Toon posts:

[CPU]Venice of Manchester?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiho allemaal,

Ik heb net een week geleden m'n pc gekocht en succesvol in elkaar gezet, ik had een amd 3500+ venice besteld dus ik verwachte ook dat ik ergens op de doos zou zien dat het om een venice core ging, dit was niet het geval dus ik ging voor de zekerheid ff cpu-z draaien en kwam tot mijn grote verbazing dat er stond dat ik een manchester core had. :+

Ik keek vervolgens op BalusC site waar ik weer zag dat er geen 3500+ bestaat met manchester core.

Hierna heb ik ff everest laten draaien die wel aangaf dat ik een venice core had.

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/4422/athlon0kx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/7264/athlon25nk.jpg

Ik vertrouw everest meer dan cpu-z maar vroeg me toch af, gaat het hier om een simpele bug in cpu-z, of heb ik echt geen venice core? Ik zag wel dat je je core op je cpu kan aflezen maar die zit nu al veilig achter zijn heatsink en het lijkt me dat ik hem er niet zomaar vanaf kan halen en terug kan zetten zonder koelpasta wat ik niet heb?

Bvd,

Pinda ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik gok dat het een manchester is, met een uitgeschakelde 2e core.

Dit soort topics schieten de grond uit de laatste tijd. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Maar het is in iedergeval geen winchester omdat hij sse 3 ondersteund
maar het is idd een manchester ( jmmr dat je geen 2de core kan inschakelen :P )

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de snelle reacties :P

Ik had dan toch nog een paar nieuwe vraagjes, kan ik gewoon me heatsink eraf halen en ff snel op de cpu kijken wat ik voor core nou exact heb en het er gewoon weer opzetten zonder koelpasta? Of kan ik gewoon beter die 2de core inschakelen als dat kan :o (hoe moet dat eigenlijk)

Ik heb dus een 3500+ venice besteld en dan verwacht ik dat ik er ook 1 krijg, ik kan em ook altijd nog terugsturen toch? :D

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Die ene core zal gewoon brak zijn en daarom uitgeschakeld zijn. Maar de heatsink (IHS) eraf halen, lijkt me niet erg verstandig. Daarnaast denk ik dat de kans om het om te ruilen voor een 'echte' Venice, vrij klein is. :)

[ Voor 15% gewijzigd door _the_crow_ op 02-03-2006 19:52 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat is de OPN van de CPU? Indien het ADA3500DKA4CG is, dan is de kans redelijk groot dat het hier om een gecastreerde Manchester gaat, want ze hebben allebei dezelfde stepping. Ik wist het niet helemaal zeker ;) Anders verplaats ik in mijn tabellen de Venice E4 wel naar een nieuw veldje en noem ik de core wel 'Manchester 512KB' oid.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 02-03-2006 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja thanks voor antwoorden,

Ik geloof er inmiddels wel in dat ik een Manchester core heb vanwege het feit dat cpu-z vaak geupdate wordt en ik al vele verhalen heb gelezen op fora's over Venicen met uitgeschakelde 2de core en dat het ook ging om een Manchester/Toledo.

Maarja ik ga er vanuit de Manchester wel redelijk in lijn presteert als de Venice, anders ga ik toch echt een mailtje sturen over evt. omruiling/vergoeding. >:)

Oja btw over die OPN, ik heb geen koelpasta bij de hand maar zodra ik het van iemand kan lenen zal ik ff kijken wat m'n cpu nou precies is. :) (heatsink + fan erafhalen, op cpu kijken en daarna koelpasta + heatsink en fan erop was het toch? :9 )

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat de OPN maar zitten, ik had beter naar de CPU-Z screen moeten kijken :P Family F-3F-2, stepping E4. Dat is vast een gecastreerde Manchester. Ik zal de tabel op mijn site tzt bijwerken ;)

edit:
Aldus geschiedde :)

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 02-03-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie, bedankt :> zo wordt het denk ik ook een stuk duidelijker voor personen die hetzelfde 'probleem' hebben, maar ik vraag me toch af of m'n 3500+ manchester (klinkt leuk) evengoed presteert als de 3500+ venice.

Heb al wel vernomen dat de manchester beter overklokt, nog verdere info:
What about overclocking? They will run amazingly cool because they got twice the Core surface to dissipate heat while consuming only what a Single Core Processor because the other Core will be disabled. Like with Thortons (Bartons with half of its Cache L2 disabled), running cooler due to a bigger Core surface while using the same amount of Transistors that a Thoroughbred should allow them to overclock a bit more than a physically Single Core Venice or San Diego

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is in theorie inderdaad zo :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 13:41

Apache

amateur software devver

Naar aanleiding van deze thread heb ik ook maar even cpu-z gerunned aangezien ik ook een venice 3500+ heb, wat blijkt, k'heb een identieke family & ext family aan de TS.

Mijn vraag, is er meer informatie beschikbaar over de 2e core en vooral hoe deze gelocked is?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gelezen dat het waarschijnlijk om een kapotte 2de core gaat (ook in dit topic) en daarom disabled is, dat unlocken blijft nog maar de vraag of het kan :o
Pagina: 1