Nieuw moederbord-vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 15:31
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord. In de pricewatch staan er bijna 700 en ik zie echt door de bomen het bos niet meer (temeer omdat ik me de laatste tijd niet echt meer mee bezig heb gehouden).

Ik heb op dit moment nog een AMD Atlhon XP2000+ met een Ati9800pro (AGP) videokaart en 1 GB aan pc2700 ram en 960 GB aan IDE schijven.

Ik heb niet genoeg geld om in 1 keer alles te upgraden dus ik wil het in stappen gaan doen.
Ik wil als eerste mijn moederbord en processor een upgrade geven.

"Probleem" is echter een beetje dat ik dan volgens mij bij een gloednieuw moederbord mn geheugen niet meer kan gebruiken en dat de meeste alleen nog maar SATA aansluitingen hebben.
Daar komt nog bij dat ik dan ook een andere videokaart wil gaan kopen over een half jaartje ofzo.

Ik denk dat dit een PCI-e kaart gaat worden, maar ik wil wel nog gewoon mn ATI9800pro AGP-kaart op dit moment kunnen gebruiken.

Kortom om een lang verhaal kort te maken: dit heb ik nodig:
Een moederbord met zowel AGP als PCI-e aansluiting zodat ik totdat ik de videokaart upgrade nog met mn oude voorruit kan, 1 waar mijn huidige geheugen nog inkan (en die eventueel in een later stadium ook nieuwer type gehuegen ondersteund) en 1 die nog nog gewoon een primair en secundair IDE channel heeft.

De vraag luidt dus: welk moederbord beschikt over deze mogelijkheden voor een leuke prjis/kwaliteitsverhouding?

ps: mijn voorkeur gaat uit naar een AMD ipv een Intel :)
ps2: mocht dit topic hier niet op zijn plaats zijn, of er al een centraal topic over upgrades zijn, excuses daarvoor, de search werkt hierop het moment niet :?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Het topic is wel op z`n plaats, echter het is absoluut niet wat we van een GoT user verwachten. Over het moederbord dat jij zoekt, de Asrock Dual SATA2 is meer dan genoeg te vinden op GoT en op internet in het algemeen.

Socket 939
DDR geheugen
AGP 8X
PCIe x16

Gebruik in het vervolg de search functie voor je zo`n topic start.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Inderdaad, zoek eens op op Asrock 939Dual-sata2

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Als je een nieuw moederbord koopt voor AMD processoren en je gaat voor socket 939 zul je zo ie zo ook een nieuwe processor en videokaart moeten kopen aangezien 95% van de socket 939 moederborden geen agp maar pci-express moederborden hebben. Daarnaast heb je misschien ook nog een nieuwe voeding nodig in dien je voeding niet ATX 2.0 is (kun je controleren door te kijken of je main power plug 20 of 24 pins is.

Voor goede prijs/kwaliteit raad ik persoonlijk het Asus A8N-E moederbordje aan.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Een simpel Athlon64 systeem tot laten we zeggen 3200+ kan rustig op een 20pins voeding draaien hoor. Belangrijk is wel dat je de 4pin "p4" aansluiting gebruikt. Die 4 extra pinnen van de ATX connector zijn alleen voor wat stabielere spanningen. Echter merk je hier over het algemeen niet super veel van.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik zie echt door de bomen het bos niet meer (temeer omdat ik me de laatste tijd niet echt meer mee bezig heb gehouden).
Dan is het nu toch tijd je ermee bezig te houden :z

Zoals hierboven genoemd is er maar een bord dat aan je eisen voldoet en fatsoenlijk presteert, ik nodig je uit daar wat meer over te lezen. Met een search op "AGP PCIe 939" had je het trouwens ook zo gevonden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.