozer die er nogal veel geld voor wilde geven. Toen maar Regio 2 gekocht. Menu's veel minder mooi, veel minder functies, alleen NEDERLANDS als ondertiteling.. nou dat vond ik nou echt een afknapper. Daar geef ik geen 70 piek voor uit!

Overigens verkopen ze bij de WOM (World of Music) ook gewoon regio 1 dvd's! Staat gewoon een aardig rek vol, tegenover de Regio2 DVD's. Overigens zit deze WOM op de bovenste verdieping van het Herti warenhuis op der Zeil in Frankfurt. Voor de meeste van ons niet echt van belang maar ik denk, ik deel het toch maar. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 22:55 schreef JT het volgende:
Grootste reden voor USA dvd : DTS !!!

DTS ROELEERT BIG TIME !!!
Qua specs is DTS idd een tandje beter dan AC3, maar op 99 van de 100 installaties hoor je 't verschil niet.

Heb een tijdje terug de R1 DTS versie van 'Saving Private Ryan' vergeleken met de R2 AC3 versie, en in het geluid kon ik nauwelijks verschil ontdekken, en ik heb toch een installatie die een tikkie boven modaal ligt... Niet echt een heel erg dure installatie, maar toch wel in de buurt van de 5 cijfers.
In het beeld was meer verschil te ontdekken: NTSC geconverteerd naar PAL60 is wel een tandje minder dan gewoon PAL...

Verwijderd

Wat een gedoe.. ik huur gewoon een dvdtje :)
En coole films kopen. Beetje hele dag bezig zijn met dvd rippen,branden, cdtjes wisselen etc. En dan op een klein beeldscherm de film kijken, natuurlijk wel opppassen voor crashes:)
Pagina: 1