Twee VPN-verbindingen gelijktijdig

Pagina: 1
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-04 16:51
Vanaf thuis werk ik via een VPN-verbinding op de server van de zaak. Dit gaat redelijk rechtoe rechtaan, na verbinding zit ik in het 10.0.0.xxx-netwerk van de zaak. Nu heb ik tweede VPN-verbinding geïnstalleerd gekregen die wordt opgebouwd via VPN-client van Cisco Systems met IPSec. Nu ben ik daar niet zo in thuis. :'(

Mijns inziens zouden twee VPN-verbindingen gelijktijdig moeten kunnen draaien. Maar wanneer ik laatsgenoemde opstart wordt de eerste verbinding er uit gegooid. Kan iemand mij zeggen of dit tezamen kan werken en hoe? :)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04 14:37
Heb het zeflde probleem gehad met Watchguard. Na een client software upgrade en een firewall software upgrade (en een nieuw gegenereerde VPN key) was dit probleem opgelost. Overigens had ik er last van met UMTS en een intern netwerk adres van Vodafone.

Oh om deze post nog even nuttig te maken : Heb je recente versies van software gebruikt?

[ Voor 16% gewijzigd door om3ega op 02-03-2006 14:30 ]

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-04 16:51
om3ega schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:29:

Oh om deze post nog even nuttig te maken : Heb je recente versies van software gebruikt?
Cisco Systems VPN-client Versie 4.0.5 (C). Ik ben wat software betreft echter afhankelijk van wat mijn werkgever mij aanbiedt, en in dit geval gaat het om twee werkgevers (beetje ingewikkeld).

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Sommige routers willen wel eens moeilijk doen als er 2 vpn tunnels doorheen moeten. Misschien dat die router thuis dit veroorzaakt.

Verwijderd

Ik gebruik voor de zaak ook die Cisco VPN client. Op de server kun je configureren dat andere netwerkverbindingen niet werken zolang je een VPN-verbinding hebt openstaan. Waarschijnlijk is dat bij jou het geval. Bij mij ook, zodra ik een VPN-verbinding opzet kan ik ook niks meer met mijn LAN en WLAN. (behalve VPN-en dan)

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:46:
Ik gebruik voor de zaak ook die Cisco VPN client. Op de server kun je configureren dat andere netwerkverbindingen niet werken zolang je een VPN-verbinding hebt openstaan. Waarschijnlijk is dat bij jou het geval. Bij mij ook, zodra ik een VPN-verbinding opzet kan ik ook niks meer met mijn LAN en WLAN. (behalve VPN-en dan)
Dit is inderdaad de oorzaak van het probleem, zie hier een vergelijkend geval :)

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1