[MCE 2005] Op workstation / multiboot?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik zal eerst even mijn situatie uitleggen,

Ik heb in 1 kamer mijn workstation staan (gewone pc dus, waar ik normaal op werk en wil blijven werken), en een xbox 360.

Nu wil ik graag op de xbox 360 films kijken die ik vanaf dit workstation stream, maar dat kan alleen als je je xbox 360 aan een pc met Windows Media Center hebt hangen.

Ik vraag me nu dus af of het mogelijk is om op m'n workstation, naast de normale XP Pro, ook MCE 2005 te installeren, zodat ik als ik films wil kijken, ik m'n pc opnieuw opstart in MCE, en dan via de xbox ook films kan streamen.

Weet iemand in hoeverre dit mogelijk is?

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? (ik weet niet precies hoe het zit met zo'n tuner kaart, maar volgens mij is dat dus niet nodig als je je xbox er aan hangt... die zou het gewoon moeten kunnen streamen via de netwerkkabel oid)

Edit; of is het misschien mogelijk om gewoon MCE hier te installeren als hoofd OS, en dus ook MCE te gebruiken als workstation OS? Kun je MCE gewoon gebruiken als XP Pro?

[ Voor 11% gewijzigd door TangLeFuzZ op 02-03-2006 15:28 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
TangLeFuzZ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:27:
Ik heb in 1 kamer mijn workstation staan (gewone pc dus, waar ik normaal op werk en wil blijven werken), en een xbox 360.

Nu wil ik graag op de xbox 360 films kijken die ik vanaf dit workstation stream, maar dat kan alleen als je je xbox 360 aan een pc met Windows Media Center hebt hangen.

Ik vraag me nu dus af of het mogelijk is om op m'n workstation, naast de normale XP Pro, ook MCE 2005 te installeren, zodat ik als ik films wil kijken, ik m'n pc opnieuw opstart in MCE, en dan via de xbox ook films kan streamen.

Weet iemand in hoeverre dit mogelijk is?

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? (ik weet niet precies hoe het zit met zo'n tuner kaart, maar volgens mij is dat dus niet nodig als je je xbox er aan hangt... die zou het gewoon moeten kunnen streamen via de netwerkkabel oid)

Edit; of is het misschien mogelijk om gewoon MCE hier te installeren als hoofd OS, en dus ook MCE te gebruiken als workstation OS? Kun je MCE gewoon gebruiken als XP Pro?
Ja, MCE functioneert gewoon als XP professional (minimale verschillen)

Verder zul je waarschijnlijk niet de films kunnen afspelen via je xbox die jij wilt afspelen (xvid, divx, dvd doet ie niet), heeft dus geen zin.
Zonder tuner zul je ook niet de tv functionaliteit van media center kunnen gebruiken..

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

inXs

known as inXs

Je wilt graag op de xbox films kijken? Ofwel op je TV dus? Doe je dat dan draadloos? Anders is evt gewoon TV out van je PC nog wel een optie?

superB

• TangLeFuzZ
StanTheMan schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:50:
[...]

Zonder tuner zul je ook niet de tv functionaliteit van media center kunnen gebruiken..
Ik ging er vanuit dat die tuners m'n AGP slot in beslag zouden nemen, maar dat is blijkbaar niet zo (de Hauppauge WinTV PVR 150 is een pci kaart), dus tuner is ineens wel een optie.

Hoe gaat het verder in de praktijk dan... stel ik ben op m'n pc aan het werk, zoals ik dat nu ben... en ik besluit ineens een film te gaan kijken, moet ik dan al m'n programma's afsluiten en een soort van Media Center programma starten?

Ik heb nog nooit MCE op een pc aan het werk gezien dus ik heb geen flauw idee hoe dat zou gaan :)

Divx/xvid kan trouwens met Transcode 360 Beta 1 voor zover ik weet.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
in principe is mce gewoon een programma in winxp.

je kan gewoon je werk open laten staan en een film in mce kijken.

tegelijk werken en iemand film laten kijken (evt met spoelen etc) werkt niet goed met mce

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7e16ebe692b3294a85c45498539d587b/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ddd408f91fd2c3d9216d10909ce86ea/full.jpg

Het is bijna gewoon exact XP Pro. Jij kan met MCE alleen geen domein joinen omdat je dan de extender functionaliteit verliest.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TangLeFuzZ
Bedankt voor de info :)

Ik heb trouwens zonet een upgrade gedaan vanaf xp pro naar MCE 2005, maar ik kan nu helemaal niks van Media Center vinden.

Het ziet er uit als een exacte XP Pro versie, maar het Media Center programma is nergens te bekennen.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Een upgrade van XP Pro naar MCE doet niks (niks merkbaars iig).
Om MCE goed te installeren zul je moeten herinstalleren, en een MCE key gebruiken (geen XP Pro! hij installeert alleen de MCE versie met een MCE key, anders installeert ie gewoon XP).
Ikzelf heb ook geprobeerd eerst MCE op XP Pro te krijgen, maar na weken gedonder had ik alleen en vaak crashende MCE, en veel features die niet werkten :(

Verder kun je op een MCE wel degelijk DivX en XviD enzo kijken. Gewoon de goede codecs installeren.
Of dit dan ook op een extender werkt weet ik niet zeker, maar ik denk het wel.

EDIT:
Kleine toevoeging, Ik ben XP Pro gewend, maar omdat MCE me erg goed beviel in de woonkamer heb ik toen ik een nieuwe PC heb gekocht een tuner en remote gekocht, en gebruik nu MCE. Ik mis niets van XP Pro, aangezien MCE eigenlijk gewoon XP Pro is zonder domain mogelijkheden, maar met MCE. Als je geen domain hebt, zie je geen verschil (behalve de ubervettere theme die MCE heeft ;))
Ik ben zelf nog steeds tevreden, en het is zeker handig om als je even niks te doen hebt (of je draadloze muis moet opladen, zoals bij mij vaak ;)) een automatisch opgenomen Friends/Grey's Anatomy/M*A*S*H te kijken :D

[ Voor 43% gewijzigd door TheBlasphemer op 02-03-2006 21:40 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheBlasphemer schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:36:
behalve de ubervettere theme die MCE heeft ;)
D
XPize, het thema van MCE voor XP :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
Je kan ook het Royale Theme for WinXP gebruiken (MediaCenter looks)

Ik gebruik hem ook. Je kan hem hier downloaden: http://www.softpedia.com/...eaked-Download-13027.html

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:vpI6grFnVKBi1M:www.allione.net/matt/royale.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:YlnDD5Sxis68KM:pics.computerbase.de/news/10845/1_m.jpg

:*)

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 02-03-2006 21:54 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

StanTheMan schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:50:
[...]

Verder zul je waarschijnlijk niet de films kunnen afspelen via je xbox die jij wilt afspelen (xvid, divx, dvd doet ie niet), heeft dus geen zin.
Dankzij Transcode360 speelt de xbox360 zonder problemen weer divx/xvid af. Een dvd.iso afspelen over het netwerk gaat helaas niet lukken, ook een DVD in je MCE machine niet. Maar wanneer de film dan toch op DVD(R) staat is het een kleine moeite om die even in je xbox360 te gooien natuurlijk :)
Pagina: 1