Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 18:37
Ik zoek voor een bedrijf een aantal DECT-telefoons. Er is een Kirk telecom centrale aanwezig, de huidige toestellen zijn Tiptel Z-3040's, maar die beginnen langzamerhand uitelkaar te vallen. Ik ben dus op zoek naar nieuwe toestellen, maar alles wat in een normale winkel verkrijgbaar is zijn van die typische huistelefoons (waarvan de meeste al stuk gaan als je er naar kijkt, en welke tevens niet aan andere centrales gekoppeld kunnen worden).
Ik ben een beetje huiverig om telefoons aan te schaffen puur op de omschrijving van een webshop, dus als laatste redmiddel vraag ik hier om suggesties.
De telefoons zullen worden gebruikt in redelijk "harde" omstandigheden (magazijn, etc). Bepaalde modellen van bijv. Siemens lijken wel aan m'n eisen te voldoen, maar Siemens heeft ook ontzettend veel "huismodellen", en ik vind het moeilijk om ze te onderscheiden.
Mijn vraag is dan ook: heeft iemand hands-on ervaring met toestellen die geschikt zijn voor mijn omgeving, en zo ja, waar zijn ze verkrijgbaar?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 12:15
Wij gebruiken hier de Siemens GigaSet S1 (klein -- kantoor) en de Siemens GigaSet SL1 (groot -- productie) en ze bevallen erg goed. Makkelijk aan te melden op onze DECT centrale en eigenlijk nooit problemen mee, soms een defecte accu.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Ik koop hier tegenwoordig Siemens Gigaset S1 Toestellen met een draagtas. Ze worden hier in de fabriek gebruikt en voorlopig houden ze het nog goed uit.
Ik bestel ze bij Shop4Telecom.

@Mash: S1 is groot, SL1 is klein ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 13:58 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25

ralpje

Deugpopje

Siemens heeft inderdaad DECT-varianten die stoot- en spatwaterbestendig zijn, zelfs toestellen die aan bepaalde normeringen voldoen waardoor je geen ontploffingen krijgt enzo :)
De 4010micro (hoe die dingen tegenwoordig heten weet ik eigenlijk niet) werden ook nog wel veel in door jou beschreven situaties gebruikt, in combinatie met een goed leren tasje. Het voordel van die micro serie was dat er ook een trilfunctie op zat, wat in een lawaaïge omgeving erg prettig is.
Op zich kan elk toestel wat voldoet aan het DECT/GAP protocol op jouw centrale gekoppeld worden denk ik. Maaruh, misschien gewoon even contact opnemen met de leverancier van je centrale? Die kunnen je waarschijnlijk precies vertellen welke toestellen er geschikt zijn om te gebruiken, en ook gelijk het 'pairen' voor je regelen (mocht je dat zelf niet kunnen)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Solarsparc
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Iedereen neigt wel naar Siemens dus :)
Ik kan zelf wel toestellen aanmelden, da's geen probleem, en ik ga er van uit dat de toestellen zonder basisstations sowieso voldoende GAP ondersteunen om te kunnen werken, daar zijn ze immers voor gemaakt, maar dat zal ik zeker eerst nog even met de leverancier overleggen.
Die 4010micro heb ik wel eens in handen gehad, voelden aan als degelijke toestellen, maar ik zie ze nergens meer online, helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Solarsparc op 02-03-2006 19:26 ]

• Masch
De Siemens GigaSet S1 en de Siemens GigaSet SL1 toestellen zijn de opvolgers van die 4010 modellen ;) Qua kwaliteit vindt ik ze zelfs beter. En ik had de toestellen idd door elkaar gehaald arnoudo.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• thefox154
  • Laatst online: 26-11 21:45
kwalitatief goede dect is gelijk aan siemens.
De rest is minder. 1 uitzondering B&O dect echter dit lijkt me kwa prijs niet echt rendabel :+

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Gigaset M1 Professional

Specifiek voor industriële toepassingen is er de Gigaset M1 Professional handset.
Deze robuust uitgevoerde handset heeft de volgende voordelen:

stootvast
stof- en spatwaterdichte behuizing
geschikt voor gebruik met handschoenen door gesloten rubber keypad
trilfunctie
in vergelijking met de Cordless 4000 handsets een luider volume en dus betere verstaanbaarheid in rumoerige ruimten
meedraaiende losse broekclip
aansluitmogelijkheid voor een headset PTT - Push to Talk
De opvolger van de 4000 serie dus inderdaad.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
Helemaal met de rest eens een Siemens Gigaset is het beste.

Een van de voordelen is de mogelijkheid om een repeater te plaatsen en zo plekken te bereiken die je met de gigaset net niet kan bereiken.

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 18:39
wij gebruiken ruim 3 jaar 6 handsets van het type siemens comfort 4000 ..... met nog steeds dezelfde accu's en we hebben nog nooit een defect of storing gehad. Ze waren destijds wel prijzig rond de 175 euro ex. per handset+lader los. Ze hadden destijds een aanbieding van een siemens dect centrale met 3 handsets voor 449 euro + kortingscoupon 3 extra handsets + laders voor 299 euro ex.BTW. Je zag daarom dat tijdens die aanbieding heel veel nieuwe pakketten nieuw te koop werden aangeboden op internetsites rond de 150 euro de stuk, want ze waren los bijna 200 euro per stuk in de winkel. Ik weet niet hoe het met de siemens opvolger zit maar het type wat wij gebruiken straalt gewoon degelijkheid uit en werkt perfect met VOIP. Ik zie ze nog steeds in gebruik bij garages, magazijnen, mediamarkt etc. Ik zal voor de wat robustere types kiezen (type koelkast) als je betrouwbaarheid zoekt en zeker niet de kleinere, lichtere types die me op het oog al kwetsbaarder lijken! Voordeel is dat ze gewoon gebruik maken van standaard AA (oplaadbare) batterijen, die zijn nu voor een prikkie te koop. Bereik en ontvangst van siemens toestellen is normaliter als de beste en je kan evt. van die siemens extenders los bijkopen als afstand echt een issue is.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Siemens :) S100 basis en dan wat S1 handsets is wel een goede investering. Tis een oude serie en nu voor een redelijke prijs te krijgen.
Philips telefoons zijn goed maar minder stevig als een siemens. Hetzelfde vind ik van de panasonics.
Siemens telefoons kan je 100x op de grond laten vallen en ze doen het nog. Op m'n werk gaan we heel erg grof met de telefoons om en na3 jaar waren ze pas dood. Met grof bedoel ik heel veel gooien en laten vallen.

Kijk in ieder geval niet naar Topcom, Tiptel, Profoon, Oplympia, Startel enz enz. Dat zijn brakke dingen die al uit elkaar vallen na 1 keer vallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Alpha-sphere op 04-03-2006 23:12 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Siemens Gigaset Professional?

Gemaakt voor ruw gebruik, misschien wat minder voor op kantoor, maar echt oerdegelijk.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Solarsparc
Haha, is er ook nog iemand die geen Siemens gebruikt? Lijkt er niet op :)
Ik zag trouwens bij Mediamarkt (mooie plek om bedrijfsmatig te shoppen :| ) nog de Motorola me-4511:
Afbeeldingslocatie: http://theinternet.nl/misc/motorola-me-4511-tn.jpg

Is een stuk goedkoper (119 per 2), en voelde op zich wel heel degelijk aan (heb ze even goed getorst, rubberachtige zijkanten, hard-plastic toetsen), maar neigt toch naar het huistelefoonsegment. Ik denk dat ik maandag maar een setje op proef haal, en als het niets is, dan bestel ik fijn SL1's van Siemens. Deze beide toestellen komen qua grootte ook redelijk overeen met de Tiptels, zijn daarom wat makkelijker op het lichaam te dragen.
Wat betreft expansie, er hangt al een duur Kirk dect-z 1500 systeem met extenders, dus qua dekking moet het goedkomen. Ik hoop alleen dat ik ze aan kan melden, weet iemand toevallig of die Siemens toestellen een 12-cijferige ID-code hebben?

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Solarsparc schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:18:
Wat betreft expansie, er hangt al een duur Kirk dect-z 1500 systeem met extenders, dus qua dekking moet het goedkomen. Ik hoop alleen dat ik ze aan kan melden, weet iemand toevallig of die Siemens toestellen een 12-cijferige ID-code hebben?
Volgens mij is dat niet afhankelijk van je toestel. Als ik het me goed herinner (maar dan heb ik het over Siemens Hipath Dect-systemen), is het een kwestie van je centrale in 'aanmeld-modus' zetten, je centrale genereerd vervolgens een code, en je toestel ga je met behulp van die code aanmelden bij je centrale. Is dus niet toestelafhankelijk, zolang het toestel maar DECT-GAP ondersteunt.
Of dit ook bij de Kirk exact hetzelfde gaat weet ik niet, overigens :)

• Masch
Bovenstaande klopt helemaal. In ons geval moet ik de toestellen aanmelden met een 9 cijferige code, welke ik uit de centrale haal. De centrale bepaald dus het nummer waarmee een toestel kan worden aangemeld op de centrale, niet het toestel. In ons geval betekend dat dus ook dat we niet afhankelijk zijn van een merk toestel. Ik weet van een collega dat dit bij de KPN centrales echter wel het geval is. Hij kan geen andere toestellen dan de KPN toestellen aanmelden op zijn centrale. In jouw geval durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Masch op 06-03-2006 12:22 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Solarsparc
Ik heb vandaag zo'n Motorolatoestel geprobeerd, maar dat ging dus mooi niet werken.
Onze Kirk Dect-Z 1500 centrale wil dat je een toestel eerst toevoegt met z'n IPEI-nummer voordat er toestemming wordt verleend voor aanmelding. Gelukkig logt de centrale gefaalde subscriptionpogingen inclusief IPEI-nummer, dus daar was ik zo achter (lang niet alle toestellen vermelden dit nummer, de Motorola ook niet). Vervolgens succesvol aangemeld, en alles leek in orde, maar vervolgens kan ik helemaal niets met het toestel. Hij weigert gebeld te worden, ik krijg ook geen kiestoon. Waarschijnlijk zit er toch ergens iets Kirk-specifieks in, wat wel vreemd is omdat ze nogal adverteren met termen als DECT en GAP. Maar aan de andere kant noemen ze ook altijd de (veel te dure en achterhaalde) Kirk/Tiptel-toestellen als bijpassend. Ik denk dat ik morgen maar even met een Kirk-dealer ga bellen om opheldering te krijgen.

• Solarsparc
Ik vermoed trouwens dat de Siemens HiCom 100E die erachter hangt er ook nog wat over te zeggen heeft...
Pagina: 1