Toon posts:

laptop audigy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Toshiba M40X-250 maar zoek daar beter geluid uit te krijgen...
Hij staat nu aangelsoten via de koptelefoonuitgang op m'n stereo, maar dit is regelmatig erg brak...

Ik zie op de site van Creative dat er Audigy's bestaan voor in de PC-card-slot, maar er zijn er ook die op USB aansluiten. Wat zou ik best doen?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wat vind je fijner? :?
Lijkt me meer een persoonlijke keuze ;) die je zelf moet beantwoorden.
de PC-slot versie (Audigy 2 ZS) is iig iets beter dan de USB (Live! 24-bit) versie.

Ik denk dat die Live 24-bit overigens wel volstaat voor gebruik met een (simpele) koptelefoon. Dan is die Audigy 2 ZS een beetje overkill
Edit: Oh wacht...je wilt em aansluiten op je stereo... hmm..dan is die Live 24bit mss nog steeds de beste/goedkoopste keuze. 7.1 gebruik je toch nie in jouw geval

[ Voor 50% gewijzigd door Yellowneck op 02-03-2006 16:14 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb zelf een audigy2 ZS notebook voor pcmcia, en die werkt perfect!

Heeft de volgende aansluitingen;
- Optisch uit (digitaal)
- Optisch in (digitaal)
- 3x 3.5" jack plugs ( 6 analoge kanalen dus)
- Hoofdtelefoon uitgang
- Microfoon ingang

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 17:31

MBV

Ik heb de mijne al een poos niet meer gebruikt (USB Soundblaster) maar toen ik hem nog veel gebruikte, kreeg ik vaak blauwe schermen. Kennelijk heeft Creative wat moeite gehad met de drivers. Ik kan je niet vertellen hoe het daar nu mee gestel dis

Verwijderd

Topicstarter
@ Bartjuh: Kun je daar dan ook nog gewone speakers op aansluiten?
moet dat dan op de hoofdtelefoon of de line-out-jack?

is de bedoeling om ook op feestjes te gebruiken en in het mengpaneel te pluggen...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:22:
@ Bartjuh: Kun je daar dan ook nog gewone speakers op aansluiten?
moet dat dan op de hoofdtelefoon of de line-out-jack?

is de bedoeling om ook op feestjes te gebruiken en in het mengpaneel te pluggen...
Op welke manier gewone speakers?

Je kan gewone pc boxjes gewoon aansluiten via de 3.5" jack plugjes. Je hebt van die verloopjes van 3.5" plug naar 2 tulp stekkers voor de 2 kanalen. In totaal kan het ding dus 6 separate kanalen aansturen (3x 3.5") , ofwel, te gebruiken voor 5.1 .
Maar je kan het ook via een spdif <-> toslink optisch kabeltje digitaal aan een decoder/versterker aansluiten, wat een kwalitatief betere oplossing is boven de 3 verloopjes en 6 tulpstekker oplossing :P Je kan over het digitale kabeltje ook ac3 laten lopen uiteraard.

De hoofdtelefoon jack moet je gewoon gebruiken voor de hoofdtelefoon :)
Pagina: 1