ATI FIRE GL4 kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• kyacom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08-2025
s het nog verstandig om anno 2006 een ATI FIREGL4 te kopen ?
De kaart dateert van 2001 maar heeft wel 128 mb sgram aan boord en ook dual dvi ?
ik kan de kaart kopen voor 50 euro .

ik gebruik mijn pc enkel voor 3d tekenen .
of zijn de recente kaarten zoveel beter ?

doen of niet doen?

greetz kyacom

http://users.telenet.be/kyacom/firegl4.jpg

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Voor 50 euro kan je net natuurlijk moeilijk laten. Nieuwere kaarten zijn natuurlijk wel wat beter maar heb je DIE prijzen al wel eens bekeken ;)

Edit: En wij weten natuurlijk niet hoe veeleisend jouw tekeningen zijn. Welke kaart heb je nu? Dan kunnen we tenminste een vergelijking maken.

[ Voor 34% gewijzigd door TeXiCiTy op 02-03-2006 19:00 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
kyacom schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:55:
s het nog verstandig om anno 2006 een ATI FIREGL4 te kopen ?
De kaart dateert van 2001 maar heeft wel 128 mb sgram aan boord en ook dual dvi ?
ik kan de kaart kopen voor 50 euro .

ik gebruik mijn pc enkel voor 3d tekenen .
of zijn de recente kaarten zoveel beter ?

doen of niet doen?

greetz kyacom

http://users.telenet.be/kyacom/firegl4.jpg
Aan wat voor 3d tekenen moeten we dan denken? Prof. Complexe modellen ga zo maar door. Wat meer info please.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:38
Voor dat geld kun je ook een Radeon 9 serie kopen. Maar het hangt er ook vanaf hoe groot je scherm is. Dual screen? Dit alles moet berekent worden.

Het is trouwens wel een grappige kaart heb er zelf mee gewerkt voor een driekwart jaar maar doordat bliksem insloeg destijd eens kon ik gedag zeggen ernaar.. Stomme was het gigantisch oude moederbord deed het nog prima :( CPU was wel half kapot ene keer was het een 733MHz andere keer 800MHz weer andere keer 600Mhz (Orgineel was 733MHz) Maar Windows draaide er wel goed op nog. HDD was zelfs ook nog heel alleen maakte wel geregeld tikkend geluid. Is dus nu een ik maak stof HDD geworden.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Licht er aan wat je doet inderdaad.

FireGL 4 is langzamer dan Quadro 4 750+ kaarten, dus qua 3d snelheid zit het in(onder) het gebied van Geforce 4

Dus wat heb je nu voor kaart en heb je budget en wat voor 3d tekenen doe je :)

specs

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

Of je koopt een game kaart en mod deze naar Firegl/quadro. Het zijn veelal de drivers die het verschil maken en de chips zijn vaak het zelfde.

Bij de 7800 serie is dit gewijzgd volgens mij

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Ik zou zeggen: zoek eerst eens meer informatie over die kaart en stel aan de hand daarvan een vraag in het juiste forum: Videoplanken & Beeldkanonnen

Eventueel vergelijk je de prijs nog met andere kaarten in die categorie.

[ Voor 19% gewijzigd door André op 02-03-2006 23:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.