Toon posts:

Verwijderen NB koeler A7N8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heb ik mijn pc overgeklokt. Nu heb ik mijn 40x40mm koeler van mijn NB koeler afgehaald omdat deze veel lawaai maakte. Als gevolg van deze verwdijering, hapert mijn pc en loopt dan spontaan vast. (met zwaardere applicaties)

Nu heb ik het volgende besteld: Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/low/441196-9796.jpg

Alleen, dan moet de oude NB koeler verwijderd worden. Helaas heb ik slechte ervaringen hiermee. Al eerder heb ik een NB koeler trachten te verwijderen, maar toen kwam een half moederbord mee. |:(

Wat zijn de stappen voor het verwijderen van deze koeler? (hier schuilt een beetje onzekerheid bij :D )

Ik heb al gezocht, maar kwam niet echt een goed topic tegen. M'n mobo in de diepvries leggen, sja, daar zit ik nog ff niet aan te denken.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Voor zover ik weet heeft de A7N8X geen 40mm Fan op z'n NB zitten ... maar een passief koelblokje van aluminium...

Plus ik vind je verhaal nogal wazig, je hebt je NB koeler verwijderd en toen geprobeerd om de zaak nog te kunnen draaien?? Vind je het gek datie dan vastloopt ja.
Alleen, dan moet de oude NB koeler verwijderd worden. Helaas heb ik slechte ervaringen hiermee. Al eerder heb ik een NB koeler trachten te verwijderen, maar toen kwam een half moederbord mee.
En net zeg je nog dat je je NB koeler eraf hebt gehaald ???

Beetje opheldering mag wel, of het komt dat het nog zo vroeg in de ochtend is :+

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn pc overclocked is, heb ik er ZELF een fan op gezet. En dit hielp behoorlijk.

Met een oude pc, had ik zelf een passief blokje op de NB geplakt, maar die kwam voor geen mogelijkheid weer los. Dus dan maar brute kracht, sja.. en toen krak... scheur in de mobo.

Verheldering voldoende? :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28
Ik kreeg blok van mijn nforce3 chipset er eerst ook niet goed af. De oplossing was een fohn, ff flink warmstoken (niet te overdreven), beetje heen en weer wrikken (niet te heftig) en dan komt die vanzelf los. Mocht het niet willen: langer warm stoken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het erg vreemd dat je pc vastloopt, zelf heb ik een a7n8x-x met een mobile 2600+@3700+ die dus harder loopt dan die van jou en heb helemaal geen problemen.

Daar komt nog eens bij dat ik compleet geen intake fans heb.

Volgens mij kan je de koeler gewoon loshalen aan de onderkant van het moederbord door de 2 pinnetjes in te drukken.

Verwijderd

Ik heb dit bord al meerdere keren gehad en gemod en de heatsink kon ik er altijd zonder problemen afhalen,gewoon voorzichtig heen en weer draaien dan komt die vanzelf wel los.
Ik kon meestal tot 250-255Mhz draaien met alleen een Zalman NB32j/Artic silver en zonder fan maar wel met een Vchipmod zodat er iets meer spanning op de North en Southbridge komt,normaal staat er iets van 1,5-1,6V op maar met deze mod zette ik er meestal 1,8V op.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Scheermesje? Die is misschien dun genoeg om tussen je NB en koeblok in te komen...

U vraagt, wij antwoorden.

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

mobo uit je case halen dan deze zwarte dingetjes indrukken, dan northbridge gewoon eraf halen.

zie ook deze link waar ik de foto uit de url vandaan heb:
http://jongrieve.net/gallery/a7n8x_nb/

[ Voor 32% gewijzigd door mind_ op 03-03-2006 17:07 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
het is idd niet zo moeilijk, gewoon rustig te werk gaan!
met een tangetje die puntjes rustig inkijken en rustig doorduwen!
Nogmaals als je het met beleid doet kan het haast niet fout gaan!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
met een tangetje die puntjes rustig inkijken en rustig doorduwen
Ik doe het meestal met mijn nagels aangezien een tang het mobo kan slopen als je uitschiet, het gaat opzich prima met een tang alleen wel goed oppassen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!

maar na passen en meten.... zie ik dat het niet helemaal zal gaan passen. Mijn CPU koeler, een SP-97 met een grote fan, zullen toch voor problemen gaan zorgen.

Maakt het veel uit als een beetje verdraaid gemonteerd word? Ik heb wel eens contructies gezien.. zoals verbogen pennetjes van een alu blok, of een cpu koeler waar een hap uit is. Maar scheef monteren.

Mijn verstand zegt: omdat hij niet helemaal contact maakt met de chipset, zal ook niet alle warmte naar de NB cooler gaan, en dus koelt het niet optimaal. maar sowieso beter?

Klopt dit?
Pagina: 1