Toon posts:

Thin Client

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet in opdracht van een vzw een 8-tal computers aankopen, die over 8 verschillende regio's geplaatst zullen worden. In één regio wordt ook de server geplaatst. Maar iemand vertelde mij dat werken met terminals (thin clients) voordeliger zou zijn. Wie kan mij meer uitleg geven over de nodige hardware en software. En waar zou ik dit kunnen aankopen? Dank bij voorbaat

Wouter

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:25:
Ik moet in opdracht van een vzw een 8-tal computers aankopen, die over 8 verschillende regio's geplaatst zullen worden. In één regio wordt ook de server geplaatst. Maar iemand vertelde mij dat werken met terminals (thin clients) voordeliger zou zijn. Wie kan mij meer uitleg geven over de nodige hardware en software. En waar zou ik dit kunnen aankopen? Dank bij voorbaat

Wouter
Onlangs is hier nog een topic over geweest ( Thin client benodigheden? )

Echter denk ik wel dat je ook moet zien wat de extra kosten en nadelen zouden kunnen zijn... Hierbij denk ik aan betrouwbare internet verbindingen, verminderde grafische mogelijkheden, trage downloadsnelhied als je een bestand bvb op een usb-stick wilt plaatsen die aan je thinclien hangt (want je downspeed wordt dan de upspeed van de server eigenlijk), betrouwbaarheid, beheer (hoewel dat theoretisch minder is, maar hierbij denk ik aan instaleren van software bvb)...

Op zich allemaal mooi die thin clients, maar denk er goed over na voor je er aan begint, want snel zou je op nadelen kunnen stuiken die niet echt op te lossen zijn.

Informeer je er eerst goed over zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door jvvv op 02-03-2006 17:53 ]

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 10:08
Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat er op gedaan gaat worden. Simpele office appliacties draaien natuurlijk prima.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Tja hier is genoeg over te vinden lijkt me. Zoek maar eens naar terminal servers en thin clients.

Bij gebrek aan een concrete vraagstelling gaat dit topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.