Toon posts:

ADSL / Kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb liggen zoeken op got, maar helaas niks specifieks voor mij gevonden, vandaar dat ik maar een nieuwe topic open. Ik, student :) wil over een maand op me eigen gaan wonen, maar wil ook een beetje kunnen blijven gamen.. Ik hoef geen 16mbit ofzo, wil gewoon dat ik stabiel internet heb, en met @home basis heb je dat. Maar is niet altijd even stabiel. Dus mijn vraag was dus wat ik precies moet nemen, zit wel aan mijn 35 euro limiet incl kpn kosten dan. Dus wie zou mij op weg kunnen helpen?

// Maikel

Verwijderd

En wat heb je zelf al uitgezocht?
Tussen welke abbo's twijfel je ?
Wil je er ook telefonie bij?

Zoek eerst eens wat rond.. dat stellen we wel op prijs.
En kijk bijv. even op http://www.internetten.nl

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 22:46
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:21:
en met @home basis heb je dat. Maar is niet altijd even stabiel.
Je hoort mij absoluut niet klagen over dit abo. Heb t zelf en nergens last van. Elke ISP kan wel eens een keer een dipje hebben. Maar volgens mij heb ik dit bij @home maar één keer echt gehad, en dat het probleem aan hun kant lag.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb bv verschillende internet providers bezocht, en gekeken wat ze te bieden hadden. Er zijn er zoveel, maar ik weet g ewoon dat xs4all / planet zeer stabiel zijn... Maar zijn er naast dat alternatieven?! Tele2 weet ik bv niets over... ook niks kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ascathon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:25:
[...]

Je hoort mij absoluut niet klagen over dit abo. Heb t zelf en nergens last van. Elke ISP kan wel eens een keer een dipje hebben. Maar volgens mij heb ik dit bij @home maar één keer echt gehad, en dat het probleem aan hun kant lag.
Ongeveer 3 maanden terug heb ik een jaar lang problemen gehad met @home Breedband, wil dit niet nog een keer meemaken. De support was niet goed, en ik ergerde me mateloos aan hun gedrag. Het werd ook niet snel opgelost, ze zeiden dat ik maar moest wachten. Vandaar dat ik twijfel aan @home, en denk dat ik daar ook alle redenen voor heb!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 22:46
Mja, dan heb je wel gelijk ja. Het is natuurlijk dat ik dat nooit heb hoeven te doen. Dus heb ik geen ervaring met de helpdesk. Heb er wel genoeg over gelezen natuurlijk, dat je gewoon standaard antwoord krijgt, of dat ze gewoon niet weten wat je bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ascathon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:35:
Mja, dan heb je wel gelijk ja. Het is natuurlijk dat ik dat nooit heb hoeven te doen. Dus heb ik geen ervaring met de helpdesk. Heb er wel genoeg over gelezen natuurlijk, dat je gewoon standaard antwoord krijgt, of dat ze gewoon niet weten wat je bedoeld.
Ze doen net of ze niet weten wat je bedoelt en houden je lang aan de lijn. En dan als je zegt van kosten, dan zeggen ze artikel bla... naja geen stijl. Maar daar ging het niet over :) ik wil goed stabiel internet voor max 35 INCL KPN.

Verwijderd

Ik ben sinds 1 januari bij Tele2. Het is een drama. Ik heb in januari ongeveer 180 kbps download snelheid gehad, in februari zelfs 400 kbps. Helaas zou ik 2 Mbps moeten hebben. Ook heb ik er al 3 dagen uitgelegen.

Tele2 geeft woor reactietijden van de technici 4-5 werkdagen op. Voor alles waar je tegenaan loopt moet je de helpdesk bellen. Deze mag niets, kan niets en doet niets behalve je gesprek aannemen. Als het echt lastig wordt moet je een brief naar het hoofdkantoor sturen. Omdat ik hier niets over hoorde heb ik ook hier weer achteraan gebeld. De reactietijd op brieven ligt op 25-30 dagen. Dit durven ze gewoon per mail te schrijven anno 2006.

Op 6 februari heb ik in overleg met de consumentenbond een aangetekende brief verstuurd. Ook hier heb ik tot nu toe niets gehoord. Ze hebben 4 weken gekregen om mijn dienstverlening op peil te brengen. Tot nu toe is er voor mij niets zichtbaar gebeurt. 6 maart ben ik dan hopenlijk vrij om naar een andere provider te gaan. Ik hoop allleen dat ze de lijn vrijgeven aan een andere provider. Recht hebben is iets anders dan recht krijgen. Gezien de helpdesk reacties heb ik daar nog wel een hard hoofd in.

Ik ben dan ook blij dat ik geen voip heb via tele2. Ik zou zelfs zonder telefoonverbinding komen te zitten op 6 maart als ze de dienstverlening de komende dagen niet verbeteren.

Even reagerend op een vorige inzending. Ik zat hiervoor bij @home. Je kan een hele hoop over ze zeggen. Hun helpdesk is soms lastig, maar ze werken volgens een vast protocol waar ze wel problemen mee oplossen. Hoewel ze voor buitenstaanders soms omslachtig lijken. Daarnaast krijg je, afgezien van een iets hoge prijs, waar voor je abonnement. De beloofde bandbreedte krijg je zowel up- als downstream.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Home is best leuk.... als het werkt!
Ik heb vorig jaar 2 maanden lang geen (!!) verbinding gehad omdat ze me overplaatsen van het COM21 platform naar het DOCSIS platform. Ontzettend vaak gebeld met de klantenservice.

Standaard mag je daar 20 minuten wachten, daarna 10-20 minuten zoeken in hun systemen en het probleem uitleggen. Tot slot was de standaard zin: "Ik heb iets aangepast, over 30 minuten werkt het, succes!". Goed, niet dus. Weer terugbellen (andere kerel), gaat eerst doorlezen wat er gebeurd is (verbaast zich dan meestal om de stomme pogingen van z'n collega: "Dat kan nooit werken") en daarna een ander probeersel, wederom zonder resultaat.

Er moesten spullen worden nagezonden voor dat DOCSIS modem, dat gaat via Selektvracht. Als je overdag werkt gaat dat dus niet lukken. Iets anders kan niet, dus je mag naar een depot om je spullen op te halen. Ligt niet aan @Home maar Selektvracht is wel de keuze van @Home.

Uiteindelijk ben ik daarmee gestopt en heb het abonnement opgezegd. Het duurde vervolgens nog 2 maanden voordat ik m'n abonnementsgeld terug had over die 2 maanden. Ook daarover weer veel beloftes (het wordt deze week uitbetaald meneer...), tot vervelens toe.

Uiteindelijk ben ik er weg... de helpdesk daar is echt PRUT. Het zal vast bij andere providers ook zo zijn maar voor mij nooit meer @Home.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Als je veel online spellen speelt, houdt er dan wel rekening mee dat de pingtijden met een ADSL2 verbinding erg hoog liggen.
Ik zat met ADSL1 rond de 18-19 ms bij het pingen van nederlandse websites.
Met ADSL2 zit ik rond de 32 ms.
Mn ouders hebben Chello via een EuroDOCSIS modem en hebben pingtijden van 9 ms..

Dus vind je dit belangrijk, dan heeft ADSL2 het grootste nadeel in deze. Ervaringen hierover kun je ook op GoT wel terugvinden.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Pagina: 1