Ik heb een internetverbinding via CompuServe (2048) met een Zyxel Prestige 2602H-61 Modem/Router.
Vanuit het modem gaat er een CAT5e UTP Kabel in mijn E-Tech WGRT04 Wireless Router.
Daarbij heb ik op mijn "Vaste PC" een LinkSys WMPG54G Draadloze NIC. Deze geeft continue aan een goede verbinding te hebben.
Ook heb ik een HP/Compaq Laptop met daarin een Cisco Aironet 350 PCMCIA kaartje, deze geeft totaal geen problemen (ook niet als ik deze op dezelfde plek zet als "vaste pc"
Alle apparatuur is 54Mbps geschikt (op de internetverbinding zelf na).
Zodra ik een verbinding opzet vanaf mijn vaste PC kom ik niet boven de 16KByte per seconde uit.
Vanaf mijn laptop haal ik strak 200KB.
Vaste PC:
Windows XP Pro SP2 - Geen Firewall
Windows Zero Config voor WLAN - Ook met de LinkSys Tool slechte verbinding
E-Tech:
Geen WEP/WPA What-so-ever
Puur een open accesspoint
IP-Subnet-Indeling
Zyxel: 192.168.1.254 als Intern IP, DHCP Functie aan (Richting zijn cliënts).
E-Tech: Krijgt van de Zyxcel op de WAN poort een 192.168.1.X IP, en heeft voor zijn cliënt het IP 192.168.2.1, hiervandaan worden DHCP IP's uitgedeeld aan de WLAN kaartjes
Indeling van mijn huis

Rood=AP
Blauw=Vaste PC
Ik heb alle drivers & firmwares nu naar de laatste versies gebracht, maar helaas mocht dit niet schelen.
Nu is eigenlijk mijn idee dat de E-Tech het niet helemaal meer trekt, maar dit schort niet met het feit dat ik via de laptop wel prima kan werken. Iemand nog suggesties?
Vanuit het modem gaat er een CAT5e UTP Kabel in mijn E-Tech WGRT04 Wireless Router.
Daarbij heb ik op mijn "Vaste PC" een LinkSys WMPG54G Draadloze NIC. Deze geeft continue aan een goede verbinding te hebben.
Ook heb ik een HP/Compaq Laptop met daarin een Cisco Aironet 350 PCMCIA kaartje, deze geeft totaal geen problemen (ook niet als ik deze op dezelfde plek zet als "vaste pc"
Alle apparatuur is 54Mbps geschikt (op de internetverbinding zelf na).
Zodra ik een verbinding opzet vanaf mijn vaste PC kom ik niet boven de 16KByte per seconde uit.
Vanaf mijn laptop haal ik strak 200KB.
Vaste PC:
Windows XP Pro SP2 - Geen Firewall
Windows Zero Config voor WLAN - Ook met de LinkSys Tool slechte verbinding
E-Tech:
Geen WEP/WPA What-so-ever
Puur een open accesspoint
IP-Subnet-Indeling
Zyxel: 192.168.1.254 als Intern IP, DHCP Functie aan (Richting zijn cliënts).
E-Tech: Krijgt van de Zyxcel op de WAN poort een 192.168.1.X IP, en heeft voor zijn cliënt het IP 192.168.2.1, hiervandaan worden DHCP IP's uitgedeeld aan de WLAN kaartjes
Indeling van mijn huis
Rood=AP
Blauw=Vaste PC
Ik heb alle drivers & firmwares nu naar de laatste versies gebracht, maar helaas mocht dit niet schelen.
Nu is eigenlijk mijn idee dat de E-Tech het niet helemaal meer trekt, maar dit schort niet met het feit dat ik via de laptop wel prima kan werken. Iemand nog suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door Pannenkoekkie op 02-03-2006 21:42 ]