[ADSL] Periodieke uitval verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-03 20:54
Wij hebben ADSL van Planet. Via de Speedtouch 510 zijn drie computers hierop aangesloten. Ongeveer een jaar lang was er geen enkel een probleem maar sinds een maand of twee valt regelmatig de verbinding weg. Dit gebeurt ongeveer om het half uur en duurt dan een seconde of 15-20. Dit gebeurt op alledrie de computers. Ik heb het vermoeden dat het probleem zich pas is gaan voordoen sinds de recente snelheidsverhoging, wellicht heeft het hier iets mee te maken?

De router heb ik recent nog gereset en de netwerkinstellingen van de pc´s zijn zeker weten goed.

Verwijderd

Gebruik je software om te downloaden, bijvoorbeeld via P2P netwerken?

Verwijderd

Kwam bij mij ook een hele tijd voor (en inderdaad na die snelheids verhogingen).

Gewoon es met KPN bellen of ze er wat aan kunnen doen (lijntestje uitvoeren enzo), dat heeft bij mij ook geholpen en heb inmiddels alweer 37 dagen uptime in het modem :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 21:17 ]

Verwijderd

Idd, lijkt op p2p software die het probleem veroorzaakt. Dit soort dingen maken heel veel verbindingen maar sluiten ze niet altijd even netjes af waardoor sommige buffers vollopen. Als je ics(internet connection sharing) draaide vroeger op windows 98 kon je er donder op zeggen dat je pc die je als router liet funcitoneren een blauw scherm vertoonde of dat de verbinding dicht geslipt was omdat er te veel verbindingen nog hafl open stonden. Ik zou dus alle computers ff controleren of p2p software of eventuele spyware

• Herr Frank
Ik maak gebruik van Bitspirit 3.1 dus daar zou het aan kunnen liggen. Om het probleem op te lossen zou ik dus ergens in de instellingen het maximaal aantal verbindingen moeten verlagen?

Edit: ik heb net binnen bitspirit het maximaal aantal verbindingen per torrent verlaagt van 30 naar 10 (zowel ingaand als uitgaand).

[ Voor 27% gewijzigd door Herr Frank op 02-03-2006 21:28 ]

• Herr Frank
De verandering heeft niet het gehoopte resultaat opgeleverd, iemand anders een suggestie?

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
De splitter ertussen halen, rechtstreeks aangesluiten en kijken of het dan ook voorkomt.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:35
Probeer eens een andere torrentclient, zoals Bitlord. Die maakt namelijk gebruik van een ander systeem om de verbindingen te beheren en daarmee gaat het bij bijna alle modems wel goed.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Herr Frank
miniBSD schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:58:
De splitter ertussen halen, rechtstreeks aangesluiten en kijken of het dan ook voorkomt.
Dat ga ik niet proberen omdat er in de meterkast niets is veranderd sinds de installatie vorig jaar en het daar dus niet aan kan liggen. Adsl heeft het namelijk bijna een jaar lang goed gedaan.

• Herr Frank
Hoedje schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:00:
Probeer eens een andere torrentclient, zoals Bitlord. Die maakt namelijk gebruik van een ander systeem om de verbindingen te beheren en daarmee gaat het bij bijna alle modems wel goed.
Dat zal ik dan maar eens proberen, bedankt voor de tip.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens in de log van de modem of werklijk de vebinding uitvalt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Herr Frank
leuk_he schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:10:
Kijk eens in de log van de modem of werklijk de vebinding uitvalt?
Ik heb een uptime van een paar uur, dus ik denk van wel.
Log bericht: xDSL linestate down

[ Voor 7% gewijzigd door Herr Frank op 03-03-2006 17:15 ]

Pagina: 1