Ik ben de trotse bezitter van een Linksys WRT54G router. Nu hebben mijn buurman en ik afgesproken voor een tijdje de internetverbinding te delen. Hij heeft hiervoor een zogemaande extender aangeschaft. Ik wil enkel toegang geven op mijn netwerkje aan de pc's waarvan ik het mac adres opgegeven heb. Nu heb ik mijn eigen mac adres opgegeven in de lijst met toegestane computers, het mac adres van de buurman zijn pc en het mac adres van de extender. Nu zie ik toch regelmatig computers in de status lijst van de router voorbijkomen met een heel ander mac adres dan dat ik heb opgegeven in mijn lijst met toegestand mac-adressen. Mijn vraag is nu: moet ik het mac adres van deze versterker opgeven en zo ja zet ik dan meteen de deur open voor alle pc's die via die extender verbinding maken met mijn linksys routertje?
Niemand die me een stukje op weg kan helpen?
Meer info graag, merk extender....
En waarom geen WAP/WEP whatever?
En waarom geen WAP/WEP whatever?
-
Probeer 't eens uit zou ik zeggen. Geef de Extender's MAC niet op en kijk of hij nog verbinding kan maken. Misschien wordt hij niet als PC gezien, weet ook niet of dat ding een IP krijgt, geen ervaring mee.
Maar lijkt me dat wanneer je de extender toegang geeft, dat elke PC die via de Extender verbinding maakt toegang krijgt, want dat gaat via de extender.
Om het veilig te doen moet je denk ik op de extender en op de router die adressen opgeven, maar dat zal bij de extender misschien niet gaan, weet niet of die zo slim is.
Dus inderdaad, waarom niet gewoon WPA ofzo?
Maar lijkt me dat wanneer je de extender toegang geeft, dat elke PC die via de Extender verbinding maakt toegang krijgt, want dat gaat via de extender.
Om het veilig te doen moet je denk ik op de extender en op de router die adressen opgeven, maar dat zal bij de extender misschien niet gaan, weet niet of die zo slim is.
Dus inderdaad, waarom niet gewoon WPA ofzo?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Het merk van de extender kan ik zo niet vinden er staat enkel een mac adres op de antenne. Maar wat ik eigenlijk wilde weten heeft iemand al als antwoord gegeven. Het is dus zo dat als je het mac adres van de antenne invoerd in de router dat ineens alle mensen die via die extender verbinden toegang hebben tot je router, ook al heb je hun mac adressen niet als toegestane adressen opgegeven in de router zelf. Moet dan toch maar eens overleggen over WPA, dat zou nog weer beter zijn als WEP. Waarom in in beginsel enkel mac adressen gebruik is omdat er publiekelijk internet gedeeld word en geen bestanden. Publiekelijk internet hoeft niet gecodeerd verstuurd te worden in mijn ogen. Ging het om bestanden natuurlijk wel.