Ik werk met access 2000 op windows 2000.
In vba code geeft :
in een query
ook
; ipv , ook al geprobeerd, dan krijg ik de melding ongeldige expressie.
Ik heb het al op een andere pc geprobeerd met access 2002 en windows XP, ook daar treed dit op.
Op mijn eigen pc heb ik ook access 97 staan, en daar zie ik hetzelfde gebeuren.
Het gaat echt op alle dagen fout, dus maandag tot zondag week 9, zijn in een query maandag tot zondag week 10.
Nu is het wel op te lossen door in de query -1 toe te voegen, maar dan gaat het mis bij de eerste week. Dan krijg ik bij 1-1-2006(zondag), een week 0. Wat dus ook niet klopt, zou 52 moeten zijn.
Het lijkt alsof in een query de opties ,2,2 genegeerd worden bij het bepalen van het weeknummer, terwijl dit bij het bepalen van de (week)dag (ook in een query) perfect werkt.
Kortom: waarom werkt de functie datepart voor het bepalen van het weeknummer wel goed in vba en niet in een query ?
In vba code geeft :
code:
de juiste uitkomst, op dit moment 9 (goed)1
| DatePart("ww", Datum, 2, 2) |
in een query
code:
geeft als uitkomst 1 meer, op dit moment 10 (fout, moet 9 zijn)1
| week: DatePart("ww",[datum],2,2) |
ook
code:
geeft als uitkomst 1 meer, op dit moment 10 (fout, moet 9 zijn)1
| week: Format([datum],"ww",2,2) |
; ipv , ook al geprobeerd, dan krijg ik de melding ongeldige expressie.
Ik heb het al op een andere pc geprobeerd met access 2002 en windows XP, ook daar treed dit op.
Op mijn eigen pc heb ik ook access 97 staan, en daar zie ik hetzelfde gebeuren.
Het gaat echt op alle dagen fout, dus maandag tot zondag week 9, zijn in een query maandag tot zondag week 10.
Nu is het wel op te lossen door in de query -1 toe te voegen, maar dan gaat het mis bij de eerste week. Dan krijg ik bij 1-1-2006(zondag), een week 0. Wat dus ook niet klopt, zou 52 moeten zijn.
Het lijkt alsof in een query de opties ,2,2 genegeerd worden bij het bepalen van het weeknummer, terwijl dit bij het bepalen van de (week)dag (ook in een query) perfect werkt.
Kortom: waarom werkt de functie datepart voor het bepalen van het weeknummer wel goed in vba en niet in een query ?
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.