Toon posts:

Linksys WRT54GL Hyperwrt firmware probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn nieuwe Linksys WRT54GL router (firmware v4.30.0) binnen en wilde nu de Hyperwrt 2.1b1 - Thibor (link) firmware installeren. Iedere keer geeft het apparaat echter een 'update failed' melding waarna de firmware update stopt.

Ik ben een beetje huiverig hier teveel mee om te klooien aangezien ik ook op fora lees dat je je router daardoor de vernieling in kunt helpen (brick).

Om de Thibor14 for the GSv4 (Upgrades from stock firmware) firmware te installeren heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet en de resetknop ingedrukt voor 30 sec. Hij blijft echter failen.

Zijn er mensen die al succesvol de Thibor firmware op hun WRT54GL hebben gekregen, zo ja, hoe?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb je de recommendations al gelezen?

Some recommendations:
* Avoid upgrading over a wireless connection since they can drop out.
* If you're using DHCP on your computer, renew the lease early or reboot your computer to make sure it doesn't try to renew (and possibly unbind) in the middle of the upgrade. In Windows, you can renew the lease by running "ipconfig /renew".
* Do not hit stop, or navigate away from the upgrade page. Do not reboot, or unplug the router. Do not do anything to interrupt the upgrade or you may end up with a dead brick.
* It will take a few minutes for the firmware to upload. Upload progress bars are based on time, not the amount of data uploaded so don't worry if it goes past 100% and loops back again, or if it doesn't reach 100% at all.
* Once the upgrade is finished, you will see a page indicating the result and then router will reboot on its own. If the page appears broken or empty, wait for one minute, make sure the router doesn't have a flashing diag or power light, then load http://192.168.1.1/ manually.
* If you upgraded from a different firmware, erase any left over settings and restore the defaults by going to Administration:Factory Defaults and choosing Clear NVRAM. Manually re-enter the settings, do not use the Restore feature.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die heb ik ook allemaal in acht genomen. Maar zodra de firmware begint te 'lopen' krijg ik direct een foutmelding. Nogmaals, ik ben in deze niet zo van het zelf experimenteren. Zou een beetje jammer zijn om binnen een uur na aankoop m'n router onbruikbaar te maken ;)

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:50
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:13:
Ja, die heb ik ook allemaal in acht genomen. Maar zodra de firmware begint te 'lopen' krijg ik direct een foutmelding. Nogmaals, ik ben in deze niet zo van het zelf experimenteren. Zou een beetje jammer zijn om binnen een uur na aankoop m'n router onbruikbaar te maken ;)
had ook die foutmelding, terugzetten naar fabrieksinstellingen deed t voor mij, had wel eerst de tofu-13c firmware erop gezet en daarna versie 14 van hyperwrt, maar t werkte wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Kriss0r op 03-03-2006 12:11 ]