Toon posts:

PC start niet meer op, moederbord krijgt nog stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij heeft het volgende probleem:
Zijn pc start niet meer op, dus noch bij het indrukken van power-knop, noch bij het verbinden van de power-pinnetjes.
Het WOL-ledje en een ledje op het moederbord branden beide.
De voeding ruikt niet verdacht, maar er is wel een zacht piepend geluid als ze stroom krijgt.

Ik heb al even de 'Hangen en opstartproblemen" pagina bekeken, en daar staat genoeg info in als ik het probleem verder zou gaan onderzoeken, maar ik vraag me af of deze situatie iemand bekend voorkomt, of iemand hierover meer info kwijt kan.

Details over moederbord, en configuratie kan ik jammer genoeg niet geven. Ik zou nog eens moeten terug gaan en alles eens noteren.

Alvast bedankt!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
zijn pc start niet op :|.

Wat doet ie dan niet? Gaan de fans wel draaien? Of is het even fans aan, dan weer uit? Of...? Wat gebeurt er precies?

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 04:33

Sm0k3r

cough...cough...

Check of er geen USB pen of externe schijf aangesloten is, heb ik een keer ook gehad, pc wou booten van schijf of pen, schrok me de pleuris want lampje brande maar er gebeurde niks.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
het lijkt mij eerder dat de powerconnector niet juist is aangesloten. Volg de instructies in het installatie boekje precies, vooral me deze pinnetjes!!!!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)