Bij eerdere topics heb ik gevraagd hoe ik die irritante geluid van de cpu kan dempen. Iemand zei met olie. Moet ik die nou op de fans doen van de cpu? Ik ben bang dat het dan niet meer werkt
Kerel, heb jij nu echt niet meer geduld dan 4 minuten???
Ik heb vandaag nog wat siliconen-olie (spray fles) gebruikt op een ouwe koeler, werkt goed.
Alleen hoe lang je fan nog heeft te leven als de lagers al dusdanig beschadigd zijn, dat blijft de vraag.
Alleen hoe lang je fan nog heeft te leven als de lagers al dusdanig beschadigd zijn, dat blijft de vraag.
[ Voor 8% gewijzigd door DrEvil1986 op 02-03-2006 15:15 ]
Als je je een beetje verdiept in de materie, zul je merken dat een CPU-fan kogelgelagerd is, als dat al niet zo is bij jou, heb je waarschijnlijk vrij oud spul en kun je er gewoon eerst beter een andere fan opzetten.
Je zou ook eens kunnen luisteren naar enkele andere tips, zoals waterkoeling oid.
Neem aan dat het om een AMD processor gaat? Die worden automatisch al wat meer van verse lucht voorzien omdat ze de neiging hebben warmer te worden.
Klooien met olie en smeermiddelen zou ik nooit doen, dat spul kan best eens geleiden en het blijft nooit op je fan zitten (dat ding draait rond> middelpuntvliedende kracht enzo).
Gewoon een andere fan kopen, zoal je dus al eerder is verteld.
Je zou ook eens kunnen luisteren naar enkele andere tips, zoals waterkoeling oid.
Neem aan dat het om een AMD processor gaat? Die worden automatisch al wat meer van verse lucht voorzien omdat ze de neiging hebben warmer te worden.
Klooien met olie en smeermiddelen zou ik nooit doen, dat spul kan best eens geleiden en het blijft nooit op je fan zitten (dat ding draait rond> middelpuntvliedende kracht enzo).
Gewoon een andere fan kopen, zoal je dus al eerder is verteld.
Ik neem aan dat het één fan is. Verder zou ik dan gewoon een nieuwe kopen. Heb nu de standaard AMD koeler, en die heeft een raar geluidje erin zitten. Moet je natuurlijk wel enig vertrouwen hebben in het plaatsen van een nieuw koeler.
Wel nutteloze post van mij hiero als iedereen al post
Wel nutteloze post van mij hiero als iedereen al post
[ Voor 15% gewijzigd door Ascathon op 02-03-2006 15:16 ]
in principe kan dat idd wat helepn... maar veel zal het sowieso niet zijn.
Ik zou je aanraden een andere fan of koeler te kopen als het om het erminderen van het geluid gaat.
PS: kicken binnen 24u wordt niet geapprecieerd
Ik zou je aanraden een andere fan of koeler te kopen als het om het erminderen van het geluid gaat.
PS: kicken binnen 24u wordt niet geapprecieerd
Teflon-spray, dat werkt pas goed 
Meest herrie-maakende fan wordt zo zn mond gesnoerd
Meest herrie-maakende fan wordt zo zn mond gesnoerd
[ Voor 44% gewijzigd door CyberSpeedy op 02-03-2006 15:17 ]
Best blen, een andere kopen. Dat wordt me bijna altijd verteld, kope kope en kopen. Dacht ook eerst dat het geluid uit de voeding kwam, zei iemand meteen nieuwe kopen van 40 euro, heb er niks aan gehad
En het is trouwens een pentium 4 processor, weet niet waarom het alleen bij mij herrie maakt computers van 10 jaar geven niet eens zoveel herrie, maja.
Nou heb alleen smeerolie thuis liggen, als dat niet helpt dan moet het anders. Weet iemand hoe je het langzamer laat draaien?
En het is trouwens een pentium 4 processor, weet niet waarom het alleen bij mij herrie maakt computers van 10 jaar geven niet eens zoveel herrie, maja.
Nou heb alleen smeerolie thuis liggen, als dat niet helpt dan moet het anders. Weet iemand hoe je het langzamer laat draaien?
wat dacht je van de zoekoptie te gebruikenVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:20:
Best blen, een andere kopen. Dat wordt me bijna altijd verteld, kope kope en kopen. Dacht ook eerst dat het geluid uit de voeding kwam, zei iemand meteen nieuwe kopen van 40 euro, heb er niks aan gehad![]()
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
1. Momenteel is je statement niet geldig, omdat huidige AMD-processors over het algemeen minder hitte produceren dan qua prestaties overeenkomstige Intel-processorsJdM schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:15:
(...)
Klooien met olie en smeermiddelen zou ik nooit doen, dat spul kan best eens geleiden en het blijft nooit op je fan zitten (dat ding draait rond> middelpuntvliedende kracht enzo).(...)
2. Aan de uiteinden van een fan is de hoeksnelheid inderdaad hoog, maar bij de lagers erg klein, en dus zal smeerolie of siliconenspray gewoon zijn werk kunnen doen.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Al gedaan, niks gevonden. Sommigen zeggen iets met BIOS, maar daar weet ik ook weinig van. Weet iemand hoe je dat moet gebruiken?
Daarvoor moet je kijken in de handleiding van je moederbord...
Vergeet niet, het is en blijft hier wel Tweakers.net.... t wordt van je verwacht dat je op de logische plekke zoekt (handleiding, google, search, etc....)
Vergeet niet, het is en blijft hier wel Tweakers.net.... t wordt van je verwacht dat je op de logische plekke zoekt (handleiding, google, search, etc....)
Niet ieder mobo biedt de mogelijkheid om de snelheid van de cpufan handmatig te regelen. Dus pak de handleiding van je moederbord en zoek het lekker zelf uit.. Als je betere tips wilt, zul je toch echt wat meer gedetailleerde info moeten geven en niet alleen "ik heb een probleem, help, help, help"Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:23:
Al gedaan, niks gevonden. Sommigen zeggen iets met BIOS, maar daar weet ik ook weinig van. Weet iemand hoe je dat moet gebruiken?
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb nooit een handleiding gehad
heb allemaal losse onderele gekocht en nooit info gerkegen. Op google staat ook geen m*er. Ik ken ook niemand die iets meer van pc's weet dan ik, dus sta ik er ook alleen voor...
Alles moet mij overkomen bij de rest gebeurt er niks al 10 jaar goede stille computer en ik om de 3 jaar een kapotte als ik nou gewoon wist hoe alles werkte en moest repareren zou ik heel blij zijn. Heb ook nooit tijd om de faqs te lezen
Alles moet mij overkomen bij de rest gebeurt er niks al 10 jaar goede stille computer en ik om de 3 jaar een kapotte als ik nou gewoon wist hoe alles werkte en moest repareren zou ik heel blij zijn. Heb ook nooit tijd om de faqs te lezen
@TS: misschien is het handig dat je zelf ook wat ana het lezen gaat. Da FAQ's van de betreffende subfora vormen een goed vertrekpunt! Frequently Asked Questions T&C bijvoorbeeld!
Een handleiding van je moederbord kan je vaak ook downloaden op de website van de producent ervan!
Een handleiding van je moederbord kan je vaak ook downloaden op de website van de producent ervan!
[ Voor 21% gewijzigd door the_stickie op 02-03-2006 15:35 ]
Nog steeds hetzelfde probleem : Geluid uit de computer , dus in principe dubbelpost
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()