Toon posts:

DTS op SB PCI128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand hier die weet hoe je DTS geluid bij een DVD aan de praat kunt krijgen op een WinXP PC met een oude budget SoundBlaster PCI128 geluidskaart?

Volgens mij zou ik er alleen een decoder voor nodig moeten hebben, maar zowel tijdens het afspelen met PowerDVD 6 Deluxe, als met gebruik van AC3filter of ffdshow hoor ik geen enkel geluid. Iemand die weet wat er hier aan de hand zou kunnen zijn? Kan het überhaupt wel op deze manier?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 10:44 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PowerDVD heeft zijn eigen decoders voor DTS om DTS geluid te horen zul je die optie moeten unlocken.

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:45:
PowerDVD heeft zijn eigen decoders voor DTS om DTS geluid te horen zul je die optie moeten unlocken.
Dat heb ik als het goed is al gedaan, daar moest ik een code voor invoeren. En ook heb ik PowerDVD zo ingesteld dat het al het geluid downsamplet naar 2-kanaals stereo.

Dan zou het toch gewoon moeten werken toch, ook met zo'n oude brakke geluidskaart? Dolby 5.1 geluid enzo doen het allemaal wel, alleen DTS niet.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:48:
[...]

Dat heb ik als het goed is al gedaan, daar moest ik een code voor invoeren. En ook heb ik PowerDVD zo ingesteld dat het al het geluid downsamplet naar 2-kanaals stereo.

Dan zou het toch gewoon moeten werken toch, ook met zo'n oude brakke geluidskaart? Dolby 5.1 geluid enzo doen het allemaal wel, alleen DTS niet.
Power dvd zet het geluid om naar iets was jouw geluids kaart snapt. Het zou dus gewoon moeten werken. Misschien nog een keer de code invoeren ?

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:08:
[...]

Power dvd zet het geluid om naar iets was jouw geluids kaart snapt. Het zou dus gewoon moeten werken. Misschien nog een keer de code invoeren ?
Dat heb ik ook al geprobeerd, ik heb het programma zelfs al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd en gepatched.

Maar volgens jou heb ik voor DTS dus niks extra nodig dus, geen drivers of utilities of software, en zou het gewoon moeten werken? Vaag!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MediaPlayer Classic heeft een ingebouwde dts decoder en bij mij werkt het met die geluidskaart.
Hoop dat je er wat aan hebt.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Pagina: 1