Toon posts:

[FLASH] movieclip.loadmovie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site in flash, heb dus het .fla bestand, export naar .swf, alles werkt perfect aan de site.

Nu moet daar een musicplayer bij, maar de musicplayer die ik wil gebruiken, is ook flash.

Ik heb het dan maar zo geregeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// Creates a parent movie clip to hold the container
this.createEmptyMovieClip("logo_mc", this.getNextHighestDepth());
// creates a child movie clip inside of "mc_1"
// this is the movie clip the image will replace
logo_mc.createEmptyMovieClip("container_mc",0);
logo_mc.container_mc.loadMovie("xspf_player_slim.swf");
// put event handler on the parent movie clip mc_1
logo_mc.onPress = function() {
   trace("It works");
};

Nu zet hij die audioplayer helemaal vanboven over de hele breedte. Probleem is, de audio player werkt niet meer.. Het is precies een foto, kan nergens op drukken, hij doet helemaal niets.

Ik heb dan geprobeert om de audio player in verschillende flash versies, action script versies te exporten en dan via die code te includen, maar het probleem blijft, de music player doet helemaal niets meer eens hij in het design zit.

Verwijderd

het probleem bij loadMovie is dat bij de movie die je inlaadt de _root verandert (naar de root van je parent bestand). loop het script daarin nog een na (_root moet iets zijn als _root.logo_mc.container_mc of je kan wat proberen met _parent)

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
waarom zet je de player dan niet gewoon onder je flashmovie op je website?
(is maar een idee, ikzelf zou ze player gewoon inbouwen in de movie -dus ook niet loaden-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gewoon vlak boven de flash website gezet ;) Lijkt nog goed te gaan ook, maar weer een hoop probs:

Bij internet explorer, plakken de 2 .swf's mooi aan elkaar, de audio player dus echt vlak boven de flash website, mooi mooi, zo moet het! Alleen werkt de audio player daar niet :(

Bij firefox, plakken de 2 .swf's niet mooi aan elkaar! Er zit een spatie tussen die ik maar niet wegkrijg, MAAR de audio player werkt Perfect in firefox!

De audio player is voor Flash 7.0 en actionscript 2. Zou het kunnen dat de standaard meegeleverde flash bij internet explorer te "oud" is?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07
als het probleem hem zit in het feit dat je in beide movies (of in ieder geval in de musicplayer) _root in je paden gebruikt, zou je _lockroot kunnen gebruiken. Ik denk uit je verhaal te begrijpen dat je de musicplayer niet zelf gemaakt hebt, maar alleen de swf tot je beschikking hebt. in dat geval zou je een probleem met _root kunnen oplossen door _lockroot te gebruiken.

Het is een beetje een vieze oplossing, met als grote nadeel dat je vanaf de geladen movie de root van de movie op level0 niet meer kan benaderen met _root.

Het op proberen te lossen door 2 movies in html over elkaar te willen leggen is echter nog een viezere oplossing..hoewel ik begrijp dat je ze niet over elkaar legt, maar boven/naast elkaar.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:48:
Ik heb hem gewoon vlak boven de flash website gezet ;) Lijkt nog goed te gaan ook, maar weer een hoop probs:

Bij internet explorer, plakken de 2 .swf's mooi aan elkaar, de audio player dus echt vlak boven de flash website, mooi mooi, zo moet het! Alleen werkt de audio player daar niet :(

Bij firefox, plakken de 2 .swf's niet mooi aan elkaar! Er zit een spatie tussen die ik maar niet weg krijg, MAAR de audio player werkt Perfect in firefox!

De audio player is voor Flash 7.0 en actionscript 2. Zou het kunnen dat de standaard meegeleverde flash bij internet explorer te "oud" is?
Ja ik zou eens je flashplayer van IE updaten, lijkt me een gevalletje van verouderde speler.
Verder zou ik je flashmovies in <DIV>`s plaatsen om ze zo met CSS op de juiste positie te zetten.
code:
1
2
<div id="audioplayerDiv" style="position: absolute; top: 50px;">audiomovie.swf</div>
<div id="mainmovie" sty;e="position: absolute; top: 100px;">mainmovie.swf</div>

ga er even van uit dat je audiomovie 50px hoog is.
Pagina: 1