[EPOx-4PEA+] AGP voltage schommelt, defect mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Odin

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje flinke problemen met mijn systeem,
Bij een cold-boot loopt de computer vrijwel meteen vast, na een reset komt ie door de de memory test en na nog een reset door de POST.
Als dan na weer een reset de PC in windows aangekomen is loopt ie vaak nog 1 of twee keer vast eer hij min of meer stabiel is.
Na bijvoorbeeld 2 uurtjes gamen kan ie mogelijk weer hangen. Heel random.
Als de computer vastloopt staat heel het beeld stil, muis en toetsenbord reageren niet meer, helemaal muurvast, reset is de enige optie.

In de bios heb ik de voltages in de gaten gehouden, en de Vagp schommelt behoorlijk, met waardes van 1.32V tot aan 1.68V (moet 1.5V zijn.)
Ik denk dat dit misschien de problemen veroorzaakt, en dat misschien mijn moederbord voor die schommelingen zorgt.

Wat ik verder geprobeerd heb:
Videokaart omgewisseld voor een geforce 2MX, met de geforce leek het systeem stabieler, bijna geen lock-ups.(misschien minder last van AGP voltage?)
Echter heb ik mijn eigen videokaart in een ander systeem gehangen waar hij zonder problemen werkt, dus sluit ik een defecte VGA-kaart uit.
Toen dacht ik aan de voeding, heb alle overbodige hardware (CD, HDD's) losgekoppeld -> zelfde problemen, ook nadat ik er een andere voeding in heb gehangen.

Specs:

Intel Pentium 2,4b Ghz 533 Mhz FSB
Epox EP-4PEA+
512MB PC2700 Samsung
512MB PC2700 Kingston
Club 3D Radeon 9700 128MB

Harddisks:
Western Digital WD400JB (40GB, 7200 RPM, 8MB)
Maxtor Diamondmax Plus 9 (120GB, 7200 RPM, 8MB)
Maxtor Diamondmax Plus 10 (200GB, 7200 RPM, 8MB)

Voeding: Chieftec HPC-360-202

(ik heb het forum al afgezocht, maar werd daar niet veel wijzer van, veel probleem topics met vastlopers, maar niet van deze aard. FAQ ook bekeken)

Verwijderd

stuur even een mailtje naar support@epox.nl ;)