[ADSL] Netwerken zonder router

Pagina: 1
Acties:

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Ik zit hier in amerika met adsl. Ik heb hier 2 desktops. Eentje heeft twee netwerk kaarten, 1 voor adsl en 1 voor netwerk die ik met een crossover cable met de 2e desktop heb verbonden, maar zodra ik de tweede aanzet verlies ik mijn internet verbinding. Dus ik bel SBC op (adsl provider) en ze vertellen me dat het niet anders kan dan een router gebruiken. Is det ECHT zo? Of kan ik 1 of ander softwarematig iets doen? (ik kan dus geen ICS gebruiken).

Dank,

[ Voor 4% gewijzigd door yowen op 02-03-2006 19:21 ]

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Shared PC1 in zijn internet verbinding met PC2?
Of belt PC2 ook in op de ISP?

Verwijderd

Dit moet heel goed kunnen (ook in combinatie met ics). Ik vermoed dat e.e.a. niet goed is ingesteld.

• yowen
ik heb op internet gelezen dat met mijn ADSL modem er een probleem is met beide computers een IP adres te geven, ik heb een Speedstream 5100.

Ik weet dat mijn netwerk is want ik kan de beide computers zien op het netwerk, ik heb bestanden verplaatst. Het internet stopt met werken zodra ik comp. #2 aanzet.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Jouw ADSL modem moet die tweede computer helemaal geen IP-adres geven. Dan moet je ofwel vast instellen (handigste) of door de eerste computer laten doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

yowen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:20:
Dus ik bel SBC op (adsl provider) en ze vertellen me dat het niet anders kan dan een router gebruiken. Is det ECHT zo? Of kan ik 1 of ander softwarematig iets doen? (ik kan dus geen ICS gebruiken).
Natuurlijk kan dat softwarematig, maar dan gedraagt je PC zich als een router, dus nee, het kan niet zonder router.

Hoe deel ik Internet ?

• yowen
hier eenzelfde persoon met het probleem.
http://63.217.30.71/showthread.php?t=160016

dank voor het heropenen. Denken jullie ook dat er niks anders op zit dan geld te besteden aan een router?

Systeem Specs

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 19:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dit heb ik inmiddels ook meegemaakt ja.
Er is geen ander oplossing dan de volgende:
Ik neem aan dat jullie zowel modem als de twee PC's in hetzelfde subnet hebben geplaatst.
Daar zit hem nou net de kneep:
Als een PC twee nics in hetzelfde subnet heeft, zal hij altijd maar ééntje gebruiken. Je kunt dus niet de bandbreedte verdubbelen door zonder meer twee nics in de PC te steken. Dan zul je altijd deze nics softwarematig moeten koppelen (maar goed, ik dwaal af).
Wat er nu dus gebeurt, de tweede PC wordt aangezet, en internet valt uit. Er wordt dus prio gegeven aan de netwerk verbinding met de andere PC.
Wat kun je doen??
Op de ene PC zal een softwarematige router moeten worden geïnstalleerd. Dit kan je al doen door ICS te activeren. Het modem en de PC met twee nics, moet je in een eigen subnet plaatsen, bijvoorbeeld 10.0.0.X.
Vervolgens moet je op de andere kaart, en de 2e PC een ander subnet configureren, bijvoorbeeld 192.168.1.X.
Vervolgens zet je op de 2nicPC ICS aan, en zeg je dat PC2 via de internet verbinding van PC1 gebruik moet maken.
In principe komt dit dus ook op routing neer.
Verder kun je dus een andere softwarematige router aanschaffen, zoals Kerio Winroute, of een hardwarematige router neerzetten.

De keuze is aan jou :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. zie erkens: hoe deel ik internet.

ICS instellen op je pc die aan de modem vast zit!. Werkt het dan nog niet dan moet je maar eens je configuratie op de PC's gaan posten. Hoe ken je op pc1 en pc2 een ip toe? tochniet een 169.* adres? draai eens ipconfig /all op pc1 als het niet werkt en als je nog egeen internet connectie hebt
routing uit op pc1? internet connection sharing op pc1 draaien etc etc.

Nee, als je een pc met 2 netwerkaanslutingen hebt hoef je geen router te kopen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• yowen
ElCondor schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:56:
Dit heb ik inmiddels ook meegemaakt ja.
Er is geen ander oplossing dan de volgende:
Ik neem aan dat jullie zowel modem als de twee PC's in hetzelfde subnet hebben geplaatst.
Daar zit hem nou net de kneep:
Als een PC twee nics in hetzelfde subnet heeft, zal hij altijd maar ééntje gebruiken. Je kunt dus niet de bandbreedte verdubbelen door zonder meer twee nics in de PC te steken. Dan zul je altijd deze nics softwarematig moeten koppelen (maar goed, ik dwaal af).
Wat er nu dus gebeurt, de tweede PC wordt aangezet, en internet valt uit. Er wordt dus prio gegeven aan de netwerk verbinding met de andere PC.
Wat kun je doen??
Op de ene PC zal een softwarematige router moeten worden geïnstalleerd. Dit kan je al doen door ICS te activeren. Het modem en de PC met twee nics, moet je in een eigen subnet plaatsen, bijvoorbeeld 10.0.0.X.
Vervolgens moet je op de andere kaart, en de 2e PC een ander subnet configureren, bijvoorbeeld 192.168.1.X.
Vervolgens zet je op de 2nicPC ICS aan, en zeg je dat PC2 via de internet verbinding van PC1 gebruik moet maken.
In principe komt dit dus ook op routing neer.
Verder kun je dus een andere softwarematige router aanschaffen, zoals Kerio Winroute, of een hardwarematige router neerzetten.

De keuze is aan jou :)
Dus wat je hiermee zegt is dat mijn internet verbinding in een ander subnet moet zitten dan mijn thuisnetwerk? Instellen in tcp/ip instellingen? Ik ga het zo snel mogelijk proberen.

Het probleem tot nu toe is geweest zodra ik ICS aanzet doet mijn internet verbinding het niet meer.

Systeem Specs

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 19:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

yowen schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:16:
[...]

Dus wat je hiermee zegt is dat mijn internet verbinding in een ander subnet moet zitten dan mijn thuisnetwerk? Instellen in tcp/ip instellingen? Ik ga het zo snel mogelijk proberen.

Het probleem tot nu toe is geweest zodra ik ICS aanzet doet mijn internet verbinding het niet meer.
Inderdaad.
ICS over binnen hetzelfde subnet werkt niet. Als je dezelfde range IP adressen aan beide kanten van de router gebruikt, wordt dat feitelijk gezien als één subnet.
Routen gaat altijd over twee subnetten.
ICS is een vorm van routing/nat.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1