Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DSP

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
Je raad het al, dit topic gaat over DSP.

k Had al gezocht maar ik heb geen topic over DSP kunnen vinden. Is daar een speciale rede voor?
Wat ik in ieder geval wil gaan proberen is om een audiosignaal te bewerken. (van filters tot feedforwarding ect.)

Nu had ik al een test bord gevonden: http://www.saelig.com/miv...ode=EZSWII&Category_Code=

Maar dat is wel een erg duur geintje. Wat ik eigenlijk zoek is een DSP chip met een ADC en een DAC en wat geheugen + plus natuurlijk genoeg rekenkracht om er leuke dingen mee te doen :P

deze leek mij wel geschikt om mee te beginnen: http://www.freescale.com/.../data_sheet/DSP56F802.pdf

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Voor 400 USD zou je ook eens naar een Analog Devices bordje met Blackfin DSP kunnen kijken. Ik zou sowieso voor een development kit gaan. Zelf een interface maken is veel werk met een groot risico voor problemen.

• hilbren
maarja wat ik al zij, dat wordt een duur geintje. ik wil het wel leuk houden. En als dat ding maar isp onderteund kun je met elk willekeurige lpt poort programeren...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Als je alleen met wat filters wilt spelen zou je ook eens naar MatLab kunnen kijken. Daar zitten DSP modules bij waarmee je je PC met geluidskaart als DSP gebruikt.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Of je pakt een SB Live! en installeert de drivers die Creative daarvoor vrijgegeven heeft. De SB Live! is ook een grote DSP, en onder Linux en met die drivers kan je dat ding rechtstreeks programmeren. Vroeger wel eens mee gespeeld, echo-effectjes enzo mee gemaakt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• hilbren
ja leuke oplossingen maar ik ga geen complete pc in mn speakers bouwen :P

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 23:11
't Is om met je actieve speakers te gebruiken, neem ik aan? Waarom ga je dan niet voor een kant-en-klaar toestel, zoals de Behringer DCX2496? Ik heb'm zelf ook, en hij bevalt echt prima. Vanaf 249 EUR te krijgen, echt een koopje.

• hilbren
Ja klopt die heb ik gezien en ik heb er ook al een hoop positieve reacties over gehoort!

leuk ding, dat is zeker.

Ik wil alleen proberen of het mogelijk is om zelf zo'n ding te maken. zonder display ect maar echt om in de speakers zelf te bouwen. en met een rs232 aansluiting om instellingen te kunnen weizigen.

Verwijderd

Misschien kun je beter een EZ-Kit Lite kopen:

http://www.analog.com/en/prod/0,2877,21XX%252DEZLITE,00.html

Er zit een ADSP-2181 DSP op en hij is erg goed te modden (sommigen hebben 'm omgebouwd tot synthesizer, effectbox, midi controller, etc).

't Enige probleem is dat 'ie nu 300 dollar kost, terwijl 'ie een jaar geleden nog 90 dollar was.

Als iemand deze kit goedkoop kan vinden, laat 't dan plz weten want ik heb zelf ook nog wel interesse!!
Pagina: 1