Pc herstart onder laden van windows xp

Pagina: 1
Acties:

• Nevels
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:33
Hallo iedereen,
Sinds gister heb ik de pc van mijn vader schoongemaakt.
Ik herstart de pc en telkens onder het laden van windows xp herstart de pc.
Ik kom niet in veilige modus.
Er stond op het bureaublad van me vader een mapje %SYSTEMROOT%
Die heb ik in de map Diversen gezet.
Omdat ik het bureaublad aan het schoonmaken was, En ik wist niet of het belangerijk bestand was maar ik denk doordat de pc niet meer goed opstart hierdoor.
Ik heb al mijn bracket/externe harde schijf op de computer aangesloten op die harde schijf van me bracket staat windows 2000.
Dus starte van windows 2000 op en zag de D schijf die is van de pc en niet van me bracket.
Ik die aanklikken maar toen zei die dat de D schijf nog niet geformatterd is en of ik dat wou doen terwijl daar juist de windows xp opstaat en alle informatie van me vader.
Ik dacht dat ik zo het allemaal wel kon herstellen , Handmatig de map weer op het bureablad zetten.
Ik hoop dat u me kunt helpen.
Ik ben radeloos.

Alvast bedankt,
Nevels

[ Voor 10% gewijzigd door Nevels op 02-03-2006 17:41 . Reden: Voor de duidelijkheid ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je een windows 2000 cd hebt die bootable is kan je kiezen voor de recovery console. Inloggen als administrator en die map copiëren naar c:\winnt\

Je kan die ook controleren met set vanaf de command prompt. Je krijgt zoiets als dit
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Z:\>set
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINDOWS
TEMP=C:\DOCUME~1\RREINA~1\LOCALS~1\Temp
TMP=C:\DOCUME~1\RREINA~1\LOCALS~1\Temp
windir=C:\WINDOWS
Die windir verwijst vermoelijk naar c:\winnt (windows 2000 eigen)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Nevels
Ok bedankt,
Maar windows 2000 staat op mijn bracket...
En windows xp moet gemaakt worden.
Ik ben al in de reparatie/herstel modus geweest via bootable windows xp schijf maar ik wist niet wat ik dan moest doen.
Maar deze prompt commando's dus uitvoeren?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Met set kan je controleren waar die %systemroot% naar verwijst. Daar moet je dus die map uit diversen heen kopieren.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Nevels
Ja maar ik hoef toch niet te setten als ik zeker weet dat het in Diversen staat?
Ik vraag me af hoe moet ik %Systemroot% kopieren uit Diversen dat lukt me nergens want via mijn bracket kom ik niet op me harde schijf van de pc dan geeft die dus melding dat de harde schijf niet geformatteerd is.
Ik kom in de herstelmodus via windows xp cd maar dan weet ik niet meer wat ik moet doen?

[ Voor 76% gewijzigd door Nevels op 02-03-2006 18:02 ]

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Zal dat misschien niet komen door eventuele file encryptie van XP?

Probeer win XP er is op te zetten zonder te formateren.
Dit wil ook nog wel is als upgrade gezien worden, en zet hij wel XP erop, en behoud de meeste instellingen en in ieder geval je bestanden.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Nevels
Het kan niet overheen installeren.
Hij gaat direkt naar windows formatteren toe,
Snel NTFS of gewoon NTFS en dat is het laatste wat ik wil.
Hebben jullie alstublieft geen andere oplossing......
Is misschien idee om bootdisk te downloaden dat ik dan in soort dos kom en dat ik dan systemroot terugzet?
Als dat kan , weten jullie commando om in dos te kopieren?

• Nevels
Begrijp nu,
Ik heb boot cd nodig,
Ik heb net ultimate boot cd gedownload.
Ik heb nu allemaal plugins weet zo niet wat ik daarmee moet doen?
Als ik het goed begrijp zijn er ook cd's waarmee je opstart procedure kan overslaan als iemand weet waar ik die kan downloaden?

Edit:// Sorry voor dubbelpost

[ Voor 7% gewijzigd door Nevels op 02-03-2006 19:50 . Reden: Dubbelpost ]

Pagina: 1