[XP] Verse XP installatie na uitbreiden geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34
Ik lees altijd overal van dat je eigelijk altijd een verse xp installatie moet doen als je nieuwe hardware toevoegt.

Ik vroeg me af of dat ook verstandig is na het uitbreiden van het geheugen (van 512MB naar 1024MB).

alvast bedankt,

bartosiej

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat hoeft niet. Je hoeft immers geen drivers te installeren voor je geheugen of wat dan ook.

Verwijderd

Dat is onzin ; dan zou ik elke dag bezig zijn xp te installeren.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je installeerd!? een nieuwe moederbord wil nog eens problemen geven maar geheugen , schijfje , videokaart...boeit eigenlijk niet zo..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eigenlijk alleen bij de overgang van ATI naar Nvidia of andersom, of bij een nieuw moederbord.

Verwijderd

Nee dat hoeft in princiepe niet hoewel ik hier wel eens wat over gelezen heb. Maar vergeet niet je swap-file aan te passen (2x de aan gegeven hoeveel heid ram). Het is raadzaam deze vast te zetten aangezien dit de prestaties verbeterd.

De swapfile kan je instellen bij: rechter-muisknop op 'deze computer' -> tabje 'geavanceerd' -> prestaties -> instellingen -> tabje 'geavanceerd' -> virtueel geheugen -> aangepaste grote. Kier hier dus ongeveer 2x de hoeveelheid ram die je hebt. bijvoorbeeld als je 512 heb kies dan 1024. Nog beter is om het de swap file op een aparte partie te zetten zo dat het virtueel geheugen niet gefragementeerd raakt.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:55:
Nee dat hoeft in princiepe niet hoewel ik hier wel eens wat over gelezen heb. Maar vergeet niet je swap-file aan te passen (2x de aan gegeven hoeveel heid ram). Het is raadzaam deze vast te zetten aangezien dit de prestaties verbeterd.
2x de hoeveelheid ram is niet in alle gevallen noodzakelijk. Als je 1GB ram hebt, ga je niet je swap op 2GB instellen. Lijkt me wat overdreven. Als je echt zoveel gebruikt, kan je beter _nog_ meer ram erbij prikken. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34
je moet het virtueel geheugen toch ook zetten op 1,5 keer het aantal RAM dat je hebt?

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 20:54

YggY

Try me...

bartosiej schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:53:
je moet het virtueel geheugen toch ook zetten op 1,5 keer het aantal RAM dat je hebt?
Mja, dat "adviseert" windows... maar ik vind het wat gekkenwerk: Heb ik lekker 2 Gb aan RAM, moet ik 4 Gb aan diskspace voor het virtuele geheugen vrijmaken (nog niet te spreken van hiberfil.sys voor de slaapstand....die trouwens niet werkt http://support.microsoft.com/kb/909095)
Pagina: 1