Alweer een enorm vreemd problem met ACL
Materiaal:
• Twee DC’s
• Één Fileserver
Ik maak een security group aan op de DC en voeg er user accounts aan toe. Vervolgens gebruik ik deze security group om de toegang tot een map te beperken op de Fileserver. De groep heeft als leden enkele user accounts. Ik noem de security group gemakshalve mijngroep.
De share rechten staan op een bovenliggende map staan op everyone met full control.
MAP NTFS-RECHTEN
-----------------------------------
De NTFS-situatie voor was:
Domain admins Ful control
Domain Users full control
System full control
FILESERVER\administrators full control
De NTFS situatie na is:
Mijngroep full control
System full control
ECHTER de clients hebben allemaal een reboot nodig voor ze de groep mijngroep herkennen?! Terwijl als ik de accounts gewoon apart toevoeg dat ze meteen reageren en direct toegang hebben…. Hoe komt dit????
Materiaal:
• Twee DC’s
• Één Fileserver
Ik maak een security group aan op de DC en voeg er user accounts aan toe. Vervolgens gebruik ik deze security group om de toegang tot een map te beperken op de Fileserver. De groep heeft als leden enkele user accounts. Ik noem de security group gemakshalve mijngroep.
De share rechten staan op een bovenliggende map staan op everyone met full control.
MAP NTFS-RECHTEN
-----------------------------------
De NTFS-situatie voor was:
Domain Users full control
System full control
De NTFS situatie na is:
Mijngroep full control
System full control
ECHTER de clients hebben allemaal een reboot nodig voor ze de groep mijngroep herkennen?! Terwijl als ik de accounts gewoon apart toevoeg dat ze meteen reageren en direct toegang hebben…. Hoe komt dit????
SvennieG