Door fout KPN/Planet/Tiscali 3 weken zonder ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik werd net gebeld door m'n moeder en die vertelde dat thuisthuis het internet eruit ligt. Volgens KPN/Tiscali/Planet Internet (geven elkaar de schuld) is er iets mis gegaan bij het overzetten van Tiscali naar Planet Internet en is het hele probleem pas weer op 20 maart verholpen. Er was iets met een "hop" oid, ik heb geen idee wat dat is.

Nou hebben mijn ouders een (middelgroot) bedrijf, en ze zijn erg afhankelijk van het internet. Weet iemand wat een "hop" is en of het werkelijk 3 weken moet duren voor we weer internet hebben? Is het laksheid of gaat er echt zolang overheen? Daarnaast vraag ik me af in hoeverre we de kosten kunnen declareren. Iig van het abonnementsgeld, maar we moeten nu ook weer met een inbelverbinding gaan werken, zouden die kosten te declareren zijn? (KPN doet daar erg vaag over).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Volgensmij bieden bedrijven geen garanties voor de huis tuin en keuken abbo's maar alleen bij professionele abonnementen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat ze verstaan onder een 'hop' is de overstap administratief/technisch van de ISP. Het is een 'connected by KPN-DSL' term voor een ISP-ISP migratie zegmaar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Heb jij recent een overstap aangevraagd, of valt deze nog onder de KPN-TIS naar KPN-PLANET migratie?

Overigens kan een overstap binnen een kwartiertje geregeld zijn, tenzij er dus iets verkeerd geprikt is. Het zou best kunnen zijn dat KPN/Planet iets verkeerd geprikt heeft, Tiscali zal je er niet ' zomaar' aftrekken. Het abo-geld zou je misschien deels terug kunnen krijgen, de kosten van de inbelverbinding natuurlijk niet.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Hij valt nog onder de migratie van KPN-TIS naar KPN-PLANET zoals jij dat noemt ja.
bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:25:
Wat ze verstaan onder een 'hop' is de overstap administratief/technisch van de ISP. Het is een 'connected by KPN-DSL' term voor een ISP-ISP migratie zegmaar.
oke!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat je een bedrijf hebt, is voor de isp totaal niet relevant. Lastig voor jullie, maar als je ervan afhankelijk bent, kan je beter een dienst nemen met een service level agreement. Dat abonnementsgeld kan je wel terugkrijgen denk ik.

Overigens is het echt niet laksigheid. ISP's willen zelf altijd zo graag mogelijk problemen zo snel mogelijk opgelost hebben, maar als er een probleem met een bepaalde vage procedure is, kan dat soms wat langer duren. Als het echt moet kan een probleem wel sneller verholpen worden, maar dat zou dan buitensporig lastig gaan (daarom zijn diensten met een service level afspraak zoveel duurder) en zal dus niet gebeuren met een "best efford" lijn (wat je nu hebt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1