18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW
Verwijderd
1)Zwaar
2)Somige mensen hebben er last van dat die storing geeft op hun wifi netwerk
3)Het is elktijd balen waneer de batterijen leeg zijn.
Maar of je nou de MX1000 of de G& moet nemen... Tsja, t'is meer waar je eigen voorkeur naar uitgaat wat betreft design en in de hand liggen denk ik. G7 is echt op gamers gericht, maar met m'n MX1000 kan ik ook prima gamen hoor. Bevalt me zelfs beter dan mn MX518, dat draadje blijft altijd ergens achter hakenVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:52:
Ik zou zelf niet voor de cordless gaan;
1)Zwaar ligt er maar aan wat je gewend bent. Ik heb een MX1000 en vind m helemaal niet zwaar.
2)Somige mensen hebben er last van dat die storing geeft op hun wifi netwerk Merk ik hier niets van, je kan altijd het kanaal van je wireless veranderen
3)Het is elktijd balen waneer de batterijen leeg zijn. 1x per week een nachtje op de lader, dus dat leeg zijn valt ook wel mee
Als je draadloos wilt werken dan maakt het niet veel uit welke van de twee je neemt, het vershil tussen deze is voornamelijk hoe de accu's geladen worden en op de G7 heb je ook als voordeel dat je links en rechts kan scrollen.Nickkie55 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:47:
Hey mensen,
Ik zit te twijfelen tussen de MX1000 en de G7. Ik werk veel in windows enzo maar ik game ook wel eens. Is de G7 nog zo duur omdat die nieuw is? Welke zal ik het best kunnen nemen als je ook kijkt naar de prijs.
MX1000 Laser Cordless Mouse € 54,90
G7 Laser Cordless Mouse € 79,90
Alvast bedankt!
De MX1000 laad je op een cradle en de G7 heeft twee accu's die je verwisseld zodra ze leeg raken (melding in je scherm en een lader die je op je USB poort aansluit).
Als je een bedraade game muis wilt hebben kan je ook een MX518 nemen.
Zelf heb ik ze beide en maak eigenlijk alleen nog maar gebruik van de G7.
1) Zwaar zijn ze niet echt, het is zelfs prettiger om mee te werkenVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:52:
1)Zwaar
2) Ik heb zelf nog nooit problemen met mijn draadloze netwerk gehad.
3) Met deze muizen heb je weinig last van batterijen die leeg zijn, het zijn accu's (li-ion).
Verder sluit ik me aan bij SayWhatAgain dat je met draadloze muizen geen last heb van je draadje die of te kort is of ergens achter blijft hangen.
Wat bedoel je hiermee?DWattel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:03:
[...]
de G7 heb je ook als voordeel dat je links en rechts kan scrollen.
18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW
Met de MX1000 kun je ook links en rechts scrollen! Ik zou dat geld lekker in je zak houden en voor deze gaan!!!
Base
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
"Normaal" kun je alleen naar boven of beneden scrollen in een document bijv. Nu kun je ook je document naar links of rechts scrollen. Als je bijvoorbeeld bent ingezoomd op een worddocument.
In Windows verkenner kan het ook makkelijk zijn....
Base
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Ik denk dat je de scrollwiel van de G7 ook naar links en rechts kan duwen waardoor je dus horizontaal kan scrollen.
The devil is in the details.
Je muiswieltje kan normaal alleen omhoog en omlaag, tegenwoordeig heb je ook muizen die door het muiswieltje links en rechts te drukken ook die kant op scrollen.
Het voordeel van de G7 is dat je nooit problemen hebt met een lege accu, je wisseld de lege accu om voor een volle en de lege druk je in de lader en is weer vol voordat die andere leeg is.Dutch_Baseline schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:13:
Ik heb zelf de MX1000. Werkt echt super! Ik ben een echte gamer, maar ik geloof niet in die speciale muizen om te gamen! Ik ben verslaafd aan BF2, en dat doet het allemaal prima!!! Als je batterij leeg is, zet je hem 10 minuutjes op de cradle en dan kun je weer een dag er tegen aan!!! 's Nachts laad je hem dan gewoon helemaal op!
Met de MX1000 kun je ook links en rechts scrollen! Ik zou dat geld lekker in je zak houden en voor deze gaan!!!
Base
En het scrollen is in meerdere replies al uitgelegd, de MX1000 kan dit niet.
Als je zo nu en dan eens een potje speelt heb je el genoeg aan de mx1000, echter als je bijv. serieus CSS speelt dan moet je echt niet voor de mx1000 gaan ( of als je slecht tegen je verlies kan
Overigens stond ik een tijdje geleden ook voor zo'n dilemma, ik ben voor g5 gegaan
is volgens de reviews tóch iets te langzaam en de g7 is dan weer erg duur.
Over je vrag dat de g7 alleen duur is in het begin: Simpelweg Ja, hij is al meer dan 30 euro gezakt zinds december.
So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.
ohDWattel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:20:
[...]
Het voordeel van de G7 is dat je nooit problemen hebt met een lege accu, je wisseld de lege accu om voor een volle en de lege druk je in de lader en is weer vol voordat die andere leeg is.
En het scrollen is in meerdere replies al uitgelegd, de MX1000 kan dit niet.
Ik ken de G7 niet, maar met de MX1000 doe je naar mijn mening ook geen miskoop
Die van mij ook!!!!EvilWhiteDragon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:24:
[...]
ohdus ik heb een neppe MX1000? Die van mij heeft het namelijk echt wel, ik gebruik het alleen niet. Dit is omdat je daarvor de logitech software moet instaleren, en die software vind ik echt troep.
Ik ken de G7 niet, maar met de MX1000 doe je naar mijn mening ook geen miskoop
Ja man, die MX1000 werkt perfect!!!! Ik speel soms uren BF2!!!! Laatst ook nog weken Call of Duty II gespeeld!!!!the_joen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:22:
Je zegt dat je wel eens gamed, hoe serieus?
Als je zo nu en dan eens een potje speelt heb je el genoeg aan de mx1000, echter als je bijv. serieus CSS speelt dan moet je echt niet voor de mx1000 gaan ( of als je slecht tegen je verlies kan)
Overigens stond ik een tijdje geleden ook voor zo'n dilemma, ik ben voor g5 gegaanWant de mx1000
Over je vrag dat de g7 alleen duur is in het begin: Simpelweg Ja, hij is al meer dan 30 euro gezakt zinds december.
Base
1) Voor sommige mensen een voordeel, voor andere weer een nadeelVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:52:
1)Zwaar
2) Heb alleen als ik mn GSM ertussen zet & die dan afgaat
3) Beide muizen hebben een goede indicator die precies laten zien hoeveel power er nog inzit
Als je gaat slapen en je muis dan oplaadt baal ik niet echt als ze leeg zijn
Check ook mn review
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2169
[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 02-03-2006 13:36 ]
Ikzelf heb de MX1000 en die werkt perfect (heeft elf knoppen met scrollen inbegrepen).DWattel schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:03:
[...]
de G7 heb je ook als voordeel dat je links en rechts kan scrollen.
En je kan er wel mee naar links en rechts scrollen zelfs zonder de logitech software (tenminste ik kan het zonder de drivers.
Maar de drivers zijn best handig, omdat je dan zelf kan beslissen welke knop wat moet doen enzo.
Dus ik weet niet wat voor idioten zitten te zeuren dat de MX1000 niet naar links en rechts kan scrollen, want dit kan hij weldegelijk. Ga voortaan eens informatie opzoeken voordat je iets post wat niet klopt.
Enige nadeel is dat de accu's (wat mij betreft) bijzonder snel leeg zijn. De tien uur die het duurt om 1 accu op te laden is wel ruimschoots voldoende (er zit ook een turbo stand op de lader, niet echt aan te raden voor de levensduur denk ik), maar ik vind 3 tot 4x per week de accu's verwisselen eigenlijk teveel, zeker voor de hoeveelheid werk die ik er mee verzet
Enfin, hij muist lekker, dat is zeker, maar wat hogere capaciteit accu's zou zeker niet onplezierig zijn
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Enige dat me wel opvalt is dat ik m iedere 2 dagen moet opladen, terwijl er hier mensen zijn die er een week mee doen zonder op te laden? Nou gebruik ik m wel veel, dat zal ook wel schelen.:) Irritant is het verder niet, want door die indicator kan je snel genoeg zien wanneer je hem moet opladen. Zoals al eerder genoemd is 10 min laden dan genoeg om t tot de avond nog ff te rekken waarna ie 's nachts weer helemaal op kan laden.
Ik zou hem meteen weer gaan halen mocht ik een nieuwe nodig hebben, de meerpijs maakt de G7 niet waard voor mij.
Het is gewoon de beste muis die ik tot nu toe in mn handen heb gehad. De G5 en de G7 zijn imo net lichte stukjes plastic die zo te slopen zijn. Mijn MX1000 voelt echter erg solide, degelijk aan. Het feit dat ie in een cradle zit om op te laden vind ik erg fijn, deze manier ben ik 'm nooit kwijt. Bovendien heb ik nooit het probleem dat de accu leeg is. Zelfs na lanpartys van > 48 uur hoef ik nooit deze muis op te laden.
Het enige minpuntje is imo, dat als je 'm weer is op wilt laden dat er soms erg slecht contact is tussen de muis en de cradle en het soms even iets prutsen is om de muis er goed op te zetten.
Het scrollen: LINKS / RECHT / boven / beneden WERKT gewoon zonder drivers of wat dan ook.
Mijn mening: haal een degelijke, lekker in de hand liggende muis de MX1000, niet zo'n stukje dun plastic zoals een G7 of G5 die in mij handen niet eens lekker liggen.
prutsert
Eerst wordt de mx1000 geëerd, komt er een nieuw muisje en dan is ie ineens kut. Ik speel zelf ook al 1,5 jaar met een mx1000 bevalt zeer goed.the_joen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:22:
Je zegt dat je wel eens gamed, hoe serieus?
Als je zo nu en dan eens een potje speelt heb je el genoeg aan de mx1000, echter als je bijv. serieus CSS speelt dan moet je echt niet voor de mx1000 gaan ( of als je slecht tegen je verlies kan)
Overigens stond ik een tijdje geleden ook voor zo'n dilemma, ik ben voor g5 gegaanWant de mx1000
De G7 is de opvolger van de mx1000. Het grootste vershil is dat hij preciezer is (2000 dpi tegen 800 van de mx1000). Verder heeft hij nog een aanta kleine aanpassingen. Ook zijn de knoppen aan de zijkant verwisseld voor door 2 knoppen waarmee je het aantal dpi kan veranderen. Maar in grote lijnen zijn ze nog steeds hetzelfde. De mx1000 is een fantastische muis en de G7 is net een beetje beter. De vraag is of jij het het geld waard vind. Welke je ook koopt je zal er geen spijt van krijgen.
opzettelijke spelfout in je sig?