[asp.net] calendar dayview

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Hey Allemaal,

Na het weinig slapen tijdens de carnaval ben ik vandaag niet creatief genoeg om zelf iets goed te bedenken :D
En gek genoeg kan ik er ook niets over vinden op het wereldwijdeweb.
Misschien (waarschijnlijk) zijn er hier genoeg creatieve en meedenkende mensen.
Het volgende;
Ik heb in een database werkdagen staan, met afspraken.
Deze dagen zijn natuurlijk makkelijk te selecteren via het calendar control van asp.net.
Gegevens van deze dat uit de DB halen is ook geen probleem.
Maar hoe zou ik ze nu het beste kunnen weergeven. Als ik van de dag al de werktijden heb; bijv. van 9:00 tot 18:00 dan zou ik daarvan een soort van "dag-grid" voor moeten maken (dat is niet het probleem natuurlijk). Deze "dag-grid" zou dan dynamisch gevult moeten kunnen worden voor alle afspraken en eigelijk tot de minuut precies. De grid zou bijv. gevens

9:00
10:00
11:00
12:00
13:00
etc

Maar het moet dan mogelijk zijn om een afspraak van bijv. 11:50 t/m 12:20 goed weer te kunnen geven.
Ik zit hier zelf al enkele dagen over te piekeren, maar kan niet iets werkends verzinnen.
Wie o wie wel :)

• Predje
Modbreak:Schoppen binnen 24 uur is nog steeds ongewenst. Daar heb ik je overigens al eerder op gewezen. :/

[ Voor 77% gewijzigd door NMe op 02-03-2006 22:45 ]

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik hoop niet dat het lullig klinkt, maar ik heb geen idee wat het probleem eigenlijk is. :)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Predje
JKVA schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:27:
Ik hoop niet dat het lullig klinkt, maar ik heb geen idee wat het probleem eigenlijk is. :)
haha, nee hoor. Laat ik het nu simpel uitleggen.

Ik wil gewoon afspraken uit een database halen en deze plaatsen op de juiste tijd in een dag.
De "zichtbare" uren van die dag moeten dynamisch zijn.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Kun je niet een eigen web-usercontrol schrijven die dat mooi weergeeft in een tabel of met behulp van precies positioneren van een layer zodat je per pixel kunt aangeven hoe hoog het moet staan?

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Dus het feit dat 11:50 en 12:20 niet met hele uren werken aan de randen, is het probleem?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Je zult een keuze moeten maken voor detailleringsniveau. Als je kiest voor bijv. 5 minuten, zul je dus voor elke 5 minuten een row in je grid moeten hebben. Anders moet je namelijk een row gedeeltelijk gaan tekenen, en dat lijkt me geen succes.

Overigens vindt Google wel wat mogelijkheden, hoewel de meeste commercieel zijn. Wellicht kun je er echter wat inspiratie uit halen.

• Predje
bee-es schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:55:
Je zult een keuze moeten maken voor detailleringsniveau. Als je kiest voor bijv. 5 minuten, zul je dus voor elke 5 minuten een row in je grid moeten hebben. Anders moet je namelijk een row gedeeltelijk gaan tekenen, en dat lijkt me geen succes.

Overigens vindt Google wel wat mogelijkheden, hoewel de meeste commercieel zijn. Wellicht kun je er echter wat inspiratie uit halen.
Idd denk ik dat een component de enige manier zal zijn.
Aangezien er toch nog al eens wat ingewikkelde dingen bij komen kijken, zoals bijvoorbeeld overlappende afspraken en dergelijke.
Ik kon ook even niet op de term "schedule" komen, met deze term kun ik wel een aantal artikelen vinden op www.thecodeproject.com. Er zijn een paar (denk ik) goede gratis componenten die nu iop het eerste gezicht aan m`n eisen lijken te voldoen. Ga ze eens goed testen.
Thx

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

En wat is er uit de tests gekomen? Ben wel benieuwd, wil binnenkort namelijk zelf ook zo'n component gaan gebruiken.
Pagina: 1