Javascript probleem ie6

Pagina: 1
Acties:

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:35
Ik gebruik WinXP met SP2 en heb sinds enkele dagen problemen met Javascript.
Ik heb de laatste versie van Sun geinstalleerd zonder resultaat.

Het probleem wat zich voordoet is dat IE6 niet reageert op sommige knoppen op websites. Wanneer ik bijvoorbeeld via webmail mijn @home email wil checken en ik in de inbox een e-mail open dan kan ik na het lezen 100 keer op inbox klikken maar er gebeurt niets.

javascript:doSwitchFolder('','INBOX') is de opdracht aan die knop.

Ik ben al flink aan googlen en zoeken geweest maar ik kom eigenlijk alleen problemen tegen dat Java helemaal niet werkt. Ik heb de search ook gebruikt en ook in de resultaten daarvan heb ik het gelijke probleem niet gevonden. Java werkt blijkbaar verder wel alleen dit soort commandos van knoppen slikt ie niet ;(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sun is niet relevant want Java heeft niets te maken met JavaScript.

IE is geen OS. Dus WOS -> SA

Verder: alle Windows updates geinstalleerd? En kijk naar content filters zoals adblockers en virusscanners.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als eerste, Java (van Sun) is totaal iets anders dan JavaScript, het lijkt behalve de naam, niet op elkaar :)

Goed, nu ken ik die webmail niet, maar gebruikt deze popups en heb je wellicht de popup blocker aanstaan?
Staat Javascript wel aan in je browser?
Heb je eventueel al met andere browsers zoals Firefox geprobeerd om te zien of het aan je systeem ligt?
Draai je software van Norton?

• Gadgeteer
Om te beginnen sorry voor posten in verkeerde forum }:O

Ik heb alle updates voor WinXP geinstalleerd en heb ook scripts aan staan in de opties voor IE.
De popup blocker heb ik uitgeschakeld. Ik heb geen firewall lopen en gebruik NOD32 v2.50 als virusscanner (up to date).

Ik krijg ook geen foutmelding te zien, de javascript knoppen lijken gewoon niet te reageren.
Afmelden op de Rabo internetbankieren site reageert ook niet (gelukkig kun je dat alsnog doen nadat je de pagina sluit met het kruisje door een pop-up die blijkbaar wel gewoon werkt).

Nou weet ik toch best iets van dit soort dingen maar wat hier precies fout gaat kan ik kennelijk niet achter komen.

Nog vreemder.. In FireFox niets aan de hand.. Deze browser gaat blijkbaar op een andere manier met javascript om? Nou weet ik dat ik een reactie tegemoet kan zien dat FF zo goed is enzo, het is echter de PC van mijn vriendin en die zweert bij IE, en daarbij moet IE ook gewoon werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Gadgeteer op 02-03-2006 17:49 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gadgeteer schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:47:
Om te beginnen sorry voor posten in verkeerde forum }:O

Ik heb alle updates voor WinXP geinstalleerd en heb ook scripts aan staan in de opties voor IE.
De popup blocker heb ik uitgeschakeld. Ik heb geen firewall lopen en gebruik NOD32 v2.50 als virusscanner (up to date).
nu ken ik NOD32 niet, maar een snelle blik op hun site leert mij dat dit product ook diverse web gerelateerde zaken kan blokkeren. Kan je als test eens kijken of die site het wel doet als je NOD32 hebt afgesloten/compleet uitgeschakeld?
Nog vreemder.. In FireFox niets aan de hand.. Deze browser gaat blijkbaar op een andere manier met javascript om? Nou weet ik dat ik een reactie tegemoet kan zien dat FF zo goed is enzo, het is echter de PC van mijn vriendin en die zweert bij IE, en daarbij moet IE ook gewoon werken.
Iedereen moet zelf weten welke browser die gebruikt, als iemand ervoor kiest om een oud prut product te gebruiken moet die dat zelf weten, ik gaf Fx enkel aan (zoals ik al zei) om het een en ander uit te sluiten ;)
Echter de functionaliteiten die bij jou niet werken zouden gewoon moeten werken met IE.

• Gadgeteer
Inmiddels ook zonder virusscanner geprobeerd, nog geen resultaat :(
Als dit zo blijft zal ik mijn windows denk ik opnieuw moeten installeren, het lijkt zo zoeken naar een naald op een stekelvarken :?

Op http://www.dcn.davis.ca.us/~explorit/java/JavaScript.html een aantal Javascripts om te testen. De onClick events werken allemaal met uitzondering van de eerste.
Omdat de rest wel werkt lijkt mij javascript wel actief te zijn, snap alleen niet waarom de knoppen waarvan de opdracht (url) begint met javascript niet werken.
Pagina: 1