Toon posts:

bellen via voip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Het is nu eingelijk zo ver ik ben weg van @home :Y) , en ik heb direct-adsl aangevraagd.
Nu zouden mijn ouders ook graag willen telefoneren via VOIP.

Nu ben ik hier echt een newbie in.

Wat ik graag wil:

Ik wil bellen via Voicebuster. Dit moet gebeuren via een vaste telefoon die 1 meter van de router/modem af staat.

Ik had in gedachten om de Tiptel Cyberbox 100 (VoIP) te kopen en die op de router/modem aan te sluiten. En op de tiptel cyberbox een simpele telefoon die we nog hebben liggen. ( of is er een beter alternatief? )

Gaat dit werken met de instellingen die staan aagegeven op de voicebuster topic’s?

En is er ook nog een mogelijkheid om te bellen via voip zonder een computer aan te hebben staan met de software?

Misschien zijn dit domme vragen maar ik kwam er niet uit na veel zoeken in de bestaande topic’s.

Alvast bedankt!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat ik er inmiddels van heb begrepen is dat je een VoIP gateway nodig, ook wel een ATA genoemd. Dan kun je bellen zonder dat er een computer aanwezig is.

Ik ben zelf ook een beetje aan het uitzoeken hoe het allemaal zit met VoIP, alleen dan nog een stap moeilijker: de KPN lijn moet binnen blijven komen en eventueel ter backup dienen.

Verwijderd

Topicstarter
de Tiptel Cyberbox 100 (VoIP) is een gateway Toch?
En dan zou dat direct kunnen comuniceren met voicebuster zodat ik geen pc nodig heb?

Is deze stelling juist?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:51
freakster: dat is niet moeilijk hoor... Je KPN kan gewoon binnenkomen... Je hebt alleen dan wel 2 vaste telefoonnummers... Nummerportering is logischerwijs dus niet mogelijk.
Je hebt voor bellen zonder dat je pc aanstaat een toestel nodig dat zelf een IP krijgt, zodat je daarmee de koppeling moet maken. Dit kan inderdaad een ata zijn (blokje dat tussen je oude toestel en je internetaansluiting zit), maar kan ook in het toestel zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Paultje3181 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:07:
freakster: dat is niet moeilijk hoor... Je KPN kan gewoon binnenkomen... Je hebt alleen dan wel 2 vaste telefoonnummers... Nummerportering is logischerwijs dus niet mogelijk.
Je hebt voor bellen zonder dat je pc aanstaat een toestel nodig dat zelf een IP krijgt, zodat je daarmee de koppeling moet maken. Dit kan inderdaad een ata zijn (blokje dat tussen je oude toestel en je internetaansluiting zit), maar kan ook in het toestel zitten.
Dan zou ik voor ATA gaan.

Heb je nog een advies wat voor ATA ik het beste kan pakken.
Het is maar voor 1 toestel.

En als ik het goedbegrijp kan ik die ATA dan configureren met de instellingen van voicebuster. wat als resultaat heeft dat ik niks te maken heb met een computer.

Is dit trouwens ook mogelijk met skype?

Verwijderd

check Pilmo telefonie, kan je je nummer porteren en gratis bellen met iedereen die ook via Pilmo is aangesloten.

Laterz,

Bateman

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:51
of budgetphone, of ..., of ... Er zijn echt 1000 aanbieders en voipbuster is wel 1 van de betere.
http://shop.beronet.com/p...p/cPath/27/products_id/30 is een ATA486 van Grandstream te koop. Dit is wel een prima dingetje volgens mij voor die prijs. Die gebruiken ze oa. bij budgetphone.

Skype heeft een apart protocol en vooralsnog heeft volgnes mij alleen Siemens een toestel wat met skype om kan gaan...

Verwijderd

Je zegt dat je DirectADSL hebt. Die wordt (vanaf de Lite variant) al tijden geleverd met de SpeedTouch 716 waarin dus al een ATA zit verwerkt. Zie het VoIPbuster/716 advanced settings topic voor meer info...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb directadsl inderdaad alleen met een ST580 modem.
En hier zit volgens mij geen voip aansluiting op.

Ik zat zelf te denken om van www.voipplanet.nl gebruik te gaan maken heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vorige vragen het is voor mij al een stuk duidelijker geworden.

_/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:58:
Ik heb directadsl inderdaad alleen met een ST580 modem.
En hier zit volgens mij geen voip aansluiting op.

Ik zat zelf te denken om van www.voipplanet.nl gebruik te gaan maken heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vorige vragen het is voor mij al een stuk duidelijker geworden.

_/-\o_
Aha, sorry, maar d8 dat je een 716 had omdat je zei dat je net van @Home af was en nu DirectADSL had.
Een ATA486 heeft een ingebouwde router en dat is dus misschien wat overkill. ATA386 is geloof zonder router, al weet ik niet wat het prijsverschil is.

Verwijderd

De 716 heeft idd een VOIP functie. Daarnaast is deze gratis bij Direct ADSL (behalve het goedkoopste abonnement). Voor info over deze VOIP functie kun je op www.speedtouch.nl kijken. Ook wordt VOIP bellen nu via KPN, Het Net en Planet aangeboden.

Verwijderd

Je kunt een adapter als onderstaand kopen; aansluiten op je internet modem en er een vaste telefoon aan knopen. Je meldt je aan bij de voipbuster/voipstunts enz van deze wereld en je belt gratis en bent bereikbaar op een vast nummer, zonder dat er een pc aan staat.

Ik weet niet of ik nu over de schreef ga, maar ik heb een leuk aantal tips:
Instellingen voor de Zyxel P 2002L:

http://www.fiberworldgebr...orum/showthread.php?t=125

De instellingen waren zo simpel, dat ik er zelfs uit ben gekomen.

Zyxel 2002L info:
http://koopjes.marktplaat...ommunicatie/24805010.html

Fritz!box fon 5010 info:
http://koopjes.marktplaat...ommunicatie/24808454.html

Bij voorbaat excuses voor degenen die vinden dat ik nu aan het spammen ben, ik ben van mening van niet, want het grotere doel wordt volgens mij gediend.

Verwijderd

Modbreak:Graag linken naar de fabrikant en niet een wederverkoper, dit riekt naar spam.

[ Voor 90% gewijzigd door bjck op 28-01-2007 22:43 ]

Pagina: 1