USB-ontvanger voor WiFi van buiten met slecht bereik *

Pagina: 1
Acties:

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Een vriend van me wil zijn internet en netwerk met mij delen, nu kan ik deze wel slecht ontvangen met mijn IPAQ maar niet met me USB wifi dongel. Mijn ipaq heeft wel een groter bereik en kan hem ook maar net ontvangen, maar mijn usb dongel dus net niet.

Ik heb een barebone en geen slots meer over, alleen USB. Dit is een beperking.

Ik heb ff gegoogled naar oplossingen en kwam deze twee tegen:

SENAO SUB362-EXT WLAN USB adapter 100mW
http://www.tijdhof.com/pr...=30_74_75&products_id=437

Hawking Hi-Gain USB Wireless-G Dish Adapter
http://www.hawkingtech.co...ID=32&FamID=60&ProdID=280

De senao is een versterker en de hawking dus niet. Wat is nou het voordeel van de versterker en wat van een antenne?

Welke is nou de beste oplossing om je bereik te vergroten om verbinding te maken met een AP? Beide liggen in mijn budget, maar zoek wel de meest geschikte oplossing.
Misschien zijn er mensen die ervaring met een van de twee hebben....graag hun ervaring.

alvast bedankt! _/-\o_
Bas

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 09:38
Heb er zelf geen ervaring/verstand over die apparaten, maar als ik zo kijk is dat Hawking ding een richtantenne. Denk dat die Senao gewoon handiger in opstellen is.
Verder wat ik me ook afvraag is hoe dat zit met die 100mW. Kan iemand anders misschien vertellen of dat geen storing oplevert voor de rest. Maarja, die kun je natuurlijk een stuk verwijderd van je andere apparatuur plaatsen.

[ Voor 42% gewijzigd door Ascathon op 02-03-2006 15:10 ]

Verwijderd

Titelfix, houd je ajb aan de regels die hier gelden.

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
bedankt voor de aanpassing :>

Kan me zo voorstellen dat een versterker alleen iets verbeterd aan de "verzendkant", maar hoe zit dat dan met het ontvangen van packeges? Het moet natuurlijk wel een twee richtingesverkeer zijn.

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 20:21
ok beetje oud topic. Maar goed voor mijn vraag. :>

Welke is nou de beste oplossing om je bereik te vergroten om verbinding te maken met een AP? Beide liggen in mijn budget, maar zoek wel de meest geschikte oplossing.
Misschien zijn er mensen die ervaring met een van de twee hebben....graag hun ervaring.

@ DarkDante welke keuze heb jij uiteindelijk gemaakt en waarom?