slot A herkennen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Ik heb t volgende probleem...
Ik moet een slot A Amd Athlon halen (via kx133 chipset) bij pcl computers in Rotterdam.

Nu heb ik dus lopen bellen en die gasten weten niet wat 'chipset' inhoud... |:( kan je lang of kort over doen.. schiet niet op..

Uiteindelijk moek die cpu dus hebben.. maar wel de via kx133 versie.. (heb zelf nu een amd 750 chipset mobo en daarop een amd 1ghz)

Alleen.. hoe kan je zien welke chipset die cpu op draait..
Ik was es een keer in een winkel en daar dag die vent meteen welke mobo ik dus voor die amd 1ghz nodig had... en dat t dus geschikt was voor de amd750 chipset...

kortom:
Hoe zie ik aan een slot A cpu welke mobo ik met welke chipset nodig heb.....
(klinkt vaag.. ik weet t ook niet goed uit te leggen)

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
niemand?????????

Verwijderd

Ik heb je verhaal vier keer doorgelezen, maar begrijp nog steeds je vraag niet. Wat zoek je :?:?:?:?

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik dacht dat ze geen AMD750 mobos meer verkochten, alles is nu AMD760, VIA133 of VIA133a

Als er op 2 chipjes op een mobo VIA opstaat, en nergens AMD is het een VIA133(A) deze zijn beide geschikt voor je processor, voor de AMD760 heb je niewe DDR ram nodig dacht ik

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Toevallig heb ik 3 maanden gelden dus een ZEEER ZELDZAME AMD TB 1ghz (komt uit Texas) gekocht (via via natuurlijk).

Deze cpu is zeer zeldzaam en draait alleen lekker op een asus K7m (of soortgelijk mobo)

maar als t goed is zal die kneus in de winkel dus gewoon een amd hebben die geschikt is voor de via kx133 chipset???

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Wat boeit het, elk SLOT-A CPU past op elk SLOT-A moederbord ongeacht de chipset!
Alleen voor Thunderbirds SLOT-A heb je wel een Thunderbird SLOT-A nodig, maar dat wordt dan ook uitdrukkelijk op de doos vermeld, en meestal aangeduid met een T erachter bijv. Asus K7V-T.

Verwijderd

Als je nog een slot A processor zoekt dan kun je ze hier http://www.space-promotion.nl/home.html nog vinden.

Alleen denk ik dat je dan beter een mobo / cpu upgrade naar socket A kunt doen, gezien de pittige prijzen voor de snellere cpu's

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Ik zag laatst in de winkel (weet niet meer waar) een soort van verloopstuk die je in een slot A kan proppen en daarop weer een socket processor kan plakken..

heeft iemand hier ervaring mee??
of die dingen wel goed zijn enzo

• Mastermind
Moet je die prijzen zien van K7T slot_A's:
Thunderbird 750 Slot A fl. 350,00
Thunderbird 800 Slot A fl. 535,00
Thunderbird 850 Slot A fl. 450,00
Thunderbird 900 Slot A fl. 935,00
Thunderbird 950 Slot A fl. 1.900,00
Thunderbird 1000 Slot A fl. 2.135,00

Duuuuuuur :D

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 januari 2001 00:42 schreef BEVEL het volgende:
Toevallig heb ik 3 maanden gelden dus een ZEEER ZELDZAME AMD TB 1ghz (komt uit Texas) gekocht (via via natuurlijk).

Deze cpu is zeer zeldzaam en draait alleen lekker op een asus K7m (of soortgelijk mobo)

maar als t goed is zal die kneus in de winkel dus gewoon een amd hebben die geschikt is voor de via kx133 chipset???
De Athlon moet niet geschikt zijn voor het moederbord (chipset) maar het moederbord moet geschikt zijn voor de Athlon!
Waarom een een via chipset wanneer je amd 750 moederbord goed werkt? :? Er zijn wel moederborden met een kx133 chip die wel werken, kijk maar op deze site;

http://www.heise.de/ct/00/14/032/

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 januari 2001 00:52 schreef Mastermind het volgende:
Moet je die prijzen zien van K7T slot_A's:
Thunderbird 750 Slot A fl. 350,00
Thunderbird 800 Slot A fl. 535,00
Thunderbird 850 Slot A fl. 450,00
Thunderbird 900 Slot A fl. 935,00
Thunderbird 950 Slot A fl. 1.900,00
Thunderbird 1000 Slot A fl. 2.135,00

Duuuuuuur :D
Koop de 750 en klok hem over naar 1Ghz en je voelt je al een stuk rijker. :7 Dat ga ik dus ook doen. Op mijn trouwe k7m. :*

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 00:46 schreef Mastermind het volgende:
Wat boeit het, elk SLOT-A CPU past op elk SLOT-A moederbord ongeacht de chipset!
Alleen voor Thunderbirds SLOT-A heb je wel een Thunderbird SLOT-A nodig, maar dat wordt dan ook uitdrukkelijk op de doos vermeld, en meestal aangeduid met een T erachter bijv. Asus K7V-T.
Dan moet jij effe MIJN amd TB 1ghz stabiel proberen te krijgen op mijn ASUS k7vt.. kan je nieteens windoos installeren knul.. en als je denkt dat ik uit zit te zeuren: Ik ben naar een winkel geweest en daar hebben ze die zooi lopen testen met de k7m.. en daar draait ie dus wel lekker op...
niet zo lopen zeiken als je er zelf niet alles van snapt ok...

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 01:07 schreef sampoo het volgende:

[..]
De Athlon moet niet geschikt zijn voor het moederbord (chipset) maar het moederbord moet geschikt zijn voor de Athlon!
Waarom een een via chipset wanneer je amd 750 moederbord goed werkt? :? Er zijn wel moederborden met een kx133 chip die wel werken, kijk maar op deze site;

http://www.heise.de/ct/00/14/032/
Ik ben dus nu opzoek naar een cpu voor de Asus K7vt.. voor een 2e systeem

Verwijderd

Je zoekt dus een Slot A processor!!
Welke type maakt niet uit voor de K7V-T. Athlon Classic Slot A, of Athlon Thunderbird Slot A, beide processoren passen op dit mobo.

Zoals boven al beschreven zijn de prijzen voor de snellere CPU's niet iets om vrolijk van te worden.

• Mastermind
Op dinsdag 23 januari 2001 01:54 schreef Evolution het volgende:
Je zoekt dus een Slot A processor!!
Welke type maakt niet uit voor de K7V-T. Athlon Classic Slot A, of Athlon Thunderbird Slot A, beide processoren passen op dit mobo.

Zoals boven al beschreven zijn de prijzen voor de snellere CPU's niet iets om vrolijk van te worden.
Hij beweert dat zijn Slot-A TB niet op een K7V-T past!
Naja, als hij zegt dat dat bij zijn processor zo is, dan zal het wel zo zijn.
Een oplossing weet ik dan ook niet want ik ben niet op de hoogte van die incompatibiliteit.

Verwijderd

Op de Asus site staat alles heel duidelijk omschreven voor welke processoren dit bord geschikt is, kan geen misverstand over bestaan. SLOT A = SLOT A ( waarheid als een }:O)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Asus K7V-T is een KT133 met Slot A interface. Die moet je eigenlijk zien te vinden (je kunt wel een AMD 750 mobo nemen, maar die heeft AGP2x en geen ATA66, dus is toch wat minder).

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik heb nog een K7v te koop
zgan 275 piek

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Bigs
  • Niet online
KX133 borden werken niet altijd goed met Slot A TBirds, daarom heeft Asus ook een K7V-T gemaakt :)

I've warned you >:)
Pagina: 1