Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150120

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om in het buitenland ( het liefst in Amerika) een 3d animatie opleiding te gaan volgen.Om te kunnen reizen,wonen en leven in het buitenland heb je natuurlijk geld nodig.Mijn vraag is dan of je mogelijk bijvoorbeeld bij frisia financieringen of een andere bedrijf geld kunt lenen?Of is dat niet mogelijk omdat ik naar het buitenland ga?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
Lenen bij Frisia zou ik sowieso niet aan beginnen.
Kijk eens bij de Abn-Amro, deze bank is redelijk actief op het gebied van studie-leningen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan financiering voor pilotenopleiding en de Master-lening.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:26

racoon

mooowwww

Weet niet hoe oud je bent, maar je kan ook eerst een jaartje gaan werken, en er voor sparen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
racoon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:05:
Weet niet hoe oud je bent, maar je kan ook eerst een jaartje gaan werken, en er voor sparen
Ik denk niet dat ik in 1 jaar genoeg geld heb gespaard.Wonen en studeren in Amerika is erg duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 150120 op 02-03-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Jammer dat de VS niet bij Europa hoort, anders had je studiefinanciering kunnen aanvragen :P. Dan was het nog maar de vraag of je in aanmerking kwam.
Kan ik studiefinanciering krijgen voor een studie in het buitenland?
Voor een aantal studies in het buitenland kun je studiefinanciering krijgen. Het gaat dan wel om studies die je volgt in één van de volgende landen binnen Europa:

-België: Opleidingen in het hoger onderwijs in Vlaanderen en het Gewest Brussel (alleen voor Nederlandstalig onderwijs). Dit zijn opleidingen waarvoor de Belgische overheid ook aan Belgische studenten studiefinanciering geeft.

-Duitsland: Opleidingen in het hoger onderwijs in de Duitse deelstaten Bremen, Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen. Dit zijn opleidingen waarvoor de Duitse overheid ook aan Duitse studenten studiefinanciering geeft.

-Landen van de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte als het gaat om opleidingen voor arts, dierenarts, tandarts, apotheker, architect, verpleegkundige en verloskundige.

Ook voor een beperkt aantal beroepsopleidingen in België (Vlaanderen), in Duitsland en één opleiding in Frankrijk kun je studiefinanciering krijgen. Dit zijn studies op niveau 2 (basisberoepsopleidingen), niveau 3 (vakopleidingen) en niveau 4 (middenkaderopleidingen).
Op onze internetsite staat een lijst van opleidingen in het buitenland waarvoor je studiefinanciering kan krijgen: Informatie, studiefinanciering, beroepsonderwijs, buitenland.

Voor een volledige studie buiten Europa kun niet in aanmerking komen voor Nederlandse studiefinanciering. Je kunt wel studiefinanciering krijgen als je als onderdeel van je studie in Nederland een tijdje aan een instelling van hoger onderwijs in een land binnen of buiten Europa studeert.

[ Voor 221% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 02-03-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En als je een opleiding volgt via het internet?Zoals deze
En als je in het buitenland wil gaan werken?Kun je dan wel geld krijgen lenen om te kunnen wonen en zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 150120 op 02-03-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114521

Opletten voor de VS wat jouw visum zegt ook.
Als je met een studentenvisum gaat naar de VS zal het verboden zijn om met dit visum te werken. En en werkvisum krijgen zal niet zo gemakkelijk zijn, want ze zijn daar strenger dan Europa om je binnen te laten om te komen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37
Een volledige, meer-jarige, opleiding in de V.S. volgen zonder ouders die kunnen meebetalen lijkt me een moeilijke kwestie. Als je niet van plan bent je in de V.S. te vestigen kun je de kosten er sowieso al moeilijk uit halen, een gedeelte van het loonverschil tussen de V.S. en Nl. bestaat gewoon uit een terugbetaling voor de dure opleidingskosten voor hogere opleidingsniveaus. Daarnaast zul je als Europeaan weer niet zo gemakkelijk een Amerikaanse lening kunnen krijgen en zijn Nederlandse banken weer niet zo happig op zulke financieringen.

Uitwisselingsprogramma's zijn veel haalbaarder qua financiën, maar dat is wel iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155315

Als je je goed voorbereidt op een studie in de VS (minstens voor aanvang studie), mooie studieresultaten bij huidige/vorige opleiding in NL en goede scores op de toelatingstesten, maak je zeker kans op studiefinanciering vanuit de Amerikaanse universiteit. Kan bestaan uit een gift vanwege je talent/profiel maar ook uit een (renteloze of laagrentedragende) lening.

Overigens kun je met een F-1 studentenvisum ook werken op campus: maximaal 20 uur per week. De baantjes kun je pas zoeken als je eenmaal op de campus bent. Voordat je vertrekt naar de VS moet je middels bankverklaringen en studiebeurs toezeggingen, kunnen aantonen dat je de hele studie kunt betalen. Het verwachte inkomen van een mogelijk campusbaantje mag dan daarbij niet worden meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Ook niet vergeten dat studeren in de USA waanzinnig duur is, totaal niet te vergelijken met wat wij hier voor normaal aanzien.
Ik betaal 90 euro inscrhijvingsgeld aan mijn universiteit, terwijl je in de USA al aan enkele duizenden euro's zit voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 22:53
In Nederland zijn er ook wel mogelijkheden om een beurs te krijgen, speciaal voor studie in het buitenland. Enkele talentenprogramma's uitgezonderd zijn dat soort beurzen niet kostendekkend, maar het helpt je een eind op weg.

Kijk ook eens op www.wilweg.nl , onder financiering. Informeer ook eens bij het Bureau Buitenland op een hogeschool/universiteit. Ik weet niet wanneer je met die studie wil beginnen, maar let goed op de deadlines voor de aanvraag van een beurs!
Pagina: 1