Laserjet 5n print gedeeltelijk vaag

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169907

Topicstarter
Heb een Laserjet 5n waarin een nieuwe toner is geplaatst. Bij het afdrukken is de rechterzijde van de print wel helder en zwart. De linkerzijde van de print begint vaag / grijsachtige voor ongeveer 1/4 van de hele linkerzijde van de pagina, hij print dus van lichter naar donker. Heb de printer gekocht zonder toner dus ik weet niet of het probleem hiervoor ook al aanwezig was. Voor de rest werk hij prima, alleen dat vage begin van de pirnt aan de gehele linkerzijde is niet zo super.

Iemand enig idee wat voor probleem deze printer heeft? En hoe dit eventueel verholpen kan worden?

Alvast bedankt voor enig reactie! ;)

8) Matje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:42
Probeer eens de beeldeenheid rol voorzichtig schoon te maken.. Vermoed dat deze vuil bevat. Doet dit niet met vloeistof hooguit met keukenfolie ofzo.

Je hebt ook kans dat de beeldeenheid gewoon op begint te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:00

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

In de service-manual staat ergens wat te doen bij welke afwijkingen op het papier.
Hier kun je hem downloaden. Het staat wel ergens in die manual want ik heb het ooit ergens daarin gevonden, heb zelf een Laserjet 4+ :P :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
;) Bedankt voor de snelle reacties. Heb op de site van HP de engelstalige manual gedownload voor de laserjet 5n. Heb me er nog niet echt in verdiept, maar daar stond volgens mij eigenlijk alleen maar in dat je de toner goed moet "schudden"

De beeldeenheid rol, waar zit die (en wat doet ie?)

Lees ook wel eens iets over een fuser? Wat houd dat in en kan dat hier ook mee te maken hebben? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooie service manual van die link, daar kan ik wat mee! Nu nog een oorzaak vaststellen. Misschien iemand die het zelfde probleem heeft gehad?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de printer nu zover dat hij nog maar een baantje van ongeveer 1 cm wat vager/witter printer dan de rest. Dit is me gelukt door de printerdensity omhoog zeten. Iemand een suggestie wat hier nog aan te doen is?

Alvast bedanktr voor reactie, zo snel de eerste 2 reacties kwamen, zo lang blijft het nu al stil :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Wat ik wel heb gedaan bij kyocera printers is de lensen van de laser schoon gemaakt. Door stof wat hier op is komen te zitten waren de afdruken ook niet meer scherp/helder.

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:03
Hoeveel pagina's heeft die printer geprint ?

Wellicht is de fuser gewoon "op" en moet die vervangen worden.

Bij de meeste HP laserprinters (met name de 4xxx) ligt dit rond de 200.000 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens de gegevens welke in de printer aanwezig zijn heeft de printer 120.000 pagina's geprint. Nu weet ik niet of de teller al eens gereset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:00

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Volgens de service-manual (pagina 98) mag de fuser pas kapot gaan bij 200.000 pagina's. De teller kan geret worden ja, soms staat er op de configratie pagina een kopje "Total prints printed" en "Total prints printed since last maintence". (hp de laserjet 4000 is dat zo). Misschien geeft de 5n dat ook wel weer ?

Wat je ook kunt testen, om uit te sluiten dat het aan te toner ligt de printer 1 pagina laten afdrukken en ergens in het midden als de pagina helemaal in de printer zit. De printer klep/ deurtje openen zodat hij op storing schiet. En vervolgens de pagina eruit trekken en kijken of even veel poeder op ligt.
Ik heb zo ook ondekt dat mijn toner defect was (laserjet 4000). Maar pas op dat het papier niet scheurt (gebruik wel op eigen risico :o )

:)

...

Pagina: 1