Toon posts:

gedownloade filmpjes spelen op dvd speler van tv

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik download zo af en toe filmpjes van internet van bijvoorbeeld .avi files. Maar ik heb niet altijd zin om deze filmpjes van 8er de pc te bekijken, maar ik wil het wel is zien vanaf tv door de cd/dvd in de dvd-speler in de TV te doen. Ik heb gezocht om files om te zetten naar andere typen, omdat mijn dvd-speler niet .avi files afspeelt. Ik vond het programma DVD Decrypter, en zette de .avi om in een MPEG-4, wat mijn dvd-speler zou moeten kunnen lezen. Maar het bleek het niet te doen :( raar !!

Mijn dvd-speler is een Sony DVP NS-330 en ondersteunt als het goed is: MP3 , SVCD , VCD , MPEG-4 , XviD. Kan iemand me uitleggen hoe dit komt dat de dvd-speler de MPEG-4 file niet kon afspelen :?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

XviD's zijn ook AVI's dus je zou kunnen proberen om met bijvoorbeeld het programma Virtualdub je AVI te converteren naar XviD-formaat (ook even de XviD-codec downloaden dan).

Overigens; als je DVD-speler Xvid en MPEG4 ondersteunt dan moet hij ook DivX af kunnen spelen lijkt me. Misschien moet je eens op zoek gaan naar de nieuwste firmware.

Groetjes, FaceDown.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Koop een divx player. Die eet alles wat de computer afspeelt en ook DVD's.

Ik had er eentje voor 70 euro en ik heb nog nooit zo'n goede aankoop gedaan. Ik nam een redelijke gok omdat ik het meestal niet zo heb op packerd bell maar dit is echt een fantastisch ding. Enige nadeel is de lelijke afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: http://www.maisoneo.com/images/products/packard-bell/PAL0041164300_01_b.jpg

Blokker biedt ze wel eens aan voor nog lagere bedragen geloof ik, maar die zijn niet altijd even goed in het afspelen van ondertiteling bij avi bestanden.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:54:

[..]

Ik vond het programma DVD Decrypter, en zette de .avi om in een MPEG-4, wat mijn dvd-speler zou moeten kunnen lezen. Maar het bleek het niet te doen :( raar !!
Weet je zeker dat dat programma zo heet? DVD Decrypter is namelijk een programma waarmee je DVD's kunt rippen (of kopiëren), niet om AVI naar iets anders om te zetten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
Pixal schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:08:

Ik had er eentje voor 70 euro en ik heb nog nooit zo'n goede aankoop gedaan. Ik nam een redelijke gok omdat ik het meestal niet zo heb op packerd bell maar dit is echt een fantastisch ding. Enige nadeel is de lelijke afstandsbediening.

[afbeelding]

Blokker biedt ze wel eens aan voor nog lagere bedragen geloof ik, maar die zijn niet altijd even goed in het afspelen van ondertiteling bij avi bestanden.
voor 30 euro meer heb je een 2e handse xbox (modded). Daar kan je nog veel meer mee!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:53:
[...]

Weet je zeker dat dat programma zo heet? DVD Decrypter is namelijk een programma waarmee je DVD's kunt rippen (of kopiëren), niet om AVI naar iets anders om te zetten.
Ja, klopt ik kwam er niet 8er ;) Het heet Video Converter :) Maar daarmee kom ik er dus niet uit !!
Cougar schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:24:
[...]

voor 30 euro meer heb je een 2e handse xbox (modded). Daar kan je nog veel meer mee!
Voor 30 euro, is dat niet wat overdreven, probeer er maar is 1 te vinden :Y) Lukt je niet denk ik :9

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
een Sony die ook MPEG4 afspeelt?

veel avi's maken gebruik van Packed Bitstream, niet alle mpeg4spelers kunnen dit afspelen.
ik kan de Yamada 6700 aanraden, maar ook de mpeg4speler die de Aldi nog heeft! (niet alle filialen), of kijk bij de medionshop.nl
prima ding, er zijn al 2 of 3 nieuwe firmwares en hij leest ook nog eens geheugenkaartjes en USBsticks/hdds.

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:08:

[afbeelding]

Voor € 70-90 heb je A-merk DVD-DivX spelers. Veel beter! MIjn Sony DVP NS32 had laatst een firmware-upgrade beschikbaar om zo de nieuwste bestandsformaten af te kunnen spelen en ik denk niet dat Packerd Bell zoiets heeft.

• guidooo
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:27:

Voor 30 euro, is dat niet wat overdreven, probeer er maar is 1 te vinden :Y) Lukt je niet denk ik :9
Er staat voor 30 euro meer 8)7 70+30=100 dus.

Zelf heb ik een DivX doos van de Gamma voor 35 Euro's, ding doet het prima met avi plus subs.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Topicstarter
guidooo schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:06:
[...]

Er staat voor 30 euro meer 8)7 70+30=100 dus.
sry mijn fout :D

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Je kunt het ook converteren via meuktracker: ConvertXtoDVD 2.0.9.119

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:32:
[...]

Voor € 70-90 heb je A-merk DVD-DivX spelers. Veel beter! MIjn Sony DVP NS32 had laatst een firmware-upgrade beschikbaar om zo de nieuwste bestandsformaten af te kunnen spelen en ik denk niet dat Packerd Bell zoiets heeft.
Mijn player is gewoon firmware upgradable. Verder beschik ik over alle aansluitingen die ik maar kan wensen. RGB, scart, svideo, composiet en zowel coax als optisch digitaal geluid. Hij speelt alle dvd's, divx en xvids die ik erin pleur. Ik heb een groot aantal divx players naast elkaar gezien en vond dit toch echt de betere beeldkwaliteit. Nou mag je mij vertellen waar je een jaar geleden voor 70 euro een divx player vond zonder kuren. Ik heb hele mooie en soms ook dure divx players gezien die bij een xvid met iets te hoge bitrate al schokken gingen vertonen en waarbij de ondertiteling gaar geregeld werd (uit beeld valt en dergelijke).

Deze player beschikt net als de meeste nieuwe modellen over een mooie gui waar je je gewenste video bestand kan selecteren.

Dus om bij alles wat jij persoonlijk hebt aangeschaft te zeggen "Veel beter!" zonder dat je verder over enige achtergrond kennis of vergelijkingsmateriaal beschikt is natuurlijk wat overdreven. Ik durf gerust te zeggen dat Packerd Bell met deze player bij de rest van je zogenaamde A-merken mag staan, hoewel ik het er niet mee eens ben dat Sony, Philips etc echte A-merken zijn, dan moet je eens naar andere zaken dan Mediamarkt en de Block.

@ TS, had je overigens al TV-OUT van je computer overwogen? Niet zo mooi beeld als bij een dvd speler maar dat merk je toch niet met gedownloade films. Een simpel kabeltje naar je televisie trekken is genoeg. Kost je nog geen 10 euro en je bent klaar. Voordeel is dat je niets op dvd of cd hoeft te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Pixal op 03-03-2006 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedenkt voor de reacties allemaal, maar ik wil toch echt met mijn dvd speler kijken, puur omdat het niet alleen voor mij is, maar ook voor adneren mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD Speler ondersteunt dus MP3 , SVCD , VCD , MPEG-4 , XviD, maar met welk type kan ik het beste een film afspelen? Best kwaliteit enz. En wanneer ik em heb omgezet, is het dan de dvd er in drukken en klaar is kees. Of hoe krijg ik de ondertiteling erbij enz :?

Hoop op reactie :)

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Heeft die DVD speler van jou geen TV In ofzo?

Dan kan je je computer aansluiten op je DVD speler cq TV.
Kan je zo je filmpjes bekijken kost je ook geen extra tijd gezeik en dvd's

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29

tweakraiser

I have such sites to show you

Bak je er toch gewoon een (s)vcd van?
Met ongeveer elk bekend brand programma is dit mogelijk.

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beslist dat ik me flims naar divx ga veranderen (converteren), maar met welk progje kan ik dat het beste doen? En hoe krijg ik de ondertiteling mee in een film als de ondertitel een apart bestand is? :)

Is Xilisoft DVD to DivX Converter bijvoorbeeld aan te raden :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 17:11 ]

• Jazco2nd
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ik zou voor XViD kiezen ipv divx
en voor geluid: aac of ogg
in MKV ipv AVI :) scheelt ook beetje ruimte en je kan de subs standaard inbouwen in mkv (geen losse subfiles dus)

maarja standalone spelers spelen geen mkv.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er helemaal wanhopig van 8)7 Kan iemand me uitleggen hoe het moet en met welk progje :? Ik snap het niet meer

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 10:50
Met VSO Convertxtodvd kun je een hoop heel makkelijk omzetten naar dvd.

Is helaas alleen niet gratis...

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:28:
Met VSO Convertxtodvd kun je een hoop heel makkelijk omzetten naar dvd.

Is helaas alleen niet gratis...
Moet ik het omzetten naar dvd dan, id d8 naar juist xvid oid

Verwijderd

Door de wat moeizame antwoorden lijkt het echt een heel groot probleem, maar dat is het zeker niet.

Dit is al zat vaak voorbij gekomen en de antwoorden daarop zijn dan ook prima te vinden met onze search. Daarnaast zie ik al enkele hints die dubieuze posts uitlokken en die wil ik graag vóór zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.