Toon posts:

Netwerk krijg ik niet sneller dan 40 Mbit/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de netwerk snelheid van mijn systeem: Ik gebruik een tooltje Bricks om de snelheid van het netwerk te testen. Ik maak gebruik van een Bricks receiver (ontvanger) en een Bricks transmitter (verzender). Deze tools worden gestart op een PC dus 1 PC met de reciever en 1 PC met de transmitter.

Ik heb een Compaq DC5100 met Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet kaart ingebouwd en de kaart is aangesloten op een Cisco switch. Ook heb ik een IBM G40 laptop met ingebouwde Broadcom NetXtreme Fast Ethernet kaart.

Nu komt het probleem:

Als ik de IBM Laptop als Transmitter instel dan haal ik snelheden van tussen de 80 en 90 Mbit/s maar als ik de Compaq PC als Transmitter instel dan haal ik snelheden tussen de 30 en 40 Mbit/s.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik met mijn Compaq PC geen hogere snelheden eruit krijg? Ik heb namelijk ook een test gedaan op 2 andere systemen en daar haal ik snelheden tussen de 80 en 90 Mbit/s :?

Ik heb alles gecontroleerd: Nieuwe drivers, nieuwe kabels, zelf een andere switch geprobeerd en instellingen van de netwerkkaart veranderd maar niet helpt.

Iemand ervaring met dit soort problemen :? Please advice me :9

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik denk aan het volgende.

Langzamere hardeschijf (gefragmenteerd bijvoorbeeld ook mogelijk)
Langzamere pc.

Moeilijk te zeggen zonder specs :)

[ Voor 18% gewijzigd door UltimateB op 02-03-2006 16:37 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:35:
[..]
Ik heb alles gecontroleerd: Nieuwe drivers, nieuwe kabels, zelf een andere switch geprobeerd en instellingen van de netwerkkaart veranderd maar niet helpt.
[..]
Zet die ook even in je post, voordat straks alle users met ideeën komen die je zelf al geprobeerd hebt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem doet zich blijkbaar alleen voor in HP en Compaq machines.

Zowel de ingebouwde Broadcom kaart als een losse Realtek (8139) (broadcom netwerkkaart, audio, usb zijn uitgeschakeld i.v.m. irq problemen) netwerk kaart lopen op 35 tot 40 Mbit/s gemeten met Bricks, naar een IBM PC met een broadcom kaart.

De meting de andere kant op resulteert in normale waarden (80 tot 90 Mbit/s.)

Wanneer een zelfde Realtek (8139) netwerk kaart in een clone systeem (Asus Moederbord) wordt gebruikt en ik meet naar de IBM machine, dan is de snelheid tussen de 80 en 90 mbit/s heen en terug wat normaal is.

Het kan dus niet aan de netwerk kaart of instellingen liggen, omdat die niet anders zijn in het HP systeem ten opzichte van de Clone.

Verwijderd

Hoe zijn je netwerkinstellingen nou exact? Hebben ze vast ingestelde snelheden(full/half duplex) of staat alles op auto? Ik heb ooit een conflict gehad tussen een 3Com gigabit switch (unmanagable) en een Cisco PIX, de PIX had een forced half-duplex 100mbit, en de 3Com switch joinde op een of andere manier met 100mbit full-duplex. Voordat je daar achter bent, kan je soms wel een paar uur verder zijn.... :z :+

Trouwens, wat een realtek kaart doet zal me een worst zijn, die heeft geen eigen processor, dus kan zelf niet echt veel. Dat kost je dus CPU kracht bij veel netwerkload, dus niet echt handig. Neem dan een 3Com* of een Intel.
*3Com kan trouwens geen WIFI netwerken bouwen, gebruik enkel bedraade apparatuur van hun (iets met 20.000€ en 3Com wifi, en de o-zo-goeie werking :/ ).

Draait Bricks trouwens adhv hardeschijfmetingen of werkt het net als NetCPS gewoon enkel op je netwerkkaart? Ik gebruik altijd NetCPS als testprogramma, deze maakt nl geen gebruik van je HDD.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 22:33 ]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Kijk eens naar de CPU en I/O Load, wellicht kan je PC niet sneller !. Draait er misschien stiekem antivirus of firewall software ?

Wat je netwerk instelling betreft, auto detect werkt vaak voor geen meter, net als auto-cross.. Zorg dus dat je de juiste kabels gebruikt en dat je netwerk kaart geforceerd staat op de juiste duplex/speed settings !. Probeer eens een andere kabel.

Probeer het eens met een directe koppeling d.m.v. een cross cable.

Denk er aan dat Gb ethernet alle 8 de draadjes gebruikt t.o.v. 4 bij <=100Mb !

IP Rocks

Verwijderd

Uit de post haal ik dat we problemen met de netwerk kaart en die onzin wel kunnen uitsluiten.
Ik denk dat we het meer op OS niveau (XP, 2003) zullen moeten zoeken.
Misschien in combinatie met specifiek HP-apparatuuur.

Kijk eens of je aan deze links iets hebt:

http://support.microsoft....=kb;en-us;Q321098&SD=MSKB
http://support.microsoft.com/?kbid=321169
http://support.microsoft.com/?id=328890
http://support.microsoft.com/?id=823764
http://support.microsoft.com/?id=822219

Grtz,

Loon

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-04 14:32
Ik heb in het verleden een dergelijke performance probleem kunnen oplossen door systemen niet op 'audo detect' te laten staan ivm de netwerk instellingen.

Dus zet bijveoorbeeld de ethernet settings op 1000 / full-duplex en niet 'auto detect' of 'hardware detect'.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om de netwerkkaart op 100 Mbit/s Full duplex te zetten aan beide kanten en op de switch maar dit hielp ook niet. Het blijft een feit dat ik op een Compaq systeem wel snel kan ontvangen maar niet versturen. Zou goed kunnen dat het een windows issue is. Ik zal de linkjes van LooneyTuner eens proberen :)
Pagina: 1