Toon posts:

[A8V-E SE] Crash tijdens flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend was ik van plan de nieuwste bios update op mijn moederbord te flashen. Aangezien ik geen floppydrive heb ingebouwd, gebruikte ik hier het programma van Asus zelf voor, ASUSUpdate. Eerst het bestandje van internet gedownload, versie 1010, waarna ik het opende met ASUSUpdate. Dit leek allemaal goed te gaan tot het echte update proces. Hier bleef ie hangen. Ik weet dat het funest is om te resetten tijdens een flash, maar na een lange tijd gewacht te hebben zag ik geen andere optie.

Na het resetten slaat de computer nog wel aan, tenminste de ventilatoren beginnen te draaien en het lampje van de dvd speler knippert, maar ik krijg geen beeld. Is hier verder nog wat aan te doen, of kan ik nu op zoek naar een ander moederbord?

Config:
Asus A8V-E SE
AMD 3500+
2gig kingston geheugen
t7k250 hitachi schijf

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Al in de manual gelezen en gezocht naar Asus CrashFree BIOS 2? Kortom: wat heb je al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de manual gelezen, hierin staat idd een stuk over de Crashfree Bios 2. Je moet opnieuw opstarten, het moederbord support cdtje erin doen, waarna in het geval van een corrupte bios hij er automatisch een werkende bios erop zet.

Dit werkt echter niet. Kan dit zijn omdat ik als bootdevice alleen nog maar de harde schijf had aan staan? Verder heb ik hier helemaal geen ervaring mee en zou ik niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen.

/edit: In de manual gaan ze er ook vanuit dat er informatie op je scherm verschijnt en dat is bij mij dus niet het geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 15:04 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Al de BIOS gereset? Dan staat de bootorder ook weer anders. Dat hoor je ook altijd te proberen. Ik wil je best helpen, maar op GoT wordt wel verwacht dat je zelf een aantal dingen probeert. Ik ben helaas wel bang dat je je BIOS chip moet vervangen. Volgens mij kan deze echter wel makkelijk worden vervangen: je kan hem er zo uithalen en op een bepaalde website (waarom ben ik daar nou weer de naam van kwijt :?) een chip bestellen. Je zou eventueel ook kunnen hotflashen op een andere A8V (zoek eens op 'hotflash').

Verwijderd

Topicstarter
Jah sorry, normaal lees ik me ook eerst in als er iets mis gaat en zoek ik vanalles op. Alleen nu met dat moederbord flashen had ik zoiets van: 'Whaargh, nu heb ik het ding echt gesloopt!' Maar ik zal me later (moet nu eerst paar dagen achter elkaar werken) er beter op in lezen, met de suggesties meegenomen die je hier hebt gepost. Mocht ik er dan nog niet uitkomen zal ik me hier weer melden.