SquirrelMail - Unsafe Image Rules-plugin lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Samenvatting -- Let op: oplossing al gevonden :/
Ik wil de Unsafe Images Rules-plugin in SquirrelMail gebruiken. Ik kan in SquirrelMail bij de opties van de plugin dus de plugin is correct geïnstalleerd maar ik zie de link niet om direct (vanuit het lezen van een mailtje) de afzender als vertrouwd toe te voegen. Hoe zorg ik ervoor dat ik die link wél zie?

Helo :) Ik probeer de Unsafe Images Rules-plugin in SquirrelMail aan de praat te krijgen.

Ik gebruik deze versies:
  • Windows 2000 Server SP4 met IIS 5 (dus geen Apache!)
  • PHP 4.4.2
  • SquirrelMail 1.4.6
  • Unsafe Images Rules 0.8
SquirrelMail werkt als een zonnetje; iedereen kan berichten ontvangen, verzenden en bekijken. De config ervan is prima en het liefst verander ik er niets aan. De Unsafe Images Plugin (UIP) vereist SquirrelMail 1.4, dus dat zit wel goed.

Ik kan wél via Options de settings van de UIP aanpassen, maar ik wil graag bij het lezen van een email het linkje Always trust images from this sender zien, zodat ik eenvoudig adressen als vertrouwd toe kan voegen. Dat *zou* standaard toegevoegd moeten worden, maar dat wordt het dus niet.

De server heb ik al gereboot (je weet maar nooit).

Ik heb in /config/config.php de plugin toegevoegd. Dit werkt goed, anders zou ik ook niet bij de settings van de UIP kunnen komen. In /config/config.php en /plugins/unsafe_images_plugin/config.php (ik wist niet zeker welke ik moest hebben dus heb ik ze alletwee gedaan; de eerste bestond al en de tweede nog niet) heb ik toegevoegd: $unsafe_image_rules_disable_all = 0;
Zonder die waarde werkt de plugin trouwens ook en krijg ik ook de optie bij het bericht niet.

Met Google kan ik niemand vinden die hetzelfde probleem heeft, alleen dat de plugin in gebruik is door diverse clubs en dat hij doorgaans zonder problemen werkt. Mijn probleem heb ik er i.i.g. niet mee kunnen vinden. Hier op GoT ook niet, noch in de documentatie/FAQ/Wiki van SquirrelMail en de UIP zelf. De readme rept ook niet van problemen en volgens mij heb ik alles netjes volgens het boekje gedaan.

Ik heb geen Perl gebruikt om de plugin te installeren. De plugin heb ik handmatig in config.php gezet, zoals beschreven op de site van SquirrelMail. Dit is blijkbaar goedgegaan want de Opties van de plugin komen dus wél terug in mijn installatie van SquirrelMail.

Mijn vragen:
- Ben ik misschien ergens een waarde vergeten te registreren?
- Is het toevoegen van $plugins[0] = 'unsafe_image_rules'; (bijvoorbeeld) aan config.php genoeg om de plugin te installeren in SquirrelMail?

Oplossing gevonden
...En zoals te doen gebruikelijk vind ik een half uur ná mijn post op GoT (wat toch een laatste redmiddel is voor mij in veel gevallen) zelf de oplossing.

Blijkbaar werkt deze optie ALLEEN als je de View As HTML-plugin geïnstalleerd hebt. Als je dat niet hebt, kan je de mail wel als HTML lezen maar niet de plugin gebruiken.

Ik schrijf het er maar even bij voor archeologische redenen :)

[ Voor 19% gewijzigd door CmdrKeen op 02-03-2006 15:30 . Reden: Samenvatting toegevoegd ]

Bloed, zweet & koffie