[Statief] Voor een Fuji S9500

Pagina: 1
Acties:

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-01 11:31

Valor

yummie spam

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een beginner in fotografie en wil graag wat advies voor het kopen van een statief. Ik heb de topics gelezen die ik met de search vond maar wat zijn nou de hoofdzaken waar ik het beste op kan letten bij aanschaf van een statief. Zoals dikte van de poten, demping van de kop, etc...... Er staat zo verschrikkelijk veel verschillends op de verkoop site dat ik de weg er een beetje van kwijt raak :)

Mochten jullie een goede tip voor mij hebben wat voor statief ik het beste kan halen dan zou ik dat graag hier onder lezen :9. Max van mijn budget is €80.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
ik ga er zelf ook nog eens kopen dus ik blijf dit topic ook even volgen...

http://photographyreview....pods/PLS_3114_912crx.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door hilbren op 02-03-2006 16:20 ]

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Ik zat net te snuffelen op speurders.nl

Klik

zou dit wat zijn?

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Valor schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:21:

Klik

zou dit wat zijn?
Of het wat is weet ik niet.
Maar je 9500 is niet zo heel zwaar dus het statief zal de camera wel kunnen dragen.
Ik weet niet of je in de toekomst van plan bent om een dslr te kopen, maar mocht dat zo zijn, dan kan je dat meenemen in je overwegeging, want voor dat soort camera's zul je een wat sterker statief nodig hebben.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
ziet er wel grappig uit maar na wat ik allemaal op internet gelezen heb zou ik eerder voor een manfrotto gaan:
http://www.marktplaats.nl...252BAOn7OBA%253D%26df%3D1

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
justawitte schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Of het wat is weet ik niet.
Maar je 9500 is niet zo heel zwaar dus het statief zal de camera wel kunnen dragen.
Ik weet niet of je in de toekomst van plan bent om een dslr te kopen, maar mocht dat zo zijn, dan kan je dat meenemen in je overwegeging, want voor dat soort camera's zul je een wat sterker statief nodig hebben.
Ja een dSLR komt er ooit nog wel. Als ik klaar ben met me studie en een goede baan heb. Dan kan ik ook wel een nieuw statief betalen :). Het gaat me er vooral nu omdat ik wat mooie scherpere fotos kan maken

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik heb zoiets bij mijn s9500:
http://www.cameranu.nl/in...98&art_id=445&view=detail

vrij simpel, maar voldoet aan mijn eisen. die van mij kan tot 1m75 en is nog kilo, met hoes erg goed mee te nemen. Hij is stevig genoeg, maar ik kan me voorstellen dat er stevigere zijn. Wat betreft gebruiksgemak zijn er ook ongetwijfeld betere, maar daarvoor gebruik ik hem te weinig. Hij doet in ieder geval wat ie moet doen.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
Ik heb mijn statief van dezelfde man als die advertentie op speurders.nl ( [rml][ Advies] Statief[/rml]). Ik heb zelf een wat zwaardere+grotere+duurdere. Moet zeggen dat ik 'm niet vaak meeneem, alleen wanneer het echt nodig is, want zo'n groot ding kan toch wel onhandig zijn. Ik denk dat dat statief ( a 29 euro) prima zal voldoen, misschien niet als het hard waait.

Hanteerbaarheid is trouwens wel belangrijk, dus wat dat betreft is een monopod wat handiger, maar ik weet ook niet waar je 'm voor gaat gebruiken...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Valor schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:21:

Klik

zou dit wat zijn?
Die heb ik laatst gekocht voor 17,20 euro bij IAPC (http://www.iapc.utwente.nl), meteen een voor m'n pa gedaan.

Het is geen geweldig statief, maar beter dan het noname geval wat ik daarvoor gebruikte. Hij boudt m'n bijna 3kg wegende EOS D30 + 80-200L combinatie heel goed in balans, al kun je het geheel wel een beetje bewegen als het erop zit. Maarja, 't is ook de afweging wat je mag verwachten voor de prijs he? Het is geen Gitzo of Manfrotto, maar het is dan ook een statief van nog geen 2 tientjes.

Overigens moet je daar vervolgens geen 30 euro voor gaan betalen :X

Edit: Ik vind dit trouwens nou typisch zoiets wat je op in de winkel moet gaan testen, want cijfertjes zeggen helemaal niks. Ja, de hoogte is wel lekker, want ik hoef amper te bukken bij dit statief, maar dingen als het gewicht dat hij aan kan of puur het materiaal zeggen niet zoveel als je niet zelf hebt gevoeld hoe degelijk hij is. Als je budget max € 80 is, zou ik ook 2e hands eens kijken naar merkstatieven.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 02-03-2006 21:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Voor 80 euro kan je een statief kopen dat vele malen beter is. Er zijn voor dat bedrag Velbon Sherpa's nieuw te koop. Dan heb je in ieder geval iets waar je jaren mee kan doen.

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:55:
[...]

Die heb ik laatst gekocht voor 17,20 euro bij IAPC (http://www.iapc.utwente.nl), meteen een voor m'n pa gedaan.

Het is geen geweldig statief, maar beter dan het noname geval wat ik daarvoor gebruikte. Hij boudt m'n bijna 3kg wegende EOS D30 + 80-200L combinatie heel goed in balans, al kun je het geheel wel een beetje bewegen als het erop zit. Maarja, 't is ook de afweging wat je mag verwachten voor de prijs he? Het is geen Gitzo of Manfrotto, maar het is dan ook een statief van nog geen 2 tientjes.

Overigens moet je daar vervolgens geen 30 euro voor gaan betalen :X

Edit: Ik vind dit trouwens nou typisch zoiets wat je op in de winkel moet gaan testen, want cijfertjes zeggen helemaal niks. Ja, de hoogte is wel lekker, want ik hoef amper te bukken bij dit statief, maar dingen als het gewicht dat hij aan kan of puur het materiaal zeggen niet zoveel als je niet zelf hebt gevoeld hoe degelijk hij is. Als je budget max € 80 is, zou ik ook 2e hands eens kijken naar merkstatieven.
Thxs for the info. In dit geval ga ik er ook geen €30 euro voor betalen! Ik ga idd maar is zoeken naar 2de hands statiefen. Geen idee waar ik moet beginnen maar ik denk dat ik google maar weer eens flink ga misbruiken.

Iemand hier die een goede spot weet voor 2de hands statieven. Zo ja then dont by shy :P

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Probeer eens vanguard, simpele lichtgewicht statieven, die niet zoveel kosten.

|>

Verwijderd

Ik heb zelf een velbon sherpa 600 gekocht een paar maand geleden, nadat ik een poos heb lopen kloten met een heel licht statiefje van 30 euro, en ik kan je garanderen dat een iets zwaarder statief in de praktijk lekkerder werkt dan zo'n ultra ligt goedkoop statiefje. Plus dat het erg handig is als je eentje hebt waarvan je de benen onafhankelijk van elkaar kunt bewegen, erg handig voor laag aan de grond werk.

Dus als je 80 euro hebt om eraan uit te geven zou ik je ook aanraden niet een super cheap statief te kopen, maar liever iets beters direct, heb je veel meer/langer plezier aan.
Pagina: 1