[testcase]Een ochtend gevuld met sneeuw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 13:32

Valor

yummie spam

Topicstarter
Ik heb een paar fotos gemaakt vannochtend en heb daar een paar leuke (imo :+ ) uit gehaald. Heb er #1 & #5 in fotosoep wat opgepoetst. Geen idee of het goed gelukt is aan gezien dit allemaal nieuw voor mij is :Y)

Dit is dus ook mijn eerste test case die ik post. Graag hoor ik wat jullie er van vinden en hoe ik mezelf kan verbeteren.

Oh ja voor dat ik het vergeet de fotos zijn gemaakt met een Fuji S9500

Locatie Zwolle-Zuid

C&C is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/testcase_sneeuw/1.jpg
high

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/testcase_sneeuw/2.jpg
high

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/testcase_sneeuw/3.jpg
high

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/testcase_sneeuw/4.jpg
high

Afbeeldingslocatie: http://www.valor.nl/tweakers/testcase_sneeuw/5.jpg
high

[ Voor 21% gewijzigd door Valor op 02-03-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Als je ze nou 20 px smaller maakt, hoeft je browser ze niet smaller te maken. Ik weet niet of het ook voor IE geldt, maar in Firefox geeft dat minder mooie plaatjes ivm snelle resizing :)

Waar heb je ze genomen? In Rotterdam lag er niet zoveel op de takken :'(. Eigenlijk vind ik je foto's niet zo spannend. Bij #5 had je beter voor het paaltje kunnen gaan staan, die werkt nu als blikvanger in de negatieve zin van het woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik vind ze wel mooi, heb zelf ook wat budgetcam fototjes gemaakt, en moet zeggen dat deze in ieder geval beter gelukt zijn dan die van mij :)

wat MBV zegt idd, 20px kleiner en ze passen in de layout. Verder is ene linkje naar de hires wel leuk.
ik heb het idee dat #1 een beetje wazige takken heeft. beetje out of focus zegmaar

#2 vind ik het mooist, omdat het de indruk wekt dat het vroeg genomen is. (wat volgens mij niet zo is)

#4 had ik aan de onderkant iets minder gecropt. er kan best wat bij (en dat wat er onder zit is niet lelijk ofzo)

[ Voor 12% gewijzigd door BasieP op 02-03-2006 17:55 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
BasieP schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:53:
wat MBV zegt idd, 20px kleiner en ze passen in de layout. Verder is ene linkje naar de hires wel leuk.
ik heb het idee dat #1 een beetje wazige takken heeft. beetje out of focus zegmaar

#2 vind ik het mooist, omdat het de indruk wekt dat het vroeg genomen is. (wat volgens mij niet zo is)

#4 had ik aan de onderkant iets minder gecropt. er kan best wat bij (en dat wat er onder zit is niet lelijk ofzo)
hires kan ik wel doen alleen zijn die 4,5 mb per stuk.

Ik zal kijken of ik de fotos nog wat extra kan resizen. Heb het met batch resize in infraview gedaan daar had ik toch echt 600px ingevuld :S maar goed doe zo nog wel een poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Valor schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:02:
[...]

hires kan ik wel doen alleen zijn die 4,5 mb per stuk.

Ik zal kijken of ik de fotos nog wat extra kan resizen. Heb het met batch resize in infraview gedaan daar had ik toch echt 600px ingevuld :S maar goed doe zo nog wel een poging
ze zijn ook 600... maar dan zonder die zwarte rand
en 'hires' hoeft niet de 4.5mb versie te zijn, maar iig een beetje groter :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Size gefixed en zal ff linkjes in startpost plaasten naar de hires versies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Hebben andere mensen nog tips voor mij? Dan hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

De foto's laden zo langzaam dat Firefox het opgeeft. Je server doet het wel (ping 50ms), maar HTTP requests komen er niet doorheen.
Nu doet hij het dus wel weer. Misschien moet je je server iets anders instellen, dat niet 1 iemand alle bandbreedte in kan pikken :)

[ Voor 37% gewijzigd door MBV op 05-03-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
MBV schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:40:
De foto's laden zo langzaam dat Firefox het opgeeft. Je server doet het wel (ping 50ms), maar HTTP requests komen er niet doorheen.
Nu doet hij het dus wel weer. Misschien moet je je server iets anders instellen, dat niet 1 iemand alle bandbreedte in kan pikken :)
Lag niet aan me server. Mijn modem was weer eens traag/gecrasht *piep* livebox
Pagina: 1