Toon posts:

[XP] Pro versie vervangen met XP home*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn zoon een laptop overgenomen waarop een illegale XP prof is geïnstalleerd.
Ik wil nu een legale XP home installeren, maar dat gaat zo maar niet.
Ik heb dit forum uitgebreid onderzocht op items over format c.
Er worden allerlei ingewikkelde oplossingen aangedragen die ik niet kan toepassen.
Ik vraag me af, of ik niet gewoon met rechts klikken op mijn c-schijf en vervolgens "formateren" aan te klikken, niet op een makkelijke manier kan doen wat op een moeilijke manier niet gaat.
Na het op deze wijze formateren van de c-schijf, kan ik daarna toch gewoon vanaf de Windows CD opstarten en XP-home installeren? Mits ik natuurlijk de BIOS aanpas, wat inmiddels al is gebeurd.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:53

St@m

@ Your Service

Je doet de cd erin, start de installatie en dan wordt vanzelf gevraagd of je wilt formatteren..
Je kan natuurlijk nooit de partitie waar Windows opstaat vanuit Windows formatteren.. lijkt me vrij logisch..

[ Voor 37% gewijzigd door St@m op 02-03-2006 13:52 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je zou ook gewoon vanaf de CD kunnen booten, dan krijg je later wel een optie om die partitie te verwijderen en nieuw te maken en te formatteren :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt toch gewoon de Win XP Home cd erin stoppen, daarmee booten, de C schijf formatteren en daar Windows op installeren? Is wel het simpelste.

Spuit 3487 :/

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 02-03-2006 13:53 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

waarom ram je de CD er niet gewoon in, om daarmee op te starten? tijdens de installatieprcedure wordt gewoon gevraagd of je wil formatteren 8)7

edit: spuit weetikveelhoeveel :P

Format C is trouwens iets van het DOS tijdperk...
Dat werkt alleen op FAT partities, niet op NTFS (zoals gebruikelijk is bij NT based operating systems zoals 2000 en XP)

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 02-03-2006 13:55 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
McKaamos schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:53:Format C is trouwens iets van het DOS tijdperk...
Dat werkt alleen op FAT partities, niet op NTFS
onzin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\0sirisn>chkdsk
Het type bestandssysteem is NTFS.

Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven
CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)...
^C procent voltooid.
C:\Documents and Settings\0siris>format c:
Het type bestandssysteem is NTFS.

WAARSCHUWING:
ALLE GEGEVENS OP HET NIET-VERWISSELBARE
STATION C: ZULLEN WORDEN VERWIJDERD!
Wilt u doorgaan met formatteren (J/N)?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Zorg er verder wel even voor dat je boot sequence goed staat ingesteld in de BIOS, zodat er eerst van de installatie cd geboot wordt.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
dat is het hem nu juist. Wanneer ik opstart met de CD van XP-home, weigert hij te installeren, omdat er al XP PROF is geïnstalleerd. Ik kom dan gewoon niet verder, hij vraagt ook niet om te formateren. Daarom heb ik gedacht aan de oplossing uit mijn oorspronkelijke bericht.

Verwijderd

Heb je wel een floppy drive ?

http://www.atsence.net/bootflop.zip

Op een floppy zetten, cd uit je laptop halen. Wachten tot hij A:> aangeeft en dan het volgende in typen.

A:>format c:

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 14:06 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:02:
dat is het hem nu juist. Wanneer ik opstart met de CD van XP-home, weigert hij te installeren, omdat er al XP PROF is geïnstalleerd. Ik kom dan gewoon niet verder, hij vraagt ook niet om te formateren. Daarom heb ik gedacht aan de oplossing uit mijn oorspronkelijke bericht.
Maak een bootdisk aan, evt. met NTFS support en formatteer dan zo de schijf? :)

Signature

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maakt niet uit wat jij zegt, ongeacht welke XP versie er op staat kan je gewoon de partitie verwijderen en opnieuw formatteren. Ik denk dat je een stap over het hoofd hebt gezien

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
De laptop heeft helaas geen floppy-station, anders had ik mijn vraag niet hoeven stellen

Verwijderd

Ik denk dat deze meneer een upgrade heeft!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 14:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:06:
De laptop heeft helaas geen floppy-station, anders had ik mijn vraag niet hoeven stellen
Je kan de bootflop ook op cd zetten, maar dat wist je natuurlijk al :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:56
Of je installeerd partition magic en verwijderd gewoon de partitie, en reboot met de XP cd erin.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Ik denk dat TS Home in draaiend XP systeem stopt, ipv te booten :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan - 'format c' zegt zo weinig over je eigenlijke vraag en mist o.a. Windows versie in je topic titel :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 10:00
Jij doet me denken aan iemand die vroeg of ik even mee wou helpen de wielen van zijn auto af te halen zodat hij daarna met de wielen in de kofferbak naar de garage kon rijden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost. Naar aanleiding van de verkregen reacties heb ik het nog een keer geprobeerd. Gaf hij voorheen steeds aan dat hij niet kan installeren, nu eenmaals wel. Jullie moeten over hypnotische krachten beschikken. Dank voor alle reacties.

Verwijderd

Wat heb je nu anders gedaan. Handig voor de search in de toekomst :+

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 09:30

weebl

YARR!

Ik denk dat ik al weet wat er verkeerd gaat. Je probeert Home over Pro te installeren zonder eerst de partitie van Pro te verwijderen. Als je tijdens het booten van de CD in het menu komt waar je de harde schijf moet kiezen moet je op 'D' --> 'Enter' --> 'L' drukken. Hiermee verwijder je de partitie waar Pro op staat. Vervolgens ga je aan 'ongebruikte ruime' ofzo en druk op enter. Nu kan je kiezen of je de al de beschikbare ruimte wil gebruiken of een deel ervan (en op het andere deel een andere partitie wil zetten). Als je alles wil gebruiken druk je op twee keer op enter. Als het goed is moet je nu het bestandssysteem kiezen. Ik raad NTFS aan. Druk op het bestandssysteem van je keuzen en dan mag je thee gaan zetten, aangezien het nu +/- een half uur gaat duren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan, wordt er gevraagd. Ik heb opgestart met de home-cd, waarna de vraag om te installeren met 'enter' beantwoord. Vervolgens 'c' geformatteerd waarop de oude prof-versie staat. Vervolgens ging hij door met 'home' te installeren, totdat..............ik legio mededelingen kreeg dat bepaalde bestanden ( secur32.dll / winsta.dll / netapi32.dll / regapi.dll / tahomabd.tff / tahoma.tff / msginadll etc etc) niet kan installeren. Ik heb daarop de setup afgebroken. Wat kan hier aan de hand zijn?
Als antwoord op enigszins kwaadaardige opmerking: ik probeer uiteraard GEEN upgrade te installeren, zo stom ben ik nou ook weer niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Als je foutmeldingen krijgt dat 'ie bestanden niet kan kopieren tijdens de setup ligt dat vaak aan defect geheugen, defecte schijf of een beschadigde cd. Als 'n ander cd'tje hetzelfde probleem geeft download dan eens 'n UBCD en doe een MemTest en eventueel HD test.

Verwijderd

Topicstarter
Bij een hernieuwde poging kan hij nu ook de HDD niet meer vinden en nu ben ik dus totally lost.
Als iemand een oplossing weet, dan graag in begrijpelijke termen voor iemand die tamelijke dummy is.

Verwijderd

Topicstarter
Ter aanvulling op mijn vorige post: dat is dan de dank van Bill Gates voor het feit dat een illegale versie van XP wil vervangen door een legale.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Waarschijnlijk is er iets mis met je laptop, en is deze tijdens de intensieve bewerkingen die het installeren van Windows met zich meebrengt oververhit / defect geraakt. Het kan o.a. de harddisk zijn maar ook de CD-speler of een oververhitte processor.

Tip: breng de laptop naar een deskundige.

(Flauwe opmerking: Woont u in Brabant? Zie voor een deskundige het e-mailadres in mijn profiel....) B)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik woon in Nijmegen, dat is in de provincie Bijna-Brabant.
Inmiddels heb ik via Hiren's Boot CD (http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html) uitgedokterd dat mijn HD 'incorrectable errors' heeft. Ik laat dus een nieuwe HD plaatsen, anders
blijft dat geklungel aanduren.

Verwijderd

Topicstarter
Slotwoord: het is me uiteindelijk met Hiren's Boot CD gelukt om XP-Home in installeren en XP-Prof te verwijderen.
Ik zweer voortaan bij dit hulpmiddel.
Zegt het voort: Hiren's Boot CD!
Pagina: 1