Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/6244
Ik heb 'm zelf al een tijdje thuis staan en heb er ondanks de wat stevige prijs geen spijt van
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Da's meer een uit de kluiten gewassen PDA. Als je 'm puur als fotolijstje wil gebruiken is 5.6" met 640x480 toch een stuk minder dan een 7" met 720x480. De eStarling oogt ook een stuk lomper.BlueAce schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:21:
Als je er echt eentje zoekt met een hoog gadget gehalte, check dan deze.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ziet er goed uit!Exirion schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:18:
De beste op dit moment is de Philips. De kwaliteit van het display is echt boven verwachting.
http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/6244
Ik heb 'm zelf al een tijdje thuis staan en heb er ondanks de wat stevige prijs geen spijt van
De prijs valt best mee.
Qua eigen zoekwerk, via marktplaats vond ik er een aantal. Voor de rest vind ik de Sony A55 frame wel leuk, maar nauwelijks te koop. In de veronica gids (vipshop) stond er ook één te koop, 155 euro.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
maar het is natuurlijk wel een leuk hebbeding
http://www.bright.nl/uitpakparty-philips-photo-display
Bestaan er trouwens meerdere varianten van dit ding? Als je bijvoorbeeld hier kijkt lijken er 6.5" en 7.0" versies te zijn, maar het type nummer van beiden is wel hetzelfde (de prijs niet):
http://www.obcs.nl/redir....a_ssrp=1&d_word=7FF1AW/00
Hier een verzameling prijzen op kieskeurig.nl:
http://www.kieskeurig.nl/...photo+and+display&pcode=0
Anoniem: 122486
Die is leuk ja. ten eerste om zijn gadget gehalte en ten tweede omdat daar tenminste een wifi connectie inzit. Anders moet je nog steeds hannesen met chips en kabeltjes als je nieuwe foto's wilt. Bovendien vind ik het leuk dat je remote (dus bv op vakantie) foto's kunt sturen die daar getoont worden.BlueAce schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:21:
Als je er echt eentje zoekt met een hoog gadget gehalte, check dan deze.
Maarja... waar koop je zo'n ding?! Zit me suf te zoeken naar shops. Dat ding van Philips is goed verkrijgbaar. Bij Norrod hebben ze hem bv.
Iemand nog tip waar te kijken voor zo'n eStarling dingetje?
JW
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 122486 op 16-03-2006 14:05 ]
Waar koop je in nederland zo'n ding? Met elcheapo kan ik ook al niets vinden.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Precies ja. 5.6" is 14.224cm. Da's niet echt groot.Exirion schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:25:
[...]
Da's meer een uit de kluiten gewassen PDA. Als je 'm puur als fotolijstje wil gebruiken is 5.6" met 640x480 toch een stuk minder dan een 7" met 720x480. De eStarling oogt ook een stuk lomper.
7" is 17.78cm, een behoorlijk verschil.
Lezen is ook een vak....Walkman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:48:
Vroeg me af of iemand die van Philips inmiddels aangeschaft heeft en wat de ervaringen ermee zijn. Ben best geinteresseerd om er eentje te kopen.....
Exirion schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:18:
USB en netwerkaansluiting.
Op de Cebit stond dit model bij ieder samsung product met een product sheet ofzo. erg mooi!
Ik heb dat gelezen, maar ik vroeg me meer af hoe werkt het in de praktijk wat betreft bediening etc. Wil er eentje kado geven, maar dan moet het wel redelijk makkelijk te bedienen zijn.
Zijn er nog nadelen aan?
Er zit een heel menu in om alles in te stellen. Knopjes zitten op de achterkant en de bediening is vrij simpel. Download anders even de handleiding bij Philips; krijg je een goeie indruk van hoe het werktWalkman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:12:
Ik heb dat gelezen, maar ik vroeg me meer af hoe werkt het in de praktijk wat betreft bediening etc. Wil er eentje kado geven, maar dan moet het wel redelijk makkelijk te bedienen zijn.
Het grootste nadeel is misschien dat er geen netwerk interface op zit. Maar via een flashmodule of USB kabel werkt het ook prima. Ik ben over de display kwaliteit ERG tevreden. Zwart is echt zwart en de helderheid is ook bij daglicht meer dan genoeg.Zijn er nog nadelen aan?
Dit is wel een aardige review: http://news.smartdownload...to_Display_review-97.html
Bottom line bij de review: "Bottom line: If you’re in the market for a digital photo display, then this is the new benchmark by which you should measure all other products."
[ Voor 21% gewijzigd door Exirion op 03-05-2006 11:37 ]
Alleen het niet selecteren van foto's voor de slideshow gaat wat langzaam, tenzij ik een optie heb gemist er meerdere te selecteren en deze uit te zetten.
Nog een tipje: resize de foto's eerst op je PC naar de native resolutie van 720x480 en sla op met de hoogste kwaliteit JPEG. Op die manier heb je nog altijd ruimte voor ruim 100 foto's en is de kwaliteit ook nog eens optimaal.Walkman schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:13:
Heb 'm gisteren gekocht en ben wel onder de indruk van de kwaliteit. Als vooral als je 1 foto er op hebt staan en je komt aanlopen zie je eigenlijk niet dat het een display is en lijkt het echt gewoon op een foto in een lijst. Bediening is inderdaad zeer makkelijk en ik had binnen no time de foto's op staan (na de review gelezen te hebben maar besloten dit via een memorycard te doen).
Alleen het niet selecteren van foto's voor de slideshow gaat wat langzaam, tenzij ik een optie heb gemist er meerdere te selecteren en deze uit te zetten.
Die resize van de lijst zelf is dus niet optimaal?
Dat weet ik niet echt, maar o.a. Photoshop doet het erg goedWalkman schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:25:
Die resize van de lijst zelf is dus niet optimaal?
Anoniem: 131548
Die lijstjes her en der op internet met resolutie 234x480 is dat wat, ik snap dat het minder is, maar ja 80 euro of ruim 200.
Of gewoon niet doen ?
Of van je printer hetzelfde menuutje erop gooien wat op de canon mp600 zit. Jaja, veel te veel fantasie denk.
Anoniem: 131548
Edit : deze link met info werkt wel, echter hier is de prijs 169.-- en via die link die niet werkt dus 119.--
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=369070/typeofpage=77285
Edit2 :
Marktplaats heeft het over
Digitale fotolijst 7” met een resolutie van 480 x 234 pixels
Afmetingen (hxbxd in mm): 256x183x35 mm
Dus kennelijk bestaan er 2 types ....
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 08-11-2006 19:07 ]
Een vriend van me woont in de VS, komt met xmas naar NL en neemt 'm voor me mee. Nu zit ik straks met een voedings-adapter-probleempje. Weet iemand hier toevallig hoeveel Volt de DC input benodigd? Staat niet in de datasheet van Philips.
Op de mijne staat 100 tot 240 Volt, dus dat moet lukkencatchingfire schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:11:
Een vriend van me woont in de VS, komt met xmas naar NL en neemt 'm voor me mee. Nu zit ik straks met een voedings-adapter-probleempje. Weet iemand hier toevallig hoeveel Volt de DC input benodigd? Staat niet in de datasheet van Philips.
De 7" versie staat hier inmiddels al een jaartje en je zult er geen spijt van krijgen.
Ah da's helemaal mooi, waarschijnlijk staat er dan ook 50-60Hz bij? Dan heb ik alleen een stekker-probleempje.Exirion schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:59:
Op de mijne staat 100 tot 240 Volt, dus dat moet lukken
De 7" versie staat hier inmiddels al een jaartje en je zult er geen spijt van krijgen.
Staat er ook het DC (gelijkspanning) Voltage en wellicht Amperage op toevallig?
Goed om te horen dat er iemand is die 'm al een jaar tevreden gebruikt. Ik ben voor de 9" gegaan omdat de 7" in de praktijk 9 x 13.8cm schijnt te zijn, dat is iets kleiner dan 10x15cm. De 9" is ~11.2 x 16.9cm. Op Amazon.com staan loads of reviews van de Philips lijstjes, en iedereen zegt eigenlijk dat de Philips lijstjes kwalitatief ver boven de anderen uitsteken.
[ Voor 28% gewijzigd door catchingfire op 13-12-2006 14:13 ]
Yep, is unverseel.catchingfire schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:10:
Ah da's helemaal mooi, waarschijnlijk staat er dan ook 50-60Hz bij? Dan heb ik alleen een stekker-probleempje.
Uitgang is 5V/2.5A.Staat er ook het DC (gelijkspanning) Voltage en wellicht Amperage op toevallig?
Ik lees hier wel allemaal 'redelijk duur', maar ruim €150,- voor een 7" scherm is ECHT veel te veel geld.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ja, en je bent er zeker ook zo eentje die een audioset met fatsoenlijke speakers te duur vindt en daarom maar een PC met PC-speakers in de huiskamer neerzet om muziek en films te draaienGaryu schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:17:
Jezus, voor dat geld koop je een goedkope laptop met 15" scherm en hang je dat aan de muur, evt. tweedehands...
Ik lees hier wel allemaal 'redelijk duur', maar ruim €150,- voor een 7" scherm is ECHT veel te veel geld.

Ga zo'n lijstje eerst eens bekijken en dan praten we verder. De kwaliteit van dat display is onvergelijkbaar beter dan een laptop scherm, en dan hebben we het nog niet eens over de form factor. Oftewel de fysieke verschijning van het apparaatje opzich.
Ik heb zo'n lijstje wel eens gezien inderdaad, en het ziet er wél gelikt uit. Dan nog is 150 euro echt héél veel geld voor een lijstje van het formaat van een flinke foto (toch, 13x18cm ongeveer?).
Overigens ook mooi de 19 inch versie .. link mag wat kosten
Resolutie 480x234. Da's bijna 1/4 van de resolutie van de Philips frames, en dat heb je dus met (bijna, er zal vast een uitzondering zijn) alle niet-Philips-frames, en daar zal ook wel het prijsverschil in zitten. Dan liever wat meer geld voor een lijstje met beter beeld en meer features (denk aan de timer die het lijstje automatisch aan en uit kan laten gaan).funrider schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:31:
vind 150+ euro wat teveel voor zo'n lijstje. Zag wel de Lenco DF-701 voor zo'n 100 euro maar ben niet zo into B-merken iemand daar ervaring mee.
Overal lees je eigenlijk het volgende commentaar zoals deze (gisteren op dpreview):
"Thanks folks. Your comments match what I have found online as well. I had a good look at the Philips products in the store (including the new 9") and they do appear to look and feel the best."
Die 19" versie zal deze http://www.photovu.com/pv1960.html wel zijn, 999US$
[ Voor 31% gewijzigd door catchingfire op 15-12-2006 11:42 ]
http://www.internetvoorde...ruvj0m75turb2826183mk7io6
Staat alleen niet bij welk merk.
Iemand een idee?
Hee, die ziet er wel leuk en betaalbaar uit. Vraag me wel af wat de resolutie van dit ding dan zou zijn?casper4253 schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:30:
Kruidvat heeft de volgende aanbieding:
Iemand een idee?
Volgens mij is het deze:casper4253 schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:30:
Kruidvat heeft de volgende aanbieding:
Iemand een idee?
Specificaties: 7 inch scherm met zilvere rand, SD Card ondersteuning,Resolutie: 480 x 234, Helderheid : 350cd/m² , Contrast: 300, Response tijd: 30ms, Screen size mode: 16:9, Interval instelbaar vanaf 5 sec., Bestandsformaat: JPEG, Maximaal foto formaat 5 miljoen pixels, Inclusief 12 volt adapter, Stroomverbruik 10W, Afmeting: 231 x 167 x 29mm
Niet geweldig dus, maar als kerstcadeautje best aardig.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
http://cgi.ebay.nl/Band-N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Bij dergelijke verzendkosten zit een deel van de prijs van dat ding gewoon in de verzendkosten verwerkt. Volgens mij is het trouwens precies dezelfde als het fotolijstje van de kruidvat internetwinkel.catchingfire schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:55:
Hier ook nog iets goedkoops, alleen jammer dat de verzendkosten 't weer verpesten:
http://cgi.ebay.nl/Band-N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Ze hebben echter ook een 7” pictureframe en ik kan viavia voor ca120 euro zo'n ding krijgen. Zit een 5-in-1 kaartlezer in en kan ook op een tv aangesloten worden. Link
Heb hem zelf nog niet in mijn handen gehad, misschien dat iemand anders deze al eerder is tegengekomen? Voor dat geld klinkt het erg interessant ...
Handig als je hem op batterijen laat lopen, die zijn in een uurtje leeg.
//
Anoniem: 135290
Veel te specsgeilWinnieXX schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:58:
Zou leuk zijn om in je pc te bouwen of op je bureau, en dan er allemaal info van je pc opzetten van speedfan of monitor graphs van ati tray tools.
Of van je printer hetzelfde menuutje erop gooien wat op de canon mp600 zit. Jaja, veel te veel fantasie denk.

Naja, ieder z'n ding hoor, maar ik kan me er heel wat leukers bij voorstellen.
zulke lijstjes?zo'n lijstjes
Office centre heeft vandaag tussen 17.00 en 21.00 een fotolijst staan van 7inch 480x?? pixels voor 39 exclusief de btw.
volgens mij is dit dezelfde die dynayte in de webshop heeft voor € 59,-. Iemand die dit scherm kent???
Weten jullie of er ook schermpjes zijn met tijdsturing. Bijv snachts mag dat ding wel lekker uit, heb geen zin elke keer zelf de schakelaar om te moeten zetten.
edit: link naar dynabyte & office centre
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4516
http://www.officecentre.n...avondOCNDefinitiefpdf.pdf
[ Voor 18% gewijzigd door thefox154 op 24-04-2007 16:11 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
... de philips lijstjes kunnen dat.thefox154 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:58:
Weten jullie of er ook schermpjes zijn met tijdsturing. Bijv snachts mag dat ding wel lekker uit, heb geen zin elke keer zelf de schakelaar om te moeten zetten.
Die test stelt ook niets voor, is meer een inventarisatie van welke leveranciers er zijn.Yohan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:59:
In de PCM van deze maand staat een test van digitale fotolijstjes.
Niets over kwaliteit oid.
ik ga straks zelf wel kijken bij de de oc. Toch bedanktJivecar schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:41:
[...]
Die test stelt ook niets voor, is meer een inventarisatie van welke leveranciers er zijn.
Niets over kwaliteit oid.
maar het zijn idd prachtige lijstjes met goede kwaliteit
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Weet iemand of de 'Telefunken 8" Digilijst 8001' iets is? Ik vind sowieso een zwarte fotolijst mooier, maar daar gaat het in eerste instantie natuurlijk niet om. Wat ik ook mooi vind is dat je deze kan ophangen. Kan dat met alle anderen ook? Ik kan het namelijk nergens terugvinden.
Daarnaast is deze ook alleen bedoelt voor foto's en niet ook nog eens voor video en mp3, wat ik een voordeel vind. Dit omdat je dan een product krijgt die echt bedoelt is als fotolijst voor foto's en niet een waar ook zo nodig een mp3 speler en videospeler in moest komen als leuke bijkomstigheid.
Ik vraag me alleen af of de kwaliteit ook goed is. Heeft iemand dit ding? Zoja, wat vind je ervan en hoe is deze in vergelijking met de kwalitatief goede Philips fotolijsten?
(Heb zelf 2 eisen: hoge resolutie & groter dan 12" beeldscherm)
Gezien het feit dat dit topic sowieso al niet hoogstaand was, gaat het dicht.
Dit topic is gesloten.